BibTex RIS Kaynak Göster

İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN OKULA SOSYAL UYUM DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 2, 0 - 0, 29.12.2015

Öz

ÖZET

Bu çalışmanın amacı, ilkokulda öğrenim gören öğrencilerin sosyal uyum düzeylerini, cinsiyet, aile geliri ve süreğen hastalığa sahip olup olmama değişkenleri açısından incelemektir. İlişkisel tarama modelinde yürütülen araştırmaya Kayseri İli Melikgazi İlçesinde 2014-2015 eğitim öğretim yılında 198 kız, 220 erkek olmak üzere toplam 418 ilkokul öğrencisi katılmıştır. Araştırma verileri “Okul Sosyal Davranış Ölçeği (OSDÖ) A-B Formu” kullanılarak elde edilmiştir. Verilerinin analizinde ise t testi ve F testi (Tek Yönlü Varyans Analizi) kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda, cinsiyet değişkenine göre, kızların sosyal uyum düzeylerinin erkeklerin sosyal uyum düzeylerinden daha yüksek olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin aile gelir düzeylerine göre, gelir düzeyleri yükseldikçe sosyal uyum düzeylerinin de yükseldiği sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerden süreğen hastalığa sahip olanların, süreğen hastalığa sahip olmayanlara göre sosyal uyum düzeylerinin daha düşük olduğu sonucuna varılmıştır. Elde edilen bu bulgular literatür ışığında yorumlanarak tartışılmış ve araştırmadan elde edilen sonuçlara göre önerilerde bulunulmuştur.

Anahtar Sözcükler: Okula sosyal uyum,  uyum,  sosyal beceriler

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Abdullah Işıklar

Mehmet Bilgin Bu kişi benim

Mehtap Bilgin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Işıklar, A., Bilgin, M., & Bilgin, M. (2015). İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN OKULA SOSYAL UYUM DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2).
AMA Işıklar A, Bilgin M, Bilgin M. İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN OKULA SOSYAL UYUM DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Aralık 2015;4(2).
Chicago Işıklar, Abdullah, Mehmet Bilgin, ve Mehtap Bilgin. “İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN OKULA SOSYAL UYUM DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 4, sy. 2 (Aralık 2015).
EndNote Işıklar A, Bilgin M, Bilgin M (01 Aralık 2015) İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN OKULA SOSYAL UYUM DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 4 2
IEEE A. Işıklar, M. Bilgin, ve M. Bilgin, “İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN OKULA SOSYAL UYUM DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”, Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 4, sy. 2, 2015.
ISNAD Işıklar, Abdullah vd. “İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN OKULA SOSYAL UYUM DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 4/2 (Aralık 2015).
JAMA Işıklar A, Bilgin M, Bilgin M. İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN OKULA SOSYAL UYUM DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015;4.
MLA Işıklar, Abdullah vd. “İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN OKULA SOSYAL UYUM DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 4, sy. 2, 2015.
Vancouver Işıklar A, Bilgin M, Bilgin M. İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN OKULA SOSYAL UYUM DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015;4(2).