Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Covid-19 Sürecinde Eğitim Bilişim Ağı’nın Sosyal Bilgiler Dersinde Kullanılmasına Yönelik Öğrenci ve Veli Görüşleri

Yıl 2022, Cilt: 17 Sayı: 34, 423 - 458, 30.06.2022
https://doi.org/10.35675/befdergi.772762

Öz

Covid-19 sürecinde Eğitim Bilişim Ağı’nın Sosyal Bilgiler dersinde kullanılmasına yönelik öğrenci ve veli görüşlerinin belirlenmeye çalışıldığı bu araştırma, nitel araştırma desenlerinden biri olan olgubilim deseni ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim öğretim yılı bahar dönemi Elazığ il merkezinde yer alan on iki ortaokulda öğrenim gören 25 öğrenci ve 25 veli olmak üzere toplam 50 kişi oluşturmaktadır. Araştırma verileri görüşme yöntemi ile yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmadan elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda ortaokul öğrencilerinin, Eğitim Bilişim Ağı’nı zengin bir kaynak havuzu ve eğitimde ana kaynak olarak gördükleri belirlenirken, velilerin ise Eğitim Bilişim Ağı’nı ana eğitim platformu ve kapsamlı eğitim hareketi olarak ifade ettikleri görülmektedir. Eğitim Bilişim Ağı platformunun kullanmasında, öğrencilerin bireysel farklılıkları ve gelişim düzeyleri göz önünde bulundurulduğunda her öğrenciyi aktif kılacak etkinliklere daha fazla yer verilebilir.

