Özet
Amaç- Bu çalışmanın amacı yayımlanmış ulusal ve uluslararası kaynakları sistematik bir yaklaşımla inceleyerek dijitalleşen eğitim süreçlerinde teknolojiyle uyumlu, sezgisel ve ilişkisel liderlik becerilerini ön plana çıkarmaktır.
Yöntem/Metodoloji/Dizayn- Araştırma, kuantum liderlik konusunda literatürde yer alan çalışmaları sistematik bir biçimde incelemek amacıyla yürütülmüş nitel yöntemde tasarlanan literatür taramasıdır.
Sonuçlar- Kuantum liderlik yaklaşımı, eğitim kurumlarının geleneksel, hiyerarşik ve statik yapılarla baş edemediği karmaşık ve belirsiz süreçlerde yenilikçi bir yönetim vizyonu sunmaktadır. Bu bağlamda kuantum liderlik, öğretmenlerin, öğrencilerin ve diğer paydaşların potansiyelini açığa çıkarma, öğrenme ortamlarını yeniden şekillendirme ve okul kültürünü dönüştürme gücüne sahiptir.
Katkı/Farklılıklar- Bu çalışma, kuantum liderlik konusunu kuramsal düzeyde bütüncül bir bakış açısıyla ele alması açısından literatüre katkı sunmaktadır. Ayrıca alanyazında konunun kavramsal sınırlarının belirlenmesine, eğitim liderliğinde alternatif bakış açıları geliştirilmesine ve ileride yapılacak çalışmalara temel teşkil etmesi açısından önem taşımaktadır.
Abstract
Purpose- This study aims to systematically exami-ne published national and international sources and to highlight intuitive and relational leadership com-petencies that are compatible with technology in the context of digitalized educational processes.
Methodology/Approach/Design- This research is a literature review designed within a qualitative app-roach, conducted to systematically analyze studies in the literature on quantum leadership.
Findings- The quantum leadership approach offers an innovative vision for managing complex and un-certain processes in which educational institutions struggle with traditional, hierarchical, and static structures. Accordingly, quantum leadership has the capacity to unlock the potential of teachers, stu-dents, and other stakeholders, to reshape learning environments, and to transform culture.
Originality/Value- This study offers a holistic the-oretical analysis of quantum leadership, contribu-ting to the literature by clarifying its conceptual bo-undaries, proposing alternative perspectives in edu-cational leadership, and establishing a foundational basis for future academic and practical research.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Kamu Yönetimi |
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 4 Haziran 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 15 Nisan 2025 |
| Kabul Tarihi | 4 Haziran 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 27 Sayı: 1 |
Twitter Google Akademik Academia.edu
@DergisiBilgi Bilgi Dergisi Google Akademik Hesabı Bilgi Dergisi Academia.edu Hesabı

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.