Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN DERS ÇALIŞMA BECERİLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2014, Cilt: 17 Sayı: 31, 69 - 94, 15.06.2014
https://doi.org/10.31795/baunsobed.663952

Öz

Problem Durumu: Günümüz toplumlarında büyük değişimler yaşanmaktadır.
Bu değişimler tüm bireylerin yaşam boyu öğrenmeyi aktif tutmalarını gerektirmektedir.
Çalışma becerileri bireyin öğrenme süresini kısaltır, bilgiyi kaydetme
ve kullanma becerilerini geliştirir.
Araştırmanın Amacı: Bu araştırma İvrindi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
öğrencilerinin motivasyon, zaman yönetimi, sınavlara hazırlanma ve sınav
kaygısının üstesinden gelebilme becerisine sahip olma durumlarının çeşitli değişkenlere
göre nasıl değiştiğini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Araştırmanın örneklemini 2012-2013 öğretim yılında İvrindi Sağlık
Hizmetleri Meslek Yüksekokulu’nda okuyan 154 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada
veriler, araştırmacı tarafından hazırlanan genel bilgi formu ve gerekli izinler
alınarak, Bay, Tuğluk, Gençdoğan (2004)tarafından hazırlanan, beşli likert tipi
26 sorudan oluşan dereceleme ölçeğiyle toplanmıştır. Ölçeğin iç güvenirlik katsayısı
0,79 olarak hesaplanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS 18 paket
programında değerlendirilmiş, yüzde ve frekans dökümleri alınmış, aritmetik
ortalama ve standart sapmalar hesaplamış, tek yönlü varyans analizi (ANOVA),
t testi, Scheffe ve Mann Whitney-U testleri uygulanmıştır.
Bulgular ve Sonuçlar: Araştırmada öğrencilerin ders çalışma becerilerinin cinsiyete,
bölüme, sınıf düzeyine, mezun oldukları lise türüne, sigara-alkol kullanımına
ve sağlık düzeyine göre değiştiği görülmüştür (p<0.05). Öğretim şekline,günlük
uyku süresine, gelir getiren bir işte çalışma ve bölümden memnun olma değişkenlerine
göre ise öğrenciler arasında hiçbir boyutta farklılık belirlenmemiştir (p>0.05).