Kaynakça

  • Açıkgöz, G. (2018). Eğitim bilişim ağı (eba) destekli matematik öğretiminin 7.sınıf öğrencilerinin akademik başarısına etkisi (Yüksek lisans tezi). Kastamonu, Kastamonu Üniversitesi.
  • Adıgüzel, A. (2010). İlköğretim okullarında öğretim teknolojilerinin durumu ve sınıf öğretmenlerinin bu teknolojileri kullanma düzeyleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 1-17.
  • Aksoy, N. (2017). Eba (eğitim bilişim ağı)’nın kullanım amacı, karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri (Yüksek lisans tezi). Kahramanmaraş, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi.
  • Aktay, S., & Keskin, T. (2016). Eğitim bilişim ağı (eba) incelemesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 2(3), 27-44.
  • Alabay, A. (2015). Ortaöğretim öğretmenlerinin ve öğrencilerinin eba (eğitimde bilişim ağı) kullanımına ilişkin görüşleri üzerine bir araştırma (Yüksek lisans tezi). İstanbul, İstanbul Aydın Üniversitesi.
  • Atalay, M. (2019). Ortaokullarda eğitim bilişim ağı’nın (eba) incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Konya, Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Atasoy, M., & Yiğitcan Nayir, Ö. (2019). Eğitim bilişim ağı (eba) video modüllerinin matematik dersinde kullanımına ilişkin öğrenci görüşleri. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi, 2(1), 24-37.
  • Avcı, M. (2008). Bilimsel araştırmalarda veri toplama. O. Kılıç ve M. Cinoğlu (Ed.), Bilimsel araştırma yöntemleri (1. baskı, s. 145-170) içinde. İstanbul: Lisans Yayıncılık.
  • Batdal, G. (2005, Eylül 28-30). Öğrenci odaklı bir yaklaşımla ilköğretim matematik programlarının değerlendirilmesi. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli.
  • Berson, M. J., & Balyta, P. (2004). Technological Thinking and Practice in The Social Studies: Transcending the Tumultuous Adolescence of Reform. Journal Of Computing İn Teacher Education, 20(4), 141-150. doi:10.1080/10402454.2004.10784498
  • Boholano, H. (2017). Smart Socıal Networkıng: 21st Century Teachıng and Learnıng Skılls. Research in Pedagogy, 7(1), 21‐29. doi:10.17810/2015.45
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri (15. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Ceylan, Ö. (2019). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin 6. sınıf sosyal bilgiler dersi coğrafya konularının öğretilmesinde eba’dan (eğitim bilişim ağı) yararlanma düzeyleri ve önerileri (Yüksek lisans tezi). Samsun, Ondokuz Mayıs Üniversitesi.
  • Coşkunserçe, O., & İşçitürk, G. B. (2019). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Platformu Hakkında Öğrencilerin Farkındalığının Artırılmasına Yönelik Bir Durum Çalışması. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 7(1), 260-276. doi:10.14689/issn.2148-2624.1.7c1s.12m
  • Creswell, J. W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri, M. Bütün ve S. B. Demir (Çev. Ed.). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Çakmak, Z., & Taşkıran, C. (2017). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin perspektifinden eğitim bilişim ağı (eba) platformu. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, (9), 285-295.
  • Demir, D., Özdinç, F., & Ünal, E. (2018). Eğitim Bilişim Ağı (Eba) Portalına Katılımın İncelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20 (2), 407-422. doi:10.17556/erziefd.402125
  • Durmuşçelebi, M., & Temircan, S. (2017). Eğitim Bilişim Ağın’daki Eğitim Materyallerinin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(13), 632-652. doi:10.26466/opus.357033
  • EBA. (2020). Eğitim bilişim ağı. https://www.eba.gov.tr adresinden 20 Haziran 2020 tarihinde alındı.
  • Erlandson, D. A., Harris, E. L., Skipper, B. L., & Allen, S. D. (1993). Doing naturalistic inquiry: A guide to methods. California: Sage Publications.
  • Ersoy, F. (2017). Teknoloji kavramının tarihçesi ve eğitimde kullanımı. R. Sever & E. Koçoğlu (Ed.), Sosyal bilgiler öğretiminde eğitim teknolojileri ve materyal tasarımı (2. baskı, s. 1-16) içinde. Ankara: Pegem Akademi.
  • FATİH. (2020). Fırsatları arttırma ve teknolojiyi iyileştirme hareketi projesi. https://www.fatihprojesi.meb.gov.tr adresinden 15 Haziran 2020 tarihinde alındı.
  • Güvendi, G. E (2014). Millî eğitim bakanlığı’nın öğretmenlere sunmuş olduğu çevrimiçi eğitim ve paylaşım sitelerinin öğretmenlerce kullanım sıklığının belirlenmesi: eğitim bilişim ağı (eba) örneği (Yüksek lisans tezi). Sakarya, Sakarya Üniversitesi.
  • Hebepci, M. T., Çelik, İ., & Şahin, İ. (2016). Eğitim ortamlarında etkileşimli tahta kullanımı: araştırmalar ve eğilimler. Eğitim Bilim ve Teknoloji Araştırmaları Dergisi, 1(1), 55-76.
  • Hofer, M. J., & Harris, J. (2009). Tech integration in social studies. Learning & Leading With Technology, 37(2), 22-25.
  • İnanoğlu, A. (2019). Sosyal bilgiler öğretiminde eğitim bilişim ağı'nı (eba) kullanmak: nasıl ve kapsamda? (Yüksek lisans tezi). İstanbul, Marmara Üniversitesi.
  • İnce, V. (2018). Eğitim bilişim ağında (eba) yer alan soruların Türkçe öğretim programıyla karşılaştırılması (Yüksek lisans tezi). Elazığ, Fırat Üniversitesi.
