Bu araştırmanın amacı çeşitli branşlarda üniversiteler arası takım müsabakalarına katılan üniversite öğrencilerinin matematiksel düşünme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırma tarama modeli olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın örneklemi Türkiye Üniversite Sporları Federasyonu’nu ve üniversiteler ligine ünilig katılan lisanslı 187 gönüllü n=187 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada, Ersoy 2012 tarafından geliştirilen “Matematiksel Düşünme Ölçeği” kullanılmıştır. Veri analizinde betimsel analizler için yüzde, frekans analizi kullanılmıştır. Gruplar arası farklılıkların ölçülmesi için non-parametrik istatistik uygulamalardan Mann Whitney-U ve Kruskal-Wallis testleri uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre; Salon Futbolu ile ilgilenen sporcuların diğer branşlarda yer alan sporculara göre matematiksel düşünme beceri puanları sıra ortalaması 143,77 daha yüksektir. Takım sporları yapan sporcular arasında matematiksel düşünme ölçeği alt boyutlarında da anlamlı farklılık vardır p
Düşünme becerileri matematiksel düşünme üniversite öğrencileri
The aim of the research was examining the mathematical thinking skills of university students participating in intercollegiate team competitions in various fields. The research was designed as a survey model. The study sample was established by volunteered licensed university students N=187 participating in University Sports Federation of Turkey tournaments and Universities’ League UNILIG . The "Mathematical Thinking Scale" developed by Ersoy 2012 was used in the research. Computer statistical programs were used for statistical analysis in the study. Percentage, frequency analysis was used for descriptive analyzes in data analysis. Mann Whitney-U and Kruskal-Wallis tests were performed for nonparametric statistical applications to measure the differences between the groups. According to findings; men athletes have more mathematical thinking points then women. Athletes dealing with soccer are more likely to score mathematical thinking skills rank average of 143.77 than the athletes in other disciplines. There is also a statistically significant difference in the mathematical thinking scale subscales among the athletes who perform team sports p
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 10 Sayı: 2 |