BibTex RIS Kaynak Göster

Çocuk ve eğitim

Yıl 1990, Cilt: 1 Sayı: 2, 36 - 36, 01.06.1990

Öz

Geçen yazımızda, çocuk eğitiminin üç aşamalı bir eğitim süreci olduğunu tespit etmiştik. Birinci aşama “ Ben” dönemi olup, bu dönemin karakteristiği çocuğun “ kendini tanıtma ve evresi” olarak tanımlanır. İkinci aşama “Sen-Siz” dönemi olup, bu dönemin karakteristiği çocuğun çevresindekilerle ilişki ve diyalog kurma evresidir Üçüncü aşama ise, çocuğun çevresine uyum sağlama, diğer bir deyişle, sosyalleşme evresidir. Bu üç süreç bir bütün olup, çocuk eğitiminin birbirinden ayrılmaz parçalarıdır. Bu üç süreç, çocuğun da bir bütün olduğu ilke ve kavramına ışık tutar. Çocuğun bütünlük ilkesi çocuk eğitiminin temel yapısıdır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Ertuğrul Günışık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 1990
Yayımlandığı Sayı Yıl 1990 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Günışık, E. (1990). Çocuk ve eğitim. Beden Eğitimi Ve Spor Araştırmaları Dergisi, 1(2), 36-36.