BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 1, 75 - 92, 06.07.2015

Öz

In this study that aimed to determine the profile of domestic tourists who visit Suphan Mountain; data were obtained by survey between June and August 2013. The survey was carried out face-to-face and electronically. The percent, frequency and standard deviation values of data that obtained form 284 participants were calculated. In addition, chi-square analysis was performed to determine relationship between demographic characteristics and some travel information. In the study; it’s identified that climbing is occurred in July and August generally, the mountain is preferred for trekking mostly; the advice of family, friend and relative is most effective factor on travel. At the end of the study; it’s suggested to make infrastructure and superstructure investments for Suphan and to introduce Suphan both domestic and abroad effectively

Kaynakça

  • Akoğlan Kozak, M. ve Bahçe, A. S. (2009). Özel İlgi Turizmi, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Avan, A. (2010). Konya’yı Kültürel Amaçlarla Ziyaret Eden Yabancı Turistlerin Satın Alma Karar Sürecinin Değerlendirilmesi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Beedie, P. ve Hudson, S. (2003). “Emergence of Mountain-Based Adventure Tourism”, Annals of Tuorism Research, 30 (3), s.625-643.
  • Bülten13 (2008). Süphan Dağı, 43 (4), Eylül-Ekim- Kaasım-Aralık (Özel Sayı) 2008, s. 8-11.
  • Ceylan, S. ve Demirkaya, H. (2007). “Davraz Dağı'nın Turizm Potansiyeli ve Sorunlarını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (13), s. 27-43.
  • Çevirgen, A. (2004). “Edremit Yöresinde Ekoturizme Yönelik Bir Talep Araştırması”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(12), s. 45-67.
  • Doğaner, S. (1991). “Dağ Turizmine Coğrafi Bir Yaklaşım: Uludağ'da Turizm”, Coğrafya Araştırmaları Dergisi, s.137-160.
  • Emir, O., Kılıç, İ. ve Temeloğlu, E. (2010). “Yerli Turistlerin Seyahat Özellikleri İle Demografik Özelliikleri Arasındaki İlişkiyi Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (1), s.197-221.
  • Emir, O. ve Avan, A. (2010). “Yabancı Turistlerin Satın Alma Karar Sürecinde Kültürel Varlıkların Etkisi: Konya Örneği”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, s.204-219.
  • Gee, C., Makens, J. ve Choy, L. (1994). The Travel Industry, Von Nostrand Rainhold, New York.
  • Gül, A. (2013). Süphan Dağı Hakkında Kişsel Görüşme, Türkiye Dağcılık Federasyonu Bitlis İl Temsilcisi ve Süphan Doğa Sporları Derneği Başkanı.
  • Günal, V. (2005). “Mardin İline Gelen Yerli Turistlerin Profil ve Turistik Davranışlarını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”, Coğrafi Bilimler Dergisi, 3(2), s. 55-67.
  • Gürbüz, A. (2005). Kastamonu’ya Gelen Yerli Turist Profilini Belirlemeye Yönelik Bir Uygulama. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, (2), 75-92.
  • Hazar, A. (2007). Spor ve Turizm, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Holden. (2000). Envinronment and Tourism, Routledge Taylor and Francis Group, London. New York.
  • İçöz, O. (2001). Turizm İşletmelerinde Pazarlama İlkeler ve Uygulamalar, Turhan Kitabevi, Ankara.
  • Kozak, N. (2012). Genel Turizm Bilgisi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • Köşker, H. (2001). Van`ın Turizm Potansiyeli ve Geliştirilebilir Turizm Çeşitleri, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (2007). Türkiye Turizm Stratejisi 2023 Eylem Planı, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara.
  • Lee, T. H. ve Crompton, J. (1992). “Measuring Novelty Seeking in Tourism”, Annals of Tourism Research, 19, s.732-751.
  • Mahruki, N. (1996). Bir Hayalin Peşinde, Yedi Zirveler Batı Yarı Küre ve Antartika, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
  • Özgülbaş, O. (2011). “Van Gölü'nün Kirpiği Süphan Dağı”, Uçantürk Dergisi, Temmuz- Ağustos 2011, (531), s. 14-21.
  • Patrick, J. (2002). “ An Examination of Golf Vacationer Novelty”, Annal of Tourism Research, 29 (2), s.384-400.
  • Pırnar, İ. (2005). “İzmir İli İçin Turizmin Yeri ve Geliştirme Önerileri”, Celal Bayar Üniversitesi Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 12 (1),s.47-60.
  • Somuncu, M. (2004). “Dağcılık ve Dağ Turizmindeki İkilem: Ekonomik Yarar ve Ekonomik Bedel”, Ankara Üniversitesi Coğrafi Bilimler Dergisi, 2 (1), s.1- 21.
  • Swarbrooke, J., Beard, C., Leckie, S. ve Pomfret, G. (2003). Advanture Tourism, The New Frontier, Burlington, Butterworth-Heinemann.
  • Şenol, F. (2008). Türkiye Turizm Coğrafyası, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Ülker, İ. (1992). Dağ Turizmi, T.C. Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara.
  • Walton, J. K. (2005). Histories of Tourism: Representation, İdentitiy and Conflict, Channel View Publication, Clevedon. Buffalo. Toronto. İnternet Kaynakçası
  • Ay, G. (2006). Bitlis, http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=2602307 Erişim Tarihi: 07.11.2014.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü, (2014). Dağcılık, Erişim Tarihi: 07.10.2014.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü. (2014). Kış Sporları http://www.ktbyatirimisletmeler.gov.tr/TR,10177/kis-sporlari-turizm- merkezlerine-iliskin-genel-bilgiler.html Erişim Tarihi: 07. 11. 2014.
  • Türkiye Dağcılık Federasyonu, (2014). Tescilli Dağcılık Kulüpleri, http://www.tdf.gov.tr/aktif-dagcilik.pdf Erişim Tarihi: 07. 08. 2014. Wikipedia Özgür Ansiklopedi, (2014). Dağcılık, http://tr.wikipedia.org/wiki/Da%C4%9Fc%C4%B1l%C4%B1k Tarihi: 07.10.2014. Erişim

