Bu araştırmanın amacı 2016-2017 eğitim-öğretim dönemi içerisinde Adıyaman ve Gazi üniversiteleri, beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümlerinde okuyan 3. ve 4. Sınıf, 57’si kadın 120’si erkek toplamda 177 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Nicel araştırma modeline göre tasarlanan çalışmada, ilişkisel tarama yönteminden yararlanılmıştır. Kişisel bilgi formu ile Cabı ve Yalçınalp’ in 2013 ’de geliştirdikleri 8 alt faktörlü yapıya sahip 45 maddeden oluşan ‘’Öğretmen Adaylarına Yönelik Mesleki Kaygı Ölçeği MKÖ ‘’ kullanılarak verilerin toplanması sağlanmıştır. Verilerin analizi SPSS 22.0 Paket programı ile yapılarak, Kolmogorov-Smirnov ve Shapiro Wilk testleri ile verilerin dağılımına bakılmıştır. Normallik varsayımı sağlayan