Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effects of the Teaching with Drama on the Social Skills, Empathic skills and Academic Achievement Levels of the Students

Yıl 2020, Cilt: 15 Sayı: 30, 385 - 412, 31.12.2020

Öz

The
purpose of this study is to examine whether the education with drama method in
social sciences affects social ability levels, empathic ability levels and
academic achievements of 7th graders or not. “Solomon four-group research
model” was used in the research. Work group of the research composes from 127 seventh
graders. In creating work groups, appropriate sampling was used. In the study
conducted in social sciences, the method used in experiment groups was drama,
whereas the method used in control groups was traditional education. Data
collection tool of the research was Social Ability Scale, Empathic Ability
Scale B Form and Academic Achievement Tests was used. According to the research
results; It was concluded that the social studies course taught with drama
method is more effective in increasing social skills, empathic skills and
academic success compared to the course taught with traditional teaching
methods.

Kaynakça

  • Fidan, N. (1996). Okulda öğrenme ve öğretme. Ankara: Alkım Yayınevi. Pinciotti, P. (1993). Creative drama and young children: the dramatic learning connection. Arts Education Policy Review, 94(6), 24 ISSN: 10632913.

Sosyal Bilgiler Derslerinde Drama Yöntemiyle Öğretimin Sosyal Beceri, Empatik Beceri ve Akademik Başarıya Etkisi

Yıl 2020, Cilt: 15 Sayı: 30, 385 - 412, 31.12.2020

Öz

Bu araştırmanın amacı Sosyal Bilgiler derslerinde drama yöntemi ile öğretimin ortaokul öğrencilerinin; sosyal beceri, empatik beceri ve akademik başarı düzeylerine etkisi olup olmadığının incelenmesidir. Araştırmada “Solomon dört gruplu araştırma modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 127 yedinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Çalışma gruplarının oluşturulmasında seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Sosyal Bilgiler derslerinde sürdürülen çalışmada deney gruplarında yöntem olarak drama, kontrol gruplarında ise geleneksel öğretim yöntemi uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Empatik Beceri Ölçeği B Formu, Sosyal Beceri Ölçeği ve Akademik Başarı Testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; drama yöntemiyle işlenen sosyal bilgiler dersinin geleneksel öğretim yöntemiyle işlenen derse göre sosyal beceri, empatik beceri ve akademik başarıyı arttırmada daha etkili olduğu sonucuna varılmıştır. 

Kaynakça

  • Fidan, N. (1996). Okulda öğrenme ve öğretme. Ankara: Alkım Yayınevi. Pinciotti, P. (1993). Creative drama and young children: the dramatic learning connection. Arts Education Policy Review, 94(6), 24 ISSN: 10632913.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sevda Yılmaz 0000-0002-4489-2501

Tuncay Ceylan

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 16 Ocak 2020
Kabul Tarihi 28 Mayıs 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 15 Sayı: 30

Kaynak Göster

APA Yılmaz, S., & Ceylan, T. (2020). Sosyal Bilgiler Derslerinde Drama Yöntemiyle Öğretimin Sosyal Beceri, Empatik Beceri ve Akademik Başarıya Etkisi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(30), 385-412.