Olgu Sunumu
BibTex RIS Kaynak Göster

ANTENATAL EĞİTİMİN NULLİPAR KADINLARDA MATERNAL VE PERİNATAL SONUÇLAR ÜZERİNE ETKİSİ Effects of Antenatal Education on Maternal and Perinatal Outcomes in Nulliparous Women

Yıl 2019, Cilt: 9 Sayı: 4, 151 - 155, 27.12.2019

Öz

ÖZET
Amaç: Ev yerine hastanede yapılan doğumların bir sonucu olarak, kadınları doğum için hazırlamak amacıyla
antenatal eğitim programları geliştirilmiştir. Antenatal eğitimin gebelik sonuçları ve doğum süreci üzerindeki
etkisi henüz net değildir. Sunulan çalışmanın amacı, antenatal eğitimin nullipar kadınlarda maternal ve
perinatal sonuçları etkileyip etkilemediğini değerlendirmektir.
Gereç ve Yöntemler: Retrospektif vaka kontrol çalışmasında, Ocak 2010-Aralık 2016 tarihleri arasında üçüncü
basamak bir merkezde doğum yapan 513 düşük riskli nullipar kadının tıbbi kayıtları incelendi. Antenatal
eğitim alan 85 kadın çalışma grubuna, eğitim programına katılmayan 428 kadın kontrol grubuna dahil edildi.
Grupların demografik ve klinik özellikleri ile maternal ve perinatal sonuçları karşılaştırıldı.
Bulgular: Antenatal eğitim alan kadınların kontrol grubuna göre ortalama yaşı (26.0 ± 4.4 vs. 23.5 ± 4.4; p
<0.001) düşük öyküsü oranı (5.9% vs. 0%; p<0.001) daha yüksek; sezaryen doğum oranı ise (% 11.8 ve%
25.5, p 0.006) daha düşüktü. Grupların sezaryen endikasyonları, doğum evrelerinin süresi, vajinal doğum
yapan kadınlarda epizyotomi oranları, postpartum komplikasyon oranları ve perinatal sonuçları ise benzerdi.
Sonuç: Antenatal eğitim düşük sezaryen doğum oranları ile ilişkili bulundu. Antenatal eğitimin diğer maternal
ve perinatal sonuçlar üzerine etkisi ise saptanmadı.
Anahtar kelimeler: Antenatal eğitim; Sezaryen seksiyo; Vaginal doğum; Nulliparite; Maternal sonuç;
Perinatal sonuç
ABSTRACT
Aim: As a result of births in hospital instead of homes, antenatal education programs have been developed
with the aim of preparing women for birth. The effect of antenatal education on pregnancy outcomes and
birth process has not yet been fully clarified. The aim of the presented study was to evaluate whether
antenatal education affects the maternal and perinatal outcomes in nulliparous women.
Material and Methods: In this retrospective case-control study, medical records of 513 low-risk nulliparous
women who gave birth between January 2010 and December 2016 at a tertiary care centre were
reviewed. 85 women with antenatal education were included in the case group and 428 women who did
not participate in the education program were included in the control group. The demographic, clinical
characteristics, maternal and perinatal outcomes of groups were compared.
Results: Mean age of women (26.0±4.4 vs. 23.5±4.4; p<0.001), history of abortion rate (5.9% vs. 0%;
p<0.001) were higher and caesarean section rate (11.8% vs. 25.5%, p 0.006) was lower in women with
antenatal education than in the control group. Caesarean indications, length of labour stages, episiotomy
rates of women with vaginal delivery, postpartum complication rates, and perinatal outcomes of groups
were similar.
Conclusion: Antenatal education was associated with lower caesarean birth rates. There was no effect of
antenatal education on the other maternal and perinatal outcomes.
Keywords: Antenatal education; Caesarean section; Vaginal birth; nulliparity; Maternal outcome;
Perinatal outcome

