Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUĞU BULUNAN ÇOCUKLARDA SERUM FOLAT, VİTAMİN B12,HOMOSİSTEİN VE VİTAMİN D SEVİYELERİ Serum Folate, Vitamin B12, Homocysteine and Vitamin D Levels in Children With Specific Learning Disorder

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 3, 59 - 64, 16.09.2018

Öz

Objective:The aim of the study was to investigate serum folate, vitamin B12, homocysteine and vitamin D levelsof children with specific learning disorder, which is one of the most common psychiatric disorders in childhood period. Material and Methods: 42 children with learning disorders and 30 healthy controls were compared. Serum folate, vitamin B12, homocysteine and vitamin D levels were measured.
Results: Folate levels were significantly lower in the patient group compare to the healthy controls (p = 0.046). There were no significant differences between the two groups in terms of vitamin B12 and homocysteine levels (p = 0.059 and p = 0.077 respectively). Vitamin D was significantly lower in the patient group (p <0.001).
Conclusion: These results suggest that deficiency or insufficiency of vitamin D, folate and vitamin B12 may be present in children with specific learning disorder, which may contribute to the pathogenesis of the disorder. This study is important because it is the first study to investigate vitamin D, folate and homocysteine related to one carbon metabolism in children with learning disorders.

Kaynakça

  • Erman ESNAFOĞLU ermanesnafoglu@yahoo.com.tr

ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUĞU BULUNAN ÇOCUKLARDA SERUM FOLAT, VİTAMİN B12,HOMOSİSTEİN VE VİTAMİN D SEVİYELERİ Serum Folate, Vitamin B12, Homocysteine and Vitamin D Levels in Children With Specific Learning Disorder

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 3, 59 - 64, 16.09.2018

Öz

Amaç: Bu çalışmada çocukluk çağının en sık görülen psikiyatrik bozukluklarından biri olan özgül öğrenme bozukluğu (ÖÖB) bulunan çocukların serumlarında folat, vitamin B12 ve homosistein ve ayrıca vitamin D seviyelerini araştırmayı amaçladık. Materyal ve Metod: 42 ÖÖB bulunan çocuk ve 30 sağlıklı kontrol grubu karşılaştırıldı. Serum folat, vitamin B12, homosistein ve vitamin D değerleri ölçüldü.
Bulgular: Folat seviyeleri hasta grubunda sağlıklı kontrol grubuna göre anlamlı olarak düşük bulundu (p=0.046). Vitamin B12 ve homosistein değerleri açısından iki grup arasında anlamlı farklılıklar bulunmadı (p=0.059 ve p=0.077 sırasıyla). Vitamin D ise hasta grubunda belirgin olarak düşük bulundu (p<0.001).
Sonuç: Bu sonuçlara göre vitamin D, folat ve vitamin B12 eksikliği veya yetersizliğinin ÖÖB bulunan çocuklarda bulunabileceği, bu durumun bozukluğun patogenezine katkıda bulunabileceği önerilebilir. Bu çalışma ÖÖB bulunan çocuklardaki vitamin D ve tek karbon metabolizmasıyla ilgili olarak folat ve homosisteinin araştırıldığı ilk çalışma olması nedeniyle önem taşımaktadır.

Kaynakça

  • Erman ESNAFOĞLU ermanesnafoglu@yahoo.com.tr
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Orjinal Çalışma
Yazarlar

Erman Esnafoğlu

Yayımlanma Tarihi 16 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Esnafoğlu, E. (2018). ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUĞU BULUNAN ÇOCUKLARDA SERUM FOLAT, VİTAMİN B12,HOMOSİSTEİN VE VİTAMİN D SEVİYELERİ Serum Folate, Vitamin B12, Homocysteine and Vitamin D Levels in Children With Specific Learning Disorder. Bozok Tıp Dergisi, 8(3), 59-64.
AMA Esnafoğlu E. ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUĞU BULUNAN ÇOCUKLARDA SERUM FOLAT, VİTAMİN B12,HOMOSİSTEİN VE VİTAMİN D SEVİYELERİ Serum Folate, Vitamin B12, Homocysteine and Vitamin D Levels in Children With Specific Learning Disorder. Bozok Tıp Dergisi. Eylül 2018;8(3):59-64.
Chicago Esnafoğlu, Erman. “ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUĞU BULUNAN ÇOCUKLARDA SERUM FOLAT, VİTAMİN B12,HOMOSİSTEİN VE VİTAMİN D SEVİYELERİ Serum Folate, Vitamin B12, Homocysteine and Vitamin D Levels in Children With Specific Learning Disorder”. Bozok Tıp Dergisi 8, sy. 3 (Eylül 2018): 59-64.
EndNote Esnafoğlu E (01 Eylül 2018) ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUĞU BULUNAN ÇOCUKLARDA SERUM FOLAT, VİTAMİN B12,HOMOSİSTEİN VE VİTAMİN D SEVİYELERİ Serum Folate, Vitamin B12, Homocysteine and Vitamin D Levels in Children With Specific Learning Disorder. Bozok Tıp Dergisi 8 3 59–64.
IEEE E. Esnafoğlu, “ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUĞU BULUNAN ÇOCUKLARDA SERUM FOLAT, VİTAMİN B12,HOMOSİSTEİN VE VİTAMİN D SEVİYELERİ Serum Folate, Vitamin B12, Homocysteine and Vitamin D Levels in Children With Specific Learning Disorder”, Bozok Tıp Dergisi, c. 8, sy. 3, ss. 59–64, 2018.
ISNAD Esnafoğlu, Erman. “ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUĞU BULUNAN ÇOCUKLARDA SERUM FOLAT, VİTAMİN B12,HOMOSİSTEİN VE VİTAMİN D SEVİYELERİ Serum Folate, Vitamin B12, Homocysteine and Vitamin D Levels in Children With Specific Learning Disorder”. Bozok Tıp Dergisi 8/3 (Eylül 2018), 59-64.
JAMA Esnafoğlu E. ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUĞU BULUNAN ÇOCUKLARDA SERUM FOLAT, VİTAMİN B12,HOMOSİSTEİN VE VİTAMİN D SEVİYELERİ Serum Folate, Vitamin B12, Homocysteine and Vitamin D Levels in Children With Specific Learning Disorder. Bozok Tıp Dergisi. 2018;8:59–64.
MLA Esnafoğlu, Erman. “ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUĞU BULUNAN ÇOCUKLARDA SERUM FOLAT, VİTAMİN B12,HOMOSİSTEİN VE VİTAMİN D SEVİYELERİ Serum Folate, Vitamin B12, Homocysteine and Vitamin D Levels in Children With Specific Learning Disorder”. Bozok Tıp Dergisi, c. 8, sy. 3, 2018, ss. 59-64.
Vancouver Esnafoğlu E. ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUĞU BULUNAN ÇOCUKLARDA SERUM FOLAT, VİTAMİN B12,HOMOSİSTEİN VE VİTAMİN D SEVİYELERİ Serum Folate, Vitamin B12, Homocysteine and Vitamin D Levels in Children With Specific Learning Disorder. Bozok Tıp Dergisi. 2018;8(3):59-64.
Copyright © BOZOK Üniversitesi - Tıp Fakültesi