Genel alan bilgisi (GAB) beden eğitimi öğretmenlerinin etkili bir öğretim süreci gerçekleştirebilmeleri için gerekli temel unsurlardandır. Bu çalışmanın amacı beden eğitimi öğretmenleri ve adayları için geçerli ve güvenilir bir hentbol GAB testinin geliştirilmesidir. Çalışmaya üç farklı üniversiteden 67’si erkek 37’si kadın toplam 104 beden eğitimi öğretmen adayı katılmıştır. Testte yer alan sorular deneyimli hentbol antrenörleri, öğretim elemanları, bir öğretim programı uzmanı ve bir Türkçe dil uzmanından oluşan uzman grubu tarafından oluşturulmuştur. Sorular GAB alt boyutları çerçevesinde, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Programında yer alan takım sporları ders içeriği ve bu programda işlenen hentbol derslerinin müfredatlarında yer alan öğrenme çıktıları, ortaokul ve ortaöğretim Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programlarında yer alan öğrenme çıktıları ve kazanımlar dikkate alınarak hazırlanmıştır. Test geliştirme aşamalarının tamamlanmasıyla birlikte 20 sorudan (7 kural, 6 teknik ve 7 taktik bilgisi) oluşan hentbol GAB testi geliştirilmiştir. Rasch modeli kullanılarak yapılan geçerlik ve güvenirlik analizinde 20 sorudan 18’i uyum indeksleri açısından beklenen değer aralığında bulunmuştur. Uyum indekslerinin kabul edilebilir düzeyi dışında kalan maddelerin test dışında bırakılması önerilmektedir. Maddelerin ve kişilerin ayırt edicilik ve güven indeksleri yeterli seviyededir. Sonuç olarak, Rasch analizi hentbol GAB testinin beden eğitimi öğretmenleri ve adayları için geçerli ve güvenilir olduğunu ortaya koymaktadır. Beden eğitimi öğretmeni yetiştiren bölümlerin verim ve etkililikleri fiziksel aktivite ve spor dersleri özelinde ortaya koyabilmek adına farklı spor dallarında geçerli ve güvenilir GAB testlerinin geliştirilmesinin önemli olduğu düşünülmektedir.
Öğretmen yetiştirme oyun kuralları teknik taktik Rasch analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 12 Sayı: 2 |