  • İşman, A., Baytekin, Ç., Balkan, F., Horzum, M. B., & Kıyıcı, M. (2002). Fen bilgisi eğitimi ve yapısalcı yaklaşım. The Turkish Online Journalof Educational Technology, 1(1), 41-47.
  • Kana, F., & Saygılı, D. (2016). Ortaöğretim Türk dili ve edebiyatı dersinde eğitim bilişim ağı'nın kullanımına yönelik öğrenci görüşlerine yönelik bir durum çalışması. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 10(20), 11-23.
  • Kapıdere, M., & Çetinkaya, H. N. (2017). Eğitim bilişim ağı (eba) mobil uygulamasının değerlendirilmesi. International Journal of Active Learning, 2(2), 1-14.
  • Kartal, M. (2017). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin eğitim bilişim ağı (eba) hakkındaki görüşleri (Yüksek lisans tezi). Tokat, Gaziosmanpaşa Üniversitesi.
  • Kaya, O. (2019). Meslek lisesi öğretmen ve öğrencilerinin eğitim bilişim ağına ilişkin görüşleri (Yüksek lisans tezi). Ankara, Gazi Üniversitesi.
  • Koç Akran, S., & Özdemir, E. (2018). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Ders Modülünde Yer Alan Sorular İle TEOG Sınavında Çıkan Soruların İlişkisine Yönelik Öğretmen Görüşleri. Harran Maarif Dergisi, 3(2), 14-26. doi:10.22596/2018.0302.14.26
  • Kuloğlu, M. E., & Erdal, B. (2019). İngilizce öğretmenlerinin eğitim bilişim ağı (eba) kullanım durumlarının incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 48(224), 327-351.
  • Kurbanoğlu, S., & Akkoyunlu, B. (2001). Öğrencilere bilgi okuryazarlığı becerilerinin kazandırılması üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21,81-88.
  • Kurtdede Fidan, N., Erbasan, Ö., & Kolsuz, S. (2016). Sınıf öğretmenlerinin eğitim bilişim ağı'ndan (eba) yararlanmaya ilişkin görüşleri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(45), 626-637.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (2016). Analizde ilk adımlar, A. Ersoy (Çev.). S. Akbaba Altun ve A. Ersoy (Çev. Ed.). Genişletilmiş bir kaynak kitap: nitel veri analizi içinde (s.50-88). 1994, Ankara: Pegem Akademi.
  • Özel, E. (2014). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin öğretim teknolojilerine yönelik tutum ve davranışları. Doğu Coğrafya Dergisi, 19(31), 129-144.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel analiz ve yorumlama, A. Çekiç ve A. Bakla (Çev.). M. Bütün ve S. B. Demir (Çev. Ed.). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri içinde (s.431-540). 2000, Ankara: Pegem Akademi.
  • Punch, F. K. (2005). Nitel veri toplama, D. Bayrak, H. B. Arslan ve Z. Akyüz (Çev.). S. E. Türközü (Yay. haz.). Sosyal araştırmalara giriş: nicel ve nitel yaklaşımlar içinde (s.165-186). 2005, Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Saban, A. (2009). Öğretmen adaylarının öğrenci kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 281-326.
  • Saklan, H., & Ünal, C. (2018). Teknoloji Dostu Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Hakkındaki Görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 12(1), 493-526. doi:10.17522/balikesirnef.437847
  • Şahin, M., & Erman, E. (2019). Tarih Dersi Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı’na (Eba) İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (49), 256-275. doi:10.21764/ maeuefd.425608
  • Tataroğlu, B., & Erduran, A. (2010). Matematik dersinde akıllı tahtaya yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 1(3), 233-250.
  • Tavşancıl, E., & Aslan, E. (2001). Sözel, yazılı ve diğer materyaller için içerik analizi ve uygulama örnekleri (1. baskı). İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Timur, B., Yılmaz, Ş., & İşseven, A. (2017). Ortaokul öğrencilerinin eğitim bilişim ağı (eba) sistemini kullanmalarına ilişkin görüşleri. Asya Öğretim Dergisi, 5(1), 44-54.
  • Tuluk, G., & Akyüz, H. İ. (2019). Öğretmen ve öğretmen adaylarının eba içerik incelemesi: 5. sınıf sayılar alt öğrenme alanı doğal sayılar ünitesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 32-47.
  • Tüysüz, C., & Çümen, V. (2016). EBA ders web sitesine ilişkin ortaokul öğrencilerinin görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(3), 278-296.
  • Yeşiltaş, E., & Kaymakçı, S. (2014). Sosyal bilgiler öğretim programının teknoloji boyutu. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 5,(16), 314-340.
  • Yeşilyurt, S. (2019). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin eğitim bilişim ağı'nın kullanımına ilişkin görüşleri (Yüksek lisans tezi). Malatya, İnönü Üniversitesi.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, N. Ş. (2019). Ortaokul görsel sanatlar dersi öğretmenlerinin milli eğitim bakanlığının fatih projesiyle bağlantılı olarak sunmuş olduğu eba (eğitim bilişim ağı) sosyal platformunun kullanımı hakkında görüşleri (Yüksek lisans tezi). Samsun, Ondokuz Mayıs Üniversitesi.
  • Yurdakul, İ. H. (2019, Nisan 24-27). Eğitim bilişim ağı’na (eba) ilişkin öğrenci görüşleri. III. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, Sınırsız Eğitim ve Araştırma Derneği, Muğla.

