BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2013, Cilt: 2 Sayı: 2, 127 - 134, 01.12.2013

Öz

This study, descriptive type, was carried out to analyze the use of computers and the internet of Ardahan University Vocational School of Technical Sciences Computer Programming and Electrical Program students. The study was carried on between February-April 2013 at Ardahan Vocational School of Technical Sciences Computer Programming and Electrical Programs. The population of this study comprised of 160 students. The sample group of this study comprised of 135 students that accepted to participate voluntarily. The data were collected by means of a "Students Description Form" and consists of surveys that measure students' attitudes towards the use of computers and the internet. According to the findings, there was a significant difference between scale score means of computer and Internet use based on the grade point average of the students, their families, where they live, they use the computer (p <0.05). There was no a significant difference between scale score means of computer and Internet use based on the their departments, gender, class, socio-economic status, educational level of the mother and father(p>0.05). Results concluded that the students' attitudes towards the use of Internet and computer determined that moderately

Kaynakça

  • Tezci E. 2009. Teachers Effect on ict use in Education: the Turkey sample, Procedia Social and
  • Behavioral Sciences, 1, 1285–1294.
  • Altun T., Yiğit N., Adanur Z. 2011. İlköğretim Öğrencilerinin Bilgisayara Yönelik Tutumlarının İncelenmesi: Trabzon İli Örneği, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 2(1):69-86.
  • Zhang Y. 2007. Development and validation of an internet use attitude scale. Computers ve Education 49, 243–253.
  • Çekbaş Y., Savran A., Durkan N. 2003. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Bilgisayara Yönelik
  • Tutumları. Bilgi Teknolojileri Kongresi-II Kongre Kitabı (ss 311-313.). Denizli: Pamukkale Üniversitesi.
  • Harmandar M., Samancı O. 2000. Eğitim fakültesi kimya eğitimi bölümü öğrencilerinin bilgisayara yönelik tutumları. IV. Ulusal Fen Bilimleri Kongresi Kongre Kitabı(ss.686-688). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Özkütük N., Orgun F. 2004. Öğretim Elemanlarının İnternet Kullanma Düzeyleri ve Bilgisayara Yönelik Düşünceleri, IV.Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26 Kasım 2004, Bildiriler Kitabı, Sakarya,836.

Teknik Program Öğrencilerinin Bilgisayar ve İnternet Kullanımına Yönelik Tutumlarının Analizi

Yıl 2013, Cilt: 2 Sayı: 2, 127 - 134, 01.12.2013

Öz

Tanımlayıcı nitelik taşıyan bu araştırma Ardahan Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı ve Elektrik Programı internet kullanımına yönelik tutumlarının ve etkileyen faktörlerin (bölümleri, cinsiyetleri, sınıfları, sosyoekonomik durumları v.s. ) analiz edilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma Şubat-Nisan 2013 tarihleri arasında Ardahan Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı ve Elektrik Programlarında öğrenim görmekte olan 160 öğrenciden örneklem seçimine gidilmeden, araştırmaya katılmayı kabul eden 135 öğrenci ile yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu”, “Bilgisayar ve İnternet Kullanımı ile ilgili Tanıtıcı Özellikleri” ve “Bilgisayar ve İnternet Kullanımına Yönelik Tutum Anketi” kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre; öğrencilerin ağırlıklı genel ortalamaları, ailelerinin yaşadıkları yer, bilgisayarı kullandıkları ortam ile bilgisayar ve internet kullanımına yönelik tutum ölçeği puan ortalamaları arasındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu tespit edilmiştir (p0.05). Öğrencilerin internet ve bilgisayar kullanımına yönelik tutumlarının orta düzeyde olumlu olduğu ve bu tutumların bazı değişkenlerden (cinsiyet, ailelerinin yaşadıkları yer) etkilendiği belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Tezci E. 2009. Teachers Effect on ict use in Education: the Turkey sample, Procedia Social and
  • Behavioral Sciences, 1, 1285–1294.
  • Altun T., Yiğit N., Adanur Z. 2011. İlköğretim Öğrencilerinin Bilgisayara Yönelik Tutumlarının İncelenmesi: Trabzon İli Örneği, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 2(1):69-86.
  • Zhang Y. 2007. Development and validation of an internet use attitude scale. Computers ve Education 49, 243–253.
  • Çekbaş Y., Savran A., Durkan N. 2003. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Bilgisayara Yönelik
  • Tutumları. Bilgi Teknolojileri Kongresi-II Kongre Kitabı (ss 311-313.). Denizli: Pamukkale Üniversitesi.
  • Harmandar M., Samancı O. 2000. Eğitim fakültesi kimya eğitimi bölümü öğrencilerinin bilgisayara yönelik tutumları. IV. Ulusal Fen Bilimleri Kongresi Kongre Kitabı(ss.686-688). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Özkütük N., Orgun F. 2004. Öğretim Elemanlarının İnternet Kullanma Düzeyleri ve Bilgisayara Yönelik Düşünceleri, IV.Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26 Kasım 2004, Bildiriler Kitabı, Sakarya,836.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Süha Gökalp Bu kişi benim

Tolga Aydın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2013
Gönderilme Tarihi 5 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

IEEE S. Gökalp ve T. Aydın, “Teknik Program Öğrencilerinin Bilgisayar ve İnternet Kullanımına Yönelik Tutumlarının Analizi”, Bitlis Eren Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, c. 2, sy. 2, ss. 127–134, 2013.



Bitlis Eren Üniversitesi
Fen Bilimleri Dergisi Editörlüğü

Bitlis Eren Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü        
Beş Minare Mah. Ahmet Eren Bulvarı, Merkez Kampüs, 13000 BİTLİS        
E-posta: fbe@beu.edu.tr