SÜPHAN DAĞI’NI ZİYARET EDEN YERLİ TURİST PROFİLİ

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 1, 75 - 92, 06.07.2015

Öz

Süphan Dağı’nı ziyaret eden yerli turist profilinin belirlenmesinin amaçlandığı bu çalışmada; veriler, Haziran ve Temmuz 2013 aylarında anket yardımıyla toplanmıştır. Anket; yüz yüze ve elektronik ortamda gerçekleştirilmiştir. 284 katılımcıdan elde edilen verilerin yüzde, frekans ve standart sapma değerleri hesaplanmıştır. Ayrıca demografik özellikler ile bazı seyahat bilgilerinin arasındaki ilişkinin tespitine yönelik ki-kare analizi yapılmıştır. Araştırmada; tırmanışların genellikle Temmuz ve Ağustos aylarında gerçekleştiği, dağın en çok doğa yürüyüşü amacıyla tercih edildiği, ziyarette en etkili faktörün aile-dost ve akraba tavsiyesi olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda Süphan Dağı’nda alt ve üst yapı yatırımlarının yapılması, yurtiçi ve yurt dışında etkin olarak tanıtılması önerilmektedir.

Kaynakça

  • Akoğlan Kozak, M. ve Bahçe, A. S. (2009). Özel İlgi Turizmi, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Avan, A. (2010). Konya’yı Kültürel Amaçlarla Ziyaret Eden Yabancı Turistlerin Satın Alma Karar Sürecinin Değerlendirilmesi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Beedie, P. ve Hudson, S. (2003). “Emergence of Mountain-Based Adventure Tourism”, Annals of Tuorism Research, 30 (3), s.625-643.
  • Bülten13 (2008). Süphan Dağı, 43 (4), Eylül-Ekim- Kaasım-Aralık (Özel Sayı) 2008, s. 8-11.
  • Ceylan, S. ve Demirkaya, H. (2007). “Davraz Dağı'nın Turizm Potansiyeli ve Sorunlarını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (13), s. 27-43.
  • Çevirgen, A. (2004). “Edremit Yöresinde Ekoturizme Yönelik Bir Talep Araştırması”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(12), s. 45-67.
  • Doğaner, S. (1991). “Dağ Turizmine Coğrafi Bir Yaklaşım: Uludağ'da Turizm”, Coğrafya Araştırmaları Dergisi, s.137-160.
  • Emir, O., Kılıç, İ. ve Temeloğlu, E. (2010). “Yerli Turistlerin Seyahat Özellikleri İle Demografik Özelliikleri Arasındaki İlişkiyi Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (1), s.197-221.
  • Emir, O. ve Avan, A. (2010). “Yabancı Turistlerin Satın Alma Karar Sürecinde Kültürel Varlıkların Etkisi: Konya Örneği”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, s.204-219.
  • Gee, C., Makens, J. ve Choy, L. (1994). The Travel Industry, Von Nostrand Rainhold, New York.
  • Gül, A. (2013). Süphan Dağı Hakkında Kişsel Görüşme, Türkiye Dağcılık Federasyonu Bitlis İl Temsilcisi ve Süphan Doğa Sporları Derneği Başkanı.
  • Günal, V. (2005). “Mardin İline Gelen Yerli Turistlerin Profil ve Turistik Davranışlarını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”, Coğrafi Bilimler Dergisi, 3(2), s. 55-67.
  • Gürbüz, A. (2005). Kastamonu’ya Gelen Yerli Turist Profilini Belirlemeye Yönelik Bir Uygulama. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, (2), 75-92.
  • Hazar, A. (2007). Spor ve Turizm, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Holden. (2000). Envinronment and Tourism, Routledge Taylor and Francis Group, London. New York.
  • İçöz, O. (2001). Turizm İşletmelerinde Pazarlama İlkeler ve Uygulamalar, Turhan Kitabevi, Ankara.
  • Kozak, N. (2012). Genel Turizm Bilgisi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • Köşker, H. (2001). Van`ın Turizm Potansiyeli ve Geliştirilebilir Turizm Çeşitleri, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (2007). Türkiye Turizm Stratejisi 2023 Eylem Planı, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara.
  • Lee, T. H. ve Crompton, J. (1992). “Measuring Novelty Seeking in Tourism”, Annals of Tourism Research, 19, s.732-751.