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. Ü. (2007). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Biliş Yayın-Yazılım.
  • Alay, S. Koçak, S. (2003). Üniversite Öğrencilerinin Zaman Yönetimleri ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Sayı 35, 326–335.
  • Atılgan, M. (1998). Üniversite Öğrencilerinin Ders Çalışma Alışkanlıklarıyla Akademik Başarılarının Karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Gaziantep.
  • Bacanlı, F. Sürücü, M. (2006). İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Sınav Kaygıları ve Karar Verme Stilleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi. Sayı 45,7-35
  • Bay, E. Tuğluk, M. N. Gençdoğan, B. (2005). Üniversite Öğrencilerinin Ders Çalışma Becerilerinin İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 4(14), 94 – 105.
  • Bay, E. Tuğluk, N. Gençdoğan, B. (2004). Üniversite Öğrencilerinin Ders Çalışma Becerilerinin İncelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 2 (2), 223-234
  • Beşoluk, Ş. Önder, İ. (2010). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımları, Öğrenme Stilleri ve Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin İncelenmesi. İlköğretim Online, 9(2), 679–693.
  • Brigman, G. Campbell, C. (2003). Helping Students Improve Academic. Achievement and School Success Behavior. Professional School Counseling, Issue 7, 91-104
  • Cassady, C.J. Johnson, E.R. (2002). Cognitive Test Anxiety and Academic Performance. Contemporary Educational Psychology. Issue 27, 270-295
  • Christenson, S. L. Anderson, A. R. (2002). Commentary: The Centrality of The Learning Context For Students’ Academic Enabler Skills. School Psychology Review, 31(3), 378-393.
  • Çuhadar, C. Gündüz, Ş. Tanyeri, T. (2013). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Ders Çalışma Yaklaşımları ve Akademik Öz-yeterlik Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 251-259.
  • Erdamar, G. (2010). Öğretmen Adaylarının Ders Çalışma Stratejilerini Etkileyen Bazı Değişkenler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı 38, 82-93.
  • Gençdoğan, B. (2002). Kasabada Yaşayan Lise Öğrencilerinin Üniversite Sınav Kaygısı Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 3 (4), 45-58
  • Gettinger, M. Seibert, J. K. (2002). Contributions of Study Skills to Academic Competence. School Psychology Review, 31(3), 350-365.
  • Hancock, D. R. (2001). Effect of Test Anxiety and Evaluative Threat on Students’ Achievement and Motivation. The Journal of Educational Research, Issue 94, 284-290.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Küçükahmet, L., (2000). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. 11. Baskı. Ankara:Nobel Yayınları.
  • Raffini, J.P. (1993). Winners Without Losers: Structures and Strategies for İncreasing Student Motivation to Learn. Boston.
  • Salı, J. (2006). Öğrenmede Güdülenme. Yıldız Kuzgun, Deniz Deryakulu (Ed). Eğitimde Bireysel Farklılıklar. 2.basım. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Selçuk, G. Çalışkan, S. Erol, M. (2007). Evaluation of Learning Approaches for Prospective Physics Teachers’. Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty (GUJGEF), 27(2), 25-41.
  • Sırmacı, N. (2003). Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalı Öğrencilerinin Ders Çalışma Alışkanlıklarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi. 11(2), 359- 366.
  • Temelli, A.Kurt, M. (2010). Eğitim Fakültesi ve Fen Fakültesi Biyoloji Öğrencilerinin Ders Çalışma Alışkanlıklarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim. 3 (2), 27-36.
  • Thomas, A. (1993). Study Skills. Eugene, Oregon: Oregon School Study Council University of Oregon.
  • Tümkaya, S. Bal, L. (2006). Çukurova Üniversitesi Öğrencilerinin Ders Çalışma Alışkanlıklarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 15(2), 313-326.
  • Uluğ, F. (2000). Okulda Başarı: Etkili Öğrenme ve Ders Çalışma Yöntemleri. 7. Basım. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Yeşilyaprak, B. (2000). Eğitimde RehberlikHizmetleri.Ankara: Nobel Yayıncılık. Yıldırım, A. Doğanay, A. Türkoğlu,A. (2000). Okulda Başarı İçin Ders Çalışma ve Öğrenme Becerileri.Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, H. (2010). Öğretmen Adaylarının Sahip Oldukları Öğrenme Stilleri ve Öğrenme Yaklaşımları Arasındaki İlişki. Birinci Ulusal Eğitim Programı ve Öğretimi Kongresi. <https://www.pegem.net/akademi/kongrebildiri_detay.aspx?id=117841erişim>(2 013,Kasım 5)
  • Yılmaz, H. (1997). Rehberlik ve Psikolojik Danışma. Konya: Atlas Kitabevi.

An Investigation of The Study Skills of Vocational School Medical Services Students

Yıl 2014, Cilt: 17 Sayı: 31, 69 - 94, 15.06.2014
https://doi.org/10.31795/baunsobed.663952

Öz

Statement of the Problem: The great changes in today’s societies demand
all people to become active learners throughout their life spans. Study skills reduce
the period of learning, improve the ability of recording and using the datas.
Purpose of the Research: This research was done due to investigate the
changing’sin Vocational School of Medical Services ofİvrindi students’ motivation,
time management, preparation for the examination and the abilities of anxiety
managementaccording to some variables.
Method of the Study: The sample of this research was formed by 154 students
who were educated at Vocational School of Medical Services ofİvrindiin betweenthe
years 2012 and 2013. The datas in research were gathered based on the
grading scale of the general information form prepared by researchers and five likert
type26 questions developed by Bay, Tuğluk, Gençdoğan (2004), after obtaining
the necessary permits. The reliability coefficient of the scale was calculated
0,79. The datas gathered in research were interpretted in SPSS 18 software , the
documents of percentage and frequency taken, arithmetic mean and standart deviation
calculated, unilateral variance analysis (ANOVA), t-test, Scheffe test and
Mann Whitney-U test were performed.
Findings andConclusions : It was seen that students’ study skills change according
to their genders, programs, type of graduatedhigh schools , class levels,
smoking-drinking and levels of health (p<0.05). In any dimension, no differentiation
determined between the students even the variables ofeducation type, daily
sleep time, having a job and being glad in program (p>0.05).