Students and Parents’ Opinions on the Use of Education Information Network in Social Studies Course in Covid-19 Process

Yıl 2022, Cilt: 17 Sayı: 34, 423 - 458, 30.06.2022
https://doi.org/10.35675/befdergi.772762

Öz

This study was conducted with phenomenological design, one of the qualitative research designs in order to determine the opinions of the students and parents about the use of Education Information Network in Social Studies course during the Covid-19 period. The sample group of the study was composed of a total of 50 people including 25 parents and 25 students studying in twelve secondary schools located in city center of Elazig province during the spring semester of the 2019-2020 academic year. The data of the study were obtained using semi-structured interview form through interview method. The data of the study were analyzed with the content analysis method. As a result of the study, it was determined that the secondary school students considered Education Information Network as a rich resource pool and main source in education; whereas, the parents expressed the Education Information Network as the main education platform and comprehensive education movement. When the individual differences and development levels of the students were considered in using the platform of Education Information Network, more activities, that will make each student active, can be included.

Kaynakça

  • Açıkgöz, G. (2018). Eğitim bilişim ağı (eba) destekli matematik öğretiminin 7.sınıf öğrencilerinin akademik başarısına etkisi (Yüksek lisans tezi). Kastamonu, Kastamonu Üniversitesi.
  • Adıgüzel, A. (2010). İlköğretim okullarında öğretim teknolojilerinin durumu ve sınıf öğretmenlerinin bu teknolojileri kullanma düzeyleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 1-17.
  • Aksoy, N. (2017). Eba (eğitim bilişim ağı)’nın kullanım amacı, karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri (Yüksek lisans tezi). Kahramanmaraş, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi.
  • Aktay, S., & Keskin, T. (2016). Eğitim bilişim ağı (eba) incelemesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 2(3), 27-44.
  • Alabay, A. (2015). Ortaöğretim öğretmenlerinin ve öğrencilerinin eba (eğitimde bilişim ağı) kullanımına ilişkin görüşleri üzerine bir araştırma (Yüksek lisans tezi). İstanbul, İstanbul Aydın Üniversitesi.
  • Atalay, M. (2019). Ortaokullarda eğitim bilişim ağı’nın (eba) incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Konya, Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Atasoy, M., & Yiğitcan Nayir, Ö. (2019). Eğitim bilişim ağı (eba) video modüllerinin matematik dersinde kullanımına ilişkin öğrenci görüşleri. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi, 2(1), 24-37.
  • Avcı, M. (2008). Bilimsel araştırmalarda veri toplama. O. Kılıç ve M. Cinoğlu (Ed.), Bilimsel araştırma yöntemleri (1. baskı, s. 145-170) içinde. İstanbul: Lisans Yayıncılık.
  • Batdal, G. (2005, Eylül 28-30). Öğrenci odaklı bir yaklaşımla ilköğretim matematik programlarının değerlendirilmesi. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli.
  • Berson, M. J., & Balyta, P. (2004). Technological Thinking and Practice in The Social Studies: Transcending the Tumultuous Adolescence of Reform. Journal Of Computing İn Teacher Education, 20(4), 141-150. doi:10.1080/10402454.2004.10784498
  • Boholano, H. (2017). Smart Socıal Networkıng: 21st Century Teachıng and Learnıng Skılls. Research in Pedagogy, 7(1), 21‐29. doi:10.17810/2015.45
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri (15. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Ceylan, Ö. (2019). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin 6. sınıf sosyal bilgiler dersi coğrafya konularının öğretilmesinde eba’dan (eğitim bilişim ağı) yararlanma düzeyleri ve önerileri (Yüksek lisans tezi). Samsun, Ondokuz Mayıs Üniversitesi.
