Problem Durumu: Günümüz toplumlarında büyük değişimler yaşanmaktadır.
Bu değişimler tüm bireylerin yaşam boyu öğrenmeyi aktif tutmalarını gerektirmektedir.
Çalışma becerileri bireyin öğrenme süresini kısaltır, bilgiyi kaydetme
ve kullanma becerilerini geliştirir.
Araştırmanın Amacı: Bu araştırma İvrindi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
öğrencilerinin motivasyon, zaman yönetimi, sınavlara hazırlanma ve sınav
kaygısının üstesinden gelebilme becerisine sahip olma durumlarının çeşitli değişkenlere
göre nasıl değiştiğini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Araştırmanın örneklemini 2012-2013 öğretim yılında İvrindi Sağlık
Hizmetleri Meslek Yüksekokulu’nda okuyan 154 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada
veriler, araştırmacı tarafından hazırlanan genel bilgi formu ve gerekli izinler
alınarak, Bay, Tuğluk, Gençdoğan (2004)tarafından hazırlanan, beşli likert tipi
26 sorudan oluşan dereceleme ölçeğiyle toplanmıştır. Ölçeğin iç güvenirlik katsayısı
0,79 olarak hesaplanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS 18 paket
programında değerlendirilmiş, yüzde ve frekans dökümleri alınmış, aritmetik
ortalama ve standart sapmalar hesaplamış, tek yönlü varyans analizi (ANOVA),
t testi, Scheffe ve Mann Whitney-U testleri uygulanmıştır.
Bulgular ve Sonuçlar: Araştırmada öğrencilerin ders çalışma becerilerinin cinsiyete,
bölüme, sınıf düzeyine, mezun oldukları lise türüne, sigara-alkol kullanımına
ve sağlık düzeyine göre değiştiği görülmüştür (p<0.05). Öğretim şekline,günlük
uyku süresine, gelir getiren bir işte çalışma ve bölümden memnun olma değişkenlerine
göre ise öğrenciler arasında hiçbir boyutta farklılık belirlenmemiştir (p>0.05).
ders çalışma becerisi motivasyon zaman yönetimi sınavlara hazırlanma ve sınav kaygısıyla baş edebilme
Statement of the Problem: The great changes in today’s societies demand
all people to become active learners throughout their life spans. Study skills reduce
the period of learning, improve the ability of recording and using the datas.
Purpose of the Research: This research was done due to investigate the
changing’sin Vocational School of Medical Services ofİvrindi students’ motivation,
time management, preparation for the examination and the abilities of anxiety
managementaccording to some variables.
Method of the Study: The sample of this research was formed by 154 students
who were educated at Vocational School of Medical Services ofİvrindiin betweenthe
years 2012 and 2013. The datas in research were gathered based on the
grading scale of the general information form prepared by researchers and five likert
type26 questions developed by Bay, Tuğluk, Gençdoğan (2004), after obtaining
the necessary permits. The reliability coefficient of the scale was calculated
0,79. The datas gathered in research were interpretted in SPSS 18 software , the
documents of percentage and frequency taken, arithmetic mean and standart deviation
calculated, unilateral variance analysis (ANOVA), t-test, Scheffe test and
Mann Whitney-U test were performed.
Findings andConclusions : It was seen that students’ study skills change according
to their genders, programs, type of graduatedhigh schools , class levels,
smoking-drinking and levels of health (p<0.05). In any dimension, no differentiation
determined between the students even the variables ofeducation type, daily
sleep time, having a job and being glad in program (p>0.05).
ability of studying motivation time management preparing to exams and coping with an exam anxiety
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2014 |
Gönderilme Tarihi | 28 Kasım 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 17 Sayı: 31 |
BAUNSOBED