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. Ü. (2007). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Biliş Yayın-Yazılım.
  • Alay, S. Koçak, S. (2003). Üniversite Öğrencilerinin Zaman Yönetimleri ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Sayı 35, 326–335.
  • Atılgan, M. (1998). Üniversite Öğrencilerinin Ders Çalışma Alışkanlıklarıyla Akademik Başarılarının Karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Gaziantep.
  • Bacanlı, F. Sürücü, M. (2006). İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Sınav Kaygıları ve Karar Verme Stilleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi. Sayı 45,7-35
  • Bay, E. Tuğluk, M. N. Gençdoğan, B. (2005). Üniversite Öğrencilerinin Ders Çalışma Becerilerinin İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 4(14), 94 – 105.
  • Bay, E. Tuğluk, N. Gençdoğan, B. (2004). Üniversite Öğrencilerinin Ders Çalışma Becerilerinin İncelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 2 (2), 223-234
  • Beşoluk, Ş. Önder, İ. (2010). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımları, Öğrenme Stilleri ve Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin İncelenmesi. İlköğretim Online, 9(2), 679–693.
  • Brigman, G. Campbell, C. (2003). Helping Students Improve Academic. Achievement and School Success Behavior. Professional School Counseling, Issue 7, 91-104
  • Cassady, C.J. Johnson, E.R. (2002). Cognitive Test Anxiety and Academic Performance. Contemporary Educational Psychology. Issue 27, 270-295
  • Christenson, S. L. Anderson, A. R. (2002). Commentary: The Centrality of The Learning Context For Students’ Academic Enabler Skills. School Psychology Review, 31(3), 378-393.
  • Çuhadar, C. Gündüz, Ş. Tanyeri, T. (2013). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Ders Çalışma Yaklaşımları ve Akademik Öz-yeterlik Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 251-259.
  • Erdamar, G. (2010). Öğretmen Adaylarının Ders Çalışma Stratejilerini Etkileyen Bazı Değişkenler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı 38, 82-93.
  • Gençdoğan, B. (2002). Kasabada Yaşayan Lise Öğrencilerinin Üniversite Sınav Kaygısı Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 3 (4), 45-58
  • Gettinger, M. Seibert, J. K. (2002). Contributions of Study Skills to Academic Competence. School Psychology Review, 31(3), 350-365.
  • Hancock, D. R. (2001). Effect of Test Anxiety and Evaluative Threat on Students’ Achievement and Motivation. The Journal of Educational Research, Issue 94, 284-290.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Küçükahmet, L., (2000). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. 11. Baskı. Ankara:Nobel Yayınları.
  • Raffini, J.P. (1993). Winners Without Losers: Structures and Strategies for İncreasing Student Motivation to Learn. Boston.
  • Salı, J. (2006). Öğrenmede Güdülenme. Yıldız Kuzgun, Deniz Deryakulu (Ed). Eğitimde Bireysel Farklılıklar. 2.basım. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Selçuk, G. Çalışkan, S. Erol, M. (2007). Evaluation of Learning Approaches for Prospective Physics Teachers’. Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty (GUJGEF), 27(2), 25-41.
  • Sırmacı, N. (2003). Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalı Öğrencilerinin Ders Çalışma Alışkanlıklarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi. 11(2), 359- 366.
  • Temelli, A.Kurt, M. (2010). Eğitim Fakültesi ve Fen Fakültesi Biyoloji Öğrencilerinin Ders Çalışma Alışkanlıklarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim. 3 (2), 27-36.
  • Thomas, A. (1993). Study Skills. Eugene, Oregon: Oregon School Study Council University of Oregon.
  • Tümkaya, S. Bal, L. (2006). Çukurova Üniversitesi Öğrencilerinin Ders Çalışma Alışkanlıklarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 15(2), 313-326.
  • Uluğ, F. (2000). Okulda Başarı: Etkili Öğrenme ve Ders Çalışma Yöntemleri. 7. Basım. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Yeşilyaprak, B. (2000). Eğitimde RehberlikHizmetleri.Ankara: Nobel Yayıncılık. Yıldırım, A. Doğanay, A. Türkoğlu,A. (2000). Okulda Başarı İçin Ders Çalışma ve Öğrenme Becerileri.Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, H. (2010). Öğretmen Adaylarının Sahip Oldukları Öğrenme Stilleri ve Öğrenme Yaklaşımları Arasındaki İlişki. Birinci Ulusal Eğitim Programı ve Öğretimi Kongresi. <https://www.pegem.net/akademi/kongrebildiri_detay.aspx?id=117841erişim>(2 013,Kasım 5)
  • Yılmaz, H. (1997). Rehberlik ve Psikolojik Danışma. Konya: Atlas Kitabevi.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Şeyda Ferah Tuygar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2014
Gönderilme Tarihi 28 Kasım 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 17 Sayı: 31

Kaynak Göster

APA Tuygar, Ş. F. (2014). SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN DERS ÇALIŞMA BECERİLERİNİN İNCELENMESİ. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(31), 69-94. https://doi.org/10.31795/baunsobed.663952

BAUNSOBED