  • Mahruki, N. (1996). Bir Hayalin Peşinde, Yedi Zirveler Batı Yarı Küre ve Antartika, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
  • Özgülbaş, O. (2011). “Van Gölü'nün Kirpiği Süphan Dağı”, Uçantürk Dergisi, Temmuz- Ağustos 2011, (531), s. 14-21.
  • Patrick, J. (2002). “ An Examination of Golf Vacationer Novelty”, Annal of Tourism Research, 29 (2), s.384-400.
  • Pırnar, İ. (2005). “İzmir İli İçin Turizmin Yeri ve Geliştirme Önerileri”, Celal Bayar Üniversitesi Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 12 (1),s.47-60.
  • Somuncu, M. (2004). “Dağcılık ve Dağ Turizmindeki İkilem: Ekonomik Yarar ve Ekonomik Bedel”, Ankara Üniversitesi Coğrafi Bilimler Dergisi, 2 (1), s.1- 21.
  • Swarbrooke, J., Beard, C., Leckie, S. ve Pomfret, G. (2003). Advanture Tourism, The New Frontier, Burlington, Butterworth-Heinemann.
  • Şenol, F. (2008). Türkiye Turizm Coğrafyası, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Ülker, İ. (1992). Dağ Turizmi, T.C. Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara.
  • Walton, J. K. (2005). Histories of Tourism: Representation, İdentitiy and Conflict, Channel View Publication, Clevedon. Buffalo. Toronto. İnternet Kaynakçası
  • Ay, G. (2006). Bitlis, http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=2602307 Erişim Tarihi: 07.11.2014.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü, (2014). Dağcılık, Erişim Tarihi: 07.10.2014.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü. (2014). Kış Sporları http://www.ktbyatirimisletmeler.gov.tr/TR,10177/kis-sporlari-turizm- merkezlerine-iliskin-genel-bilgiler.html Erişim Tarihi: 07. 11. 2014.
  • Türkiye Dağcılık Federasyonu, (2014). Tescilli Dağcılık Kulüpleri, http://www.tdf.gov.tr/aktif-dagcilik.pdf Erişim Tarihi: 07. 08. 2014. Wikipedia Özgür Ansiklopedi, (2014). Dağcılık, http://tr.wikipedia.org/wiki/Da%C4%9Fc%C4%B1l%C4%B1k Tarihi: 07.10.2014. Erişim
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Hasan Köşker Bu kişi benim

Mehmet Kahyaoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Temmuz 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Köşker, H., & Kahyaoğlu, M. (2015). SÜPHAN DAĞI’NI ZİYARET EDEN YERLİ TURİST PROFİLİ. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 75-92.
AMA Köşker H, Kahyaoğlu M. SÜPHAN DAĞI’NI ZİYARET EDEN YERLİ TURİST PROFİLİ. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Temmuz 2015;4(1):75-92.
Chicago Köşker, Hasan, ve Mehmet Kahyaoğlu. “SÜPHAN DAĞI’NI ZİYARET EDEN YERLİ TURİST PROFİLİ”. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 4, sy. 1 (Temmuz 2015): 75-92.
EndNote Köşker H, Kahyaoğlu M (01 Temmuz 2015) SÜPHAN DAĞI’NI ZİYARET EDEN YERLİ TURİST PROFİLİ. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 4 1 75–92.
IEEE H. Köşker ve M. Kahyaoğlu, “SÜPHAN DAĞI’NI ZİYARET EDEN YERLİ TURİST PROFİLİ”, Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 4, sy. 1, ss. 75–92, 2015.
ISNAD Köşker, Hasan - Kahyaoğlu, Mehmet. “SÜPHAN DAĞI’NI ZİYARET EDEN YERLİ TURİST PROFİLİ”. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 4/1 (Temmuz 2015), 75-92.
JAMA Köşker H, Kahyaoğlu M. SÜPHAN DAĞI’NI ZİYARET EDEN YERLİ TURİST PROFİLİ. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015;4:75–92.
MLA Köşker, Hasan ve Mehmet Kahyaoğlu. “SÜPHAN DAĞI’NI ZİYARET EDEN YERLİ TURİST PROFİLİ”. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 4, sy. 1, 2015, ss. 75-92.
Vancouver Köşker H, Kahyaoğlu M. SÜPHAN DAĞI’NI ZİYARET EDEN YERLİ TURİST PROFİLİ. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015;4(1):75-92.

downloaddownloaddownloaddownload  download  download       download     download      download download    download  download download download downloaddownload