Kaynakça

  • 1. Walker DS, Visger JM, Rossie D. Contemporary childbirth education models. Journal of Midwifery & Women’s Health 2009; 54 (6):469-76. 2. Nolan ML, Hicks C. Aims, processes and problems of antenatal education as identified by three groups of childbirth teachers. Midwifery 1997; 13:179-88. 3. Gagnon AJ, Sandall J. Individual or group antenatal education for childbirth or parenthood, or both. Cochrane Database Syst Rev 2007; 18:CD002869. 4. Beebe KR. Hypnotherapy for labor and birth. Nursing for Women's Health 2014; 18 (1):48-59. 5. Duncan LG, Bardacke N. Mindfulness-based childbirth and parenting education: promoting family mindfulness during the perinatal period. Journal of Child and Family Studies. 2010; 19 (2):190-202. 6. England P, Horowitz R. “The birthing from within holistic sphere”: A conceptual model for childbirth education. The Journal of Perinatal Education 2000; 9:1-7. 7. Serçekuş P, Başkale H. Effects of antenatal education on fear of childbirth, maternal self-efficacy and parental attachment. Midwifery 2016; 34:166-72. 8. Ferguson S, Davis D, Browne J. Does antenatal education affect labour and birth? A structured review of the literature. Women Birth 2013; 26(1): e5-8. 9. Phipps H, Charlton S, Dietz HP. Can antenatal education influence how women push in labour? Aust N Z J Obstet Gynaecol 2009; 49 (3):274-8. 10. Fenwick J, Toohill J, Gamble J, Creedy DK, Buist A, Turkstra E, et al. Effects of a midwife psycho-education intervention to reduce childbirth fear on women’s birth outcomes and postpartum psychological wellbeing. BMC Pregnancy and Childbirth 2015; 15:284. doi: 10.1186/s12884-015-0721-y. 11. Kellams AL, Gurka KK, Hornsby PP, Drake E, Riffon M, Gellerson D, et al. The impact of a prenatal education video on rates of breastfeeding initiation and exclusivity during the newborn hospital stay in a low-income population. Journal of Human Lactation 2016; 32 (1):152-9. 12. Bergström M, Kieler H, Waldenström U. Psychoprophylaxis during labor: associations with labor‐related outcomes and experience of childbirth. Acta Obstet Gynecol Scand 2010; 89 (6):794-800. 13. Artieta-Pinedo I, Paz-Pascual C, Grandes G, Remiro-Fernandezdegamboa G, Odriozola-Hermosilla I, Bacigalupe A, et al. The benefits of antenatal education for the childbirth process in Spain. Nurs Res 2010; 59 (3):194-202. 14. Paz-Pascual C, Pinedo IA, Grandes G, de Gamboa GR, Hermosilla IO, de la Hera AB, et al. Design and process of the EMA Cohort Study: the value of antenatal education in childbirth and breastfeeding. BMC Nurs 2008; 7:5. doi: 10.1186/1472-6955-7-5. 15. Tüzün S. Antenatal Eğitim Programları: Neredeyiz? Turkiye Klinikleri J Fam Med-Special Topics. 2014;5(5):6-9 16. Fabian HM, Rådestad IJ, Waldenström U. Childbirth and parenthood education classes in Sweden. Women's opinion and possible outcomes. Acta Obstet Gynecol Scand 2005; 84:436-43. 17. Maimburg RD, Vaeth M, Dürr J, Hvidman L, Olsen J. Randomised trial of structured antenatal training sessions to improve the birth process. BJOG 2010; 117 (8):921-8 18. Mehdizadeh A, Roosta F, Chaichian S, Alaghehbandan R. Evaluation of the impact of birth preparation courses on the health of the mother and the newborn. Am J Perinatol 2005; 22 (1):7-9.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Olgu Sunumu
Yazarlar

