Amaç –Bu çalışmada sosyal medya (SM) kullanımının arkasında yatan güdüleri araştırmak amaçlanmış-tır.
Yöntem/Metodoloji/Dizayn- Konu hakkında ön plana çıkan çalışmalar teorik olarak incelenmiş, sosyal medya türlerine göre detaylandırılarak sınıflandırılmış ve çıkarımlar yapılmıştır. Bu bağlamda çalışma literatür incelemesi niteliği taşımaktadır.
Sonuçlar- Literatürde en çok vurgulanan SM siteleri Twitter, Instagram, Facebook, TikTok, Snapchat, LinkedIn ve YouTube'dur. SM kullanımının ardındaki nedenler çoğunlukla kullanımlar ve tatmin yaklaşımı ile açıklanmaktadır. SM kullanımında en çok vurgulanan güdüler sosyal etkileşim, eğlence ve bilgi aramadır. Son olarak, sosyal medya kullanımında sosyal güdülerin etkileri bireysel güdülere göre daha yüksektir.
Katkı/Farklılıklar- Bu çalışma ile birlikte SM kullanımına dair bir profilin çizilmesi ve bireyleri sosyal medya kullanımına iten güdülere yönelik bilgi biri-kiminin artması yoluyla söz konusu alana katkı sağlanması beklenmektedir.
Purpose – The present study aims to explore the motives behind social media (SM) use.
Methodology/Approach/Design- The prominent studies on social media use have been examined theoretically, classified in detail regarding SM types, and inferences have been made. In this context, the study is a literature review.
Findings- The most emphasized SM sites in the lit-erature are Twitter, Instagram, Facebook, TikTok, Snapchat, LinkedIn and YouTube. SM networking sites have usage differences depending on users’ age and purpose. Motives behind the SM use are mostly explained by the uses and gratification ap-proach. The most emphasized motives in SM use are social interaction, entertainment and infor-mation seeking. Finally, the effects of social mo-tives are higher than individual motives in social media use.
Originality/Value- With this study, it is expected to contribute to the field by drawing a profile on SM use and increasing the knowledge about the motives that push individuals to use SM.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2022 |
Gönderilme Tarihi | 4 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 24 Sayı: 2 |
Twitter Google Akademik Academia.edu
@DergisiBilgi Bilgi Dergisi Google Akademik Hesabı Bilgi Dergisi Academia.edu Hesabı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.