  • Coşkunserçe, O., & İşçitürk, G. B. (2019). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Platformu Hakkında Öğrencilerin Farkındalığının Artırılmasına Yönelik Bir Durum Çalışması. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 7(1), 260-276. doi:10.14689/issn.2148-2624.1.7c1s.12m
  • Creswell, J. W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri, M. Bütün ve S. B. Demir (Çev. Ed.). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Çakmak, Z., & Taşkıran, C. (2017). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin perspektifinden eğitim bilişim ağı (eba) platformu. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, (9), 285-295.
  • Demir, D., Özdinç, F., & Ünal, E. (2018). Eğitim Bilişim Ağı (Eba) Portalına Katılımın İncelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20 (2), 407-422. doi:10.17556/erziefd.402125
  • Durmuşçelebi, M., & Temircan, S. (2017). Eğitim Bilişim Ağın’daki Eğitim Materyallerinin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(13), 632-652. doi:10.26466/opus.357033
  • EBA. (2020). Eğitim bilişim ağı. https://www.eba.gov.tr adresinden 20 Haziran 2020 tarihinde alındı.
  • Erlandson, D. A., Harris, E. L., Skipper, B. L., & Allen, S. D. (1993). Doing naturalistic inquiry: A guide to methods. California: Sage Publications.
  • Ersoy, F. (2017). Teknoloji kavramının tarihçesi ve eğitimde kullanımı. R. Sever & E. Koçoğlu (Ed.), Sosyal bilgiler öğretiminde eğitim teknolojileri ve materyal tasarımı (2. baskı, s. 1-16) içinde. Ankara: Pegem Akademi.
  • FATİH. (2020). Fırsatları arttırma ve teknolojiyi iyileştirme hareketi projesi. https://www.fatihprojesi.meb.gov.tr adresinden 15 Haziran 2020 tarihinde alındı.
  • Güvendi, G. E (2014). Millî eğitim bakanlığı’nın öğretmenlere sunmuş olduğu çevrimiçi eğitim ve paylaşım sitelerinin öğretmenlerce kullanım sıklığının belirlenmesi: eğitim bilişim ağı (eba) örneği (Yüksek lisans tezi). Sakarya, Sakarya Üniversitesi.
  • Hebepci, M. T., Çelik, İ., & Şahin, İ. (2016). Eğitim ortamlarında etkileşimli tahta kullanımı: araştırmalar ve eğilimler. Eğitim Bilim ve Teknoloji Araştırmaları Dergisi, 1(1), 55-76.
  • Hofer, M. J., & Harris, J. (2009). Tech integration in social studies. Learning & Leading With Technology, 37(2), 22-25.
  • İnanoğlu, A. (2019). Sosyal bilgiler öğretiminde eğitim bilişim ağı'nı (eba) kullanmak: nasıl ve kapsamda? (Yüksek lisans tezi). İstanbul, Marmara Üniversitesi.
  • İnce, V. (2018). Eğitim bilişim ağında (eba) yer alan soruların Türkçe öğretim programıyla karşılaştırılması (Yüksek lisans tezi). Elazığ, Fırat Üniversitesi.
  • İşman, A., Baytekin, Ç., Balkan, F., Horzum, M. B., & Kıyıcı, M. (2002). Fen bilgisi eğitimi ve yapısalcı yaklaşım. The Turkish Online Journalof Educational Technology, 1(1), 41-47.
  • Kana, F., & Saygılı, D. (2016). Ortaöğretim Türk dili ve edebiyatı dersinde eğitim bilişim ağı'nın kullanımına yönelik öğrenci görüşlerine yönelik bir durum çalışması. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 10(20), 11-23.
  • Kapıdere, M., & Çetinkaya, H. N. (2017). Eğitim bilişim ağı (eba) mobil uygulamasının değerlendirilmesi. International Journal of Active Learning, 2(2), 1-14.
  • Kartal, M. (2017). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin eğitim bilişim ağı (eba) hakkındaki görüşleri (Yüksek lisans tezi). Tokat, Gaziosmanpaşa Üniversitesi.
  • Kaya, O. (2019). Meslek lisesi öğretmen ve öğrencilerinin eğitim bilişim ağına ilişkin görüşleri (Yüksek lisans tezi). Ankara, Gazi Üniversitesi.
  • Koç Akran, S., & Özdemir, E. (2018). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Ders Modülünde Yer Alan Sorular İle TEOG Sınavında Çıkan Soruların İlişkisine Yönelik Öğretmen Görüşleri. Harran Maarif Dergisi, 3(2), 14-26. doi:10.22596/2018.0302.14.26
  • Kuloğlu, M. E., & Erdal, B. (2019). İngilizce öğretmenlerinin eğitim bilişim ağı (eba) kullanım durumlarının incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 48(224), 327-351.
  • Kurbanoğlu, S., & Akkoyunlu, B. (2001). Öğrencilere bilgi okuryazarlığı becerilerinin kazandırılması üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21,81-88.