Mustafa Bakırcı

Fulya Kayıkçıoğlu Bu kişi benim

Tuğba Kınay Bu kişi benim

Özlem Moraloğlu Tekin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Bakırcı, M., Kayıkçıoğlu, F., Kınay, T., Moraloğlu Tekin, Ö. (2019). ANTENATAL EĞİTİMİN NULLİPAR KADINLARDA MATERNAL VE PERİNATAL SONUÇLAR ÜZERİNE ETKİSİ Effects of Antenatal Education on Maternal and Perinatal Outcomes in Nulliparous Women. Bozok Tıp Dergisi, 9(4), 151-155.
AMA Bakırcı M, Kayıkçıoğlu F, Kınay T, Moraloğlu Tekin Ö. ANTENATAL EĞİTİMİN NULLİPAR KADINLARDA MATERNAL VE PERİNATAL SONUÇLAR ÜZERİNE ETKİSİ Effects of Antenatal Education on Maternal and Perinatal Outcomes in Nulliparous Women. Bozok Tıp Dergisi. Aralık 2019;9(4):151-155.
Chicago Bakırcı, Mustafa, Fulya Kayıkçıoğlu, Tuğba Kınay, ve Özlem Moraloğlu Tekin. “ANTENATAL EĞİTİMİN NULLİPAR KADINLARDA MATERNAL VE PERİNATAL SONUÇLAR ÜZERİNE ETKİSİ Effects of Antenatal Education on Maternal and Perinatal Outcomes in Nulliparous Women”. Bozok Tıp Dergisi 9, sy. 4 (Aralık 2019): 151-55.
EndNote Bakırcı M, Kayıkçıoğlu F, Kınay T, Moraloğlu Tekin Ö (01 Aralık 2019) ANTENATAL EĞİTİMİN NULLİPAR KADINLARDA MATERNAL VE PERİNATAL SONUÇLAR ÜZERİNE ETKİSİ Effects of Antenatal Education on Maternal and Perinatal Outcomes in Nulliparous Women. Bozok Tıp Dergisi 9 4 151–155.
IEEE M. Bakırcı, F. Kayıkçıoğlu, T. Kınay, ve Ö. Moraloğlu Tekin, “ANTENATAL EĞİTİMİN NULLİPAR KADINLARDA MATERNAL VE PERİNATAL SONUÇLAR ÜZERİNE ETKİSİ Effects of Antenatal Education on Maternal and Perinatal Outcomes in Nulliparous Women”, Bozok Tıp Dergisi, c. 9, sy. 4, ss. 151–155, 2019.
ISNAD Bakırcı, Mustafa vd. “ANTENATAL EĞİTİMİN NULLİPAR KADINLARDA MATERNAL VE PERİNATAL SONUÇLAR ÜZERİNE ETKİSİ Effects of Antenatal Education on Maternal and Perinatal Outcomes in Nulliparous Women”. Bozok Tıp Dergisi 9/4 (Aralık 2019), 151-155.
JAMA Bakırcı M, Kayıkçıoğlu F, Kınay T, Moraloğlu Tekin Ö. ANTENATAL EĞİTİMİN NULLİPAR KADINLARDA MATERNAL VE PERİNATAL SONUÇLAR ÜZERİNE ETKİSİ Effects of Antenatal Education on Maternal and Perinatal Outcomes in Nulliparous Women. Bozok Tıp Dergisi. 2019;9:151–155.
MLA Bakırcı, Mustafa vd. “ANTENATAL EĞİTİMİN NULLİPAR KADINLARDA MATERNAL VE PERİNATAL SONUÇLAR ÜZERİNE ETKİSİ Effects of Antenatal Education on Maternal and Perinatal Outcomes in Nulliparous Women”. Bozok Tıp Dergisi, c. 9, sy. 4, 2019, ss. 151-5.
Vancouver Bakırcı M, Kayıkçıoğlu F, Kınay T, Moraloğlu Tekin Ö. ANTENATAL EĞİTİMİN NULLİPAR KADINLARDA MATERNAL VE PERİNATAL SONUÇLAR ÜZERİNE ETKİSİ Effects of Antenatal Education on Maternal and Perinatal Outcomes in Nulliparous Women. Bozok Tıp Dergisi. 2019;9(4):151-5.
Copyright © BOZOK Üniversitesi - Tıp Fakültesi