İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

INVESTIGATION OF THE FIRST STAGE PIANO EDUCATIONPROCESS OF PRE-SCHOOL AND SCHOOL-AGE STUDENTS

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 2, 77 - 84, 15.10.2019

Öz

Piano education varies depending on the
students age, musical potential and the level of sophistication physical skills
in playin the piano. 
However despite
these differences piano education should be carried out within the frame work
of a specific system in which the individual characteristics of the student are
addressed and this system should be structured in accordance with the stages of
piano education.Stages in the first of piano education of pre- school and
school-age students; to determine and improve the student’s musical hearing
level, to comprehend and use the piano keybord, to perform the piano repertoire
and thereby to develop skills for piano playing can be arranged on three
foundations. However, at every stage of piano education, the establishment and
maintenance of the bond of love with music and therefore piano should be
considered as one of the primary objectives.

Kaynakça

  • Alekseyev, A., Piyano Sanatı Tarihi, Müzik Yayınevi, 2.Kitap,1967.
  • Apraksina, O., Müzik Kültürü ve Birey, Vladimir,1987.
  • Artobolevskaya, A., Müzikle İlk Buluşma, Sovyet Bestecisi, Moskova,1992.
  • Barenboym, L., Piyano Pedagojisi, Devlet Müzik Yayınevi, Moskova,1937.
  • Barenboym, L., Müzisyenliğe Giden Yol, Sovyet Bestecisi, Moskova,1973.
  • Hanzburg, G., Çocuğunuz ve Müzik, Tarbut Laam, Harkov, 2006.
  • Schteinpress, B., Yampolski, İ., Ansiklopedik Müzik Sözlüğü, Devlet Bilim Yayınevi, Moskova,1959.
  • Şen, B., Piyano Tekniğinin Biomekanik Temeli, Pan Yayıncılık, 2.Basım, 2002.
  • Xardel, D., İdil Biret, Can Yayınları,1.Basım, 2007.
  • Zak,Y., Piyano İcrasının Meseleleri, Müzik Yayınevi, Moskova, 1968.

OKUL ÖNCESİ VE OKUL ÇAĞINDAKİ ÖĞRENCİLERİN İLK AŞAMA PİYANO EĞİTİMİ SÜRECİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 2, 77 - 84, 15.10.2019

Öz

Piyano eğitimi öğrencinin
yaşına, müziksel potansiyeline ve piyano çalmaya ilişkin fiziksel becerilerinin
gelişmişlik düzeyine bağlı olarak farklılıklar göstermektedir. Ancak, bu
farklılıklara karşın piyano eğitiminin, öğrencinin bireysel özelliklerinin
dikkate alındığı  belirli bir sistem
çerçevesinde yürütülmesi ve söz konusu bu sistemin piyano eğitiminin aşamaları
ile uyum içinde yapılandırılması gerekir. Okul öncesi ve okul çağındaki
öğrencilerin piyano eğitiminin ilk aşamasındaki evreler; öğrencinin müziksel
işitme düzeyinin tespiti ve geliştirilmesine, piyano klavyesinin kavratılması
ve kullanım tekniklerine, piyano repertuvarının seslendirilmesine ve
dolayısıyla piyano çalmaya yönelik becerilerin geliştirilmesine yönelik olmak
üzere üç temel üzerinde düzenlenebilir. Bununla birlikte, piyano eğitiminin her
aşamasında müzik, dolayısıyla piyano ile sevgi bağının kurulması ve
sürdürülmesinin öncelikli hedeflerden biri olarak dikkate alınması da gerekir.

Kaynakça

  • Alekseyev, A., Piyano Sanatı Tarihi, Müzik Yayınevi, 2.Kitap,1967.
  • Apraksina, O., Müzik Kültürü ve Birey, Vladimir,1987.
  • Artobolevskaya, A., Müzikle İlk Buluşma, Sovyet Bestecisi, Moskova,1992.
  • Barenboym, L., Piyano Pedagojisi, Devlet Müzik Yayınevi, Moskova,1937.
  • Barenboym, L., Müzisyenliğe Giden Yol, Sovyet Bestecisi, Moskova,1973.
  • Hanzburg, G., Çocuğunuz ve Müzik, Tarbut Laam, Harkov, 2006.
  • Schteinpress, B., Yampolski, İ., Ansiklopedik Müzik Sözlüğü, Devlet Bilim Yayınevi, Moskova,1959.
  • Şen, B., Piyano Tekniğinin Biomekanik Temeli, Pan Yayıncılık, 2.Basım, 2002.
  • Xardel, D., İdil Biret, Can Yayınları,1.Basım, 2007.
  • Zak,Y., Piyano İcrasının Meseleleri, Müzik Yayınevi, Moskova, 1968.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzik
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Gülnare Tarkum

Yayımlanma Tarihi 15 Ekim 2019
Gönderilme Tarihi 24 Eylül 2019
Kabul Tarihi 29 Kasım 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

Chicago Tarkum, Gülnare. “OKUL ÖNCESİ VE OKUL ÇAĞINDAKİ ÖĞRENCİLERİN İLK AŞAMA PİYANO EĞİTİMİ SÜRECİNİN İNCELENMESİ”. Balkan Müzik Ve Sanat Dergisi 1, sy. 2 (Ekim 2019): 77-84.

Creative Commons Lisansı
Balkan Müzik ve Sanat Dergisi  Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.