Geçen yazımızda, çocuk eğitiminin üç aşamalı bir eğitim süreci olduğunu tespit etmiştik. Birinci aşama “ Ben” dönemi olup, bu dönemin karakteristiği çocuğun “ kendini tanıtma ve evresi” olarak tanımlanır. İkinci aşama “Sen-Siz” dönemi olup, bu dönemin karakteristiği çocuğun çevresindekilerle ilişki ve diyalog kurma evresidir Üçüncü aşama ise, çocuğun çevresine uyum sağlama, diğer bir deyişle, sosyalleşme evresidir. Bu üç süreç bir bütün olup, çocuk eğitiminin birbirinden ayrılmaz parçalarıdır. Bu üç süreç, çocuğun da bir bütün olduğu ilke ve kavramına ışık tutar. Çocuğun bütünlük ilkesi çocuk eğitiminin temel yapısıdır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 1990 |
Published in Issue | Year 1990 Volume: 1 Issue: 2 |