  • Kurtdede Fidan, N., Erbasan, Ö., & Kolsuz, S. (2016). Sınıf öğretmenlerinin eğitim bilişim ağı'ndan (eba) yararlanmaya ilişkin görüşleri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(45), 626-637.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (2016). Analizde ilk adımlar, A. Ersoy (Çev.). S. Akbaba Altun ve A. Ersoy (Çev. Ed.). Genişletilmiş bir kaynak kitap: nitel veri analizi içinde (s.50-88). 1994, Ankara: Pegem Akademi.
  • Özel, E. (2014). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin öğretim teknolojilerine yönelik tutum ve davranışları. Doğu Coğrafya Dergisi, 19(31), 129-144.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel analiz ve yorumlama, A. Çekiç ve A. Bakla (Çev.). M. Bütün ve S. B. Demir (Çev. Ed.). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri içinde (s.431-540). 2000, Ankara: Pegem Akademi.
  • Punch, F. K. (2005). Nitel veri toplama, D. Bayrak, H. B. Arslan ve Z. Akyüz (Çev.). S. E. Türközü (Yay. haz.). Sosyal araştırmalara giriş: nicel ve nitel yaklaşımlar içinde (s.165-186). 2005, Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Saban, A. (2009). Öğretmen adaylarının öğrenci kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 281-326.
  • Saklan, H., & Ünal, C. (2018). Teknoloji Dostu Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Hakkındaki Görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 12(1), 493-526. doi:10.17522/balikesirnef.437847
  • Şahin, M., & Erman, E. (2019). Tarih Dersi Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı’na (Eba) İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (49), 256-275. doi:10.21764/ maeuefd.425608
  • Tataroğlu, B., & Erduran, A. (2010). Matematik dersinde akıllı tahtaya yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 1(3), 233-250.
  • Tavşancıl, E., & Aslan, E. (2001). Sözel, yazılı ve diğer materyaller için içerik analizi ve uygulama örnekleri (1. baskı). İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Timur, B., Yılmaz, Ş., & İşseven, A. (2017). Ortaokul öğrencilerinin eğitim bilişim ağı (eba) sistemini kullanmalarına ilişkin görüşleri. Asya Öğretim Dergisi, 5(1), 44-54.
  • Tuluk, G., & Akyüz, H. İ. (2019). Öğretmen ve öğretmen adaylarının eba içerik incelemesi: 5. sınıf sayılar alt öğrenme alanı doğal sayılar ünitesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 32-47.
  • Tüysüz, C., & Çümen, V. (2016). EBA ders web sitesine ilişkin ortaokul öğrencilerinin görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(3), 278-296.
  • Yeşiltaş, E., & Kaymakçı, S. (2014). Sosyal bilgiler öğretim programının teknoloji boyutu. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 5,(16), 314-340.
  • Yeşilyurt, S. (2019). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin eğitim bilişim ağı'nın kullanımına ilişkin görüşleri (Yüksek lisans tezi). Malatya, İnönü Üniversitesi.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, N. Ş. (2019). Ortaokul görsel sanatlar dersi öğretmenlerinin milli eğitim bakanlığının fatih projesiyle bağlantılı olarak sunmuş olduğu eba (eğitim bilişim ağı) sosyal platformunun kullanımı hakkında görüşleri (Yüksek lisans tezi). Samsun, Ondokuz Mayıs Üniversitesi.
  • Yurdakul, İ. H. (2019, Nisan 24-27). Eğitim bilişim ağı’na (eba) ilişkin öğrenci görüşleri. III. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, Sınırsız Eğitim ve Araştırma Derneği, Muğla.
Toplam 53 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Feyzullah Ezer 0000-0002-5862-8541

Selda Aksüt 0000-0001-6128-7867

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 22 Temmuz 2020
Kabul Tarihi 23 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 17 Sayı: 34

Kaynak Göster

APA Ezer, F., & Aksüt, S. (2022). Covid-19 Sürecinde Eğitim Bilişim Ağı’nın Sosyal Bilgiler Dersinde Kullanılmasına Yönelik Öğrenci ve Veli Görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(34), 423-458. https://doi.org/10.35675/befdergi.772762