Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

KULAK EĞİTİMİNDE KROMATİZM

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 2, 47 - 62, 15.10.2019

Öz

Müzik eğitimine başlamadan önceki evrelerden biri
olan kulak eğitiminde, her yaştan insanın kulak eğitimini bir süre de olsa
alması gerektiği düşünüldüğünden dolayı, bu çalışmada eğitim için kromatik
dizilimlerin kullanımı hakkında bilgi verilmiştir. Tek sesten başlayarak sırası
ile iki, üç ve dört ses üzerinde şemalar üzerinde nasıl çalışmak gerektiğinin
anlatıldığı, aynı zamanda çalışmaya ek olarak, ses hafızasının gelişimi için
nasıl bir çalışma izleneceği de çalışmaya kısaca eklenmiştir. Müzisyenlerin
ortak önem verdikleri konulardan biri olan entonasyonun, öncelikle küçük yaşta
kulak eğitimi ile geliştiği bilinmektedir. Günümüzde dünya üzerinde birçok
müzik eğitimi veren eğitim kurumlarında solfej ve çalgı derslerinden önce kulak
eğitimi verildiği bilinmektedir. Kulak eğitimi aynı zamanda deşifrenin
gelişmesine, perdesiz ve nefesli çalgılarda entonasyon temizliğine de yardımcı
olmaktadır. Belirli bir süre ihtiyacı duyulan bu eğitimde, kişinin yaşı ne
olursa olsun çalgı derslerine başlamadan önce bir süre bu eğitimden belirli
kurallar oluşturularak geçmesi gerektiği düşünülmektedir.

Kaynakça

  • KAYNAKÇAAkyol, Serhat, Ünitelerle Müzik Teorisi, Pan Yayıncılık, İstanbul, 2017.
  • Arnold, Schoenberg, Theory of Harmony, Univ of California Pr, 2010.
  • Burden, Paul R-Byrd ve David, M. , Methods For Effective Teaching (Edition1st). Allyn and Bacon, 2002.
  • Egemen, Hüseyin, Sistematik Solfej Öğretimi, Bemol Yayıncılık, İstanbul, 2003.
  • Hacıev, Paraşkev, Temel Müzik Teorisi, Pan Yayıncılık, İstanbul, 2016.
  • Radley, Roberta, Ear Training Book, Sher Music, California 2009.
  • Tarman, Süleyman, Müzik Eğitiminin Temelleri, Sözkesen Matbaası, Ankara, 2006.
  • Yavuzoğlu, Nail, Kulak Eğitimi-1 ve Günlük Teknik Çalışmalar, İnkılap Kitabevi İstanbul, 2010.
  • Yavuzoğlu, Nail, Uygulamalı Müzik Teorisi -2 , İnkılap Kitabevi İstanbul, 2011.
  • İNTERNET KAYNAKLARILenny Pietrolata (network article)https://music.tutsplus.com/articles/hear-more-basic-ear-training-for-musicians--cms-20629(09.05.2014).
  • Dave Douglas (network article)https://greenleafmusic.com/the-practice-of-ear-training/(07.07.2008).
  • Kullanılan örneklerin hazırlanması ve hazır şablonlar.https://www.finalemusic.com/finale V25

CHROMATISM IN EAR TRAINING

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 2, 47 - 62, 15.10.2019

Öz

Before the musical education, all candidates must be take study on ear training. In that article, try to explained how to study on chromatic scales in that education style, one voice to four voice. This chromatic ear training technic is try to explaing with different examples in that study. Expecially all musicians think that training system important on the instruments intonation problems. Intonation problems start at young age and without eartraining, players have a big problems in the future. In the modern times, music education centers give ear training education first. After this education, candidates will be good at sight-reading and instrument playing. Infact, Professional musicians think on that training must be taken from the starting to instrument playing. Also all music student candidates need a good intonation on their instrument and a good solfege and this materials start with good ear training. Infact, brass, woodwind and string instrument players must know the notes voices because they haven’t got keyboard on their instruments.

Kaynakça

  • KAYNAKÇAAkyol, Serhat, Ünitelerle Müzik Teorisi, Pan Yayıncılık, İstanbul, 2017.
  • Arnold, Schoenberg, Theory of Harmony, Univ of California Pr, 2010.
  • Burden, Paul R-Byrd ve David, M. , Methods For Effective Teaching (Edition1st). Allyn and Bacon, 2002.
  • Egemen, Hüseyin, Sistematik Solfej Öğretimi, Bemol Yayıncılık, İstanbul, 2003.
  • Hacıev, Paraşkev, Temel Müzik Teorisi, Pan Yayıncılık, İstanbul, 2016.
  • Radley, Roberta, Ear Training Book, Sher Music, California 2009.
  • Tarman, Süleyman, Müzik Eğitiminin Temelleri, Sözkesen Matbaası, Ankara, 2006.
  • Yavuzoğlu, Nail, Kulak Eğitimi-1 ve Günlük Teknik Çalışmalar, İnkılap Kitabevi İstanbul, 2010.
  • Yavuzoğlu, Nail, Uygulamalı Müzik Teorisi -2 , İnkılap Kitabevi İstanbul, 2011.
  • İNTERNET KAYNAKLARILenny Pietrolata (network article)https://music.tutsplus.com/articles/hear-more-basic-ear-training-for-musicians--cms-20629(09.05.2014).
  • Dave Douglas (network article)https://greenleafmusic.com/the-practice-of-ear-training/(07.07.2008).
  • Kullanılan örneklerin hazırlanması ve hazır şablonlar.https://www.finalemusic.com/finale V25
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzik
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Furkan Özyazıcı 0000-0002-4110-1583

Yayımlanma Tarihi 15 Ekim 2019
Gönderilme Tarihi 19 Eylül 2019
Kabul Tarihi 29 Kasım 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

Chicago Özyazıcı, Furkan. “KULAK EĞİTİMİNDE KROMATİZM”. Balkan Müzik Ve Sanat Dergisi 1, sy. 2 (Ekim 2019): 47-62.

Creative Commons Lisansı
Balkan Müzik ve Sanat Dergisi  Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.