Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

"Mit, Ritüel ve Söz" Üzerine

Yıl 2024, Cilt: 4 Sayı: 7, 206 - 208, 14.06.2024

Öz

Mitlerin tanımı yıllardır yapılmaya çalışılmış ama net bir tanım yapılamamıştır. Başlangıcı anlatan hikayelerden, sıradan hikayelerin farklı bir varyantı olan hikayelere kadar birçok tanım yapılmıştır. Yapılan tanımlar hep eksik kalmıştır ve tam olarak mit türünü anlatmaya yetmemiştir. Yazısız dönemde ortaya çıkmış ve anlatıcılar tarafından ezberlenip, dinleyicilere aktarılan mitlerin günümüze daha az değişim ile gelmesini de yazı sağlamıştır. Yazının icadı ve yaygınlaşması ile mitler de artık yazıya dökülmüş ve kendini daha iyi koruyabilmiştir. Mitlerin bozulan parçalarının da değerli olduğu ve hatta bu parçalardan halk hikayelerinin meydana geldiği görüşleri de mevcuttur. Strauss'a göre ise mitin yerini romanlar almıştır. Edebiyat ürünlerinin yaş kitlelerinin de olduğunu ve zamanla bu ürünlerin hitap ettikleri kitlelerin değişebileceği fikrini de görürüz. Edebiyat dünyasında uzun süredir alışılagelmiş kabul gören fikirleri sorgulatan Mit Ritüel ve Söz, ortaya attığı fikirler ile yeni öneriler sunar ve birçok kabul gören düşüncenin yeniden sorgulanması açısından önem teşkil eder.

Kaynakça

  • Goody, Jack (2018), Mit, Ritüel ve Söz, çev. D. Sezgi, İstanbul: Küre Yayınları.

Myth Ritual And The Oral

Yıl 2024, Cilt: 4 Sayı: 7, 206 - 208, 14.06.2024

Öz

The definition of myths has been tried to be made for years, but a clear definition has not been made. Many definitions have been made, from stories that tell about the beginning to stories that are a different variant of ordinary stories. The definitions made were always incomplete and did not fully describe the myth type. Writing also enabled the myths, which emerged in the era without writing and were memorized by narrators and conveyed to the listeners, to come to the present day with less change. With the invention and spread of writing, myths were now written down and could preserve themselves better. There are also opinions that the broken pieces of myths are also valuable and that folk tales are even created from these pieces. According to Strauss, myth has been replaced by novels. We also see the idea that literary products have age groups and that the audiences these products appeal to may change over time. Myth, Ritual and Oral, which questions the long-established and accepted ideas in the world of literature, offers new suggestions with the ideas it puts forward and is important in terms of re-questioning many accepted ideas.

Kaynakça

  • Goody, Jack (2018), Mit, Ritüel ve Söz, çev. D. Sezgi, İstanbul: Küre Yayınları.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Türk Dili ve Edebiyatı (Diğer)
Bölüm Kitap İncelemeleri
Yazarlar

Anıl Öztürk 0009-0000-1238-5188

Erken Görünüm Tarihi 12 Haziran 2024
Yayımlanma Tarihi 14 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 22 Nisan 2024
Kabul Tarihi 10 Mayıs 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Öztürk, A. (2024). "Mit, Ritüel ve Söz" Üzerine. Bitig Edebiyat Fakültesi Dergisi, 4(7), 206-208.
AMA Öztürk A. "Mit, Ritüel ve Söz" Üzerine. bitig. Haziran 2024;4(7):206-208.
Chicago Öztürk, Anıl. “‘Mit, Ritüel Ve Söz’ Üzerine”. Bitig Edebiyat Fakültesi Dergisi 4, sy. 7 (Haziran 2024): 206-8.
EndNote Öztürk A (01 Haziran 2024) "Mit, Ritüel ve Söz" Üzerine. Bitig Edebiyat Fakültesi Dergisi 4 7 206–208.
IEEE A. Öztürk, “‘Mit, Ritüel ve Söz’ Üzerine”, bitig, c. 4, sy. 7, ss. 206–208, 2024.
ISNAD Öztürk, Anıl. “‘Mit, Ritüel Ve Söz’ Üzerine”. Bitig Edebiyat Fakültesi Dergisi 4/7 (Haziran 2024), 206-208.
JAMA Öztürk A. "Mit, Ritüel ve Söz" Üzerine. bitig. 2024;4:206–208.
MLA Öztürk, Anıl. “‘Mit, Ritüel Ve Söz’ Üzerine”. Bitig Edebiyat Fakültesi Dergisi, c. 4, sy. 7, 2024, ss. 206-8.
Vancouver Öztürk A. "Mit, Ritüel ve Söz" Üzerine. bitig. 2024;4(7):206-8.
bitig Edebiyat Fakültesi Dergisi 88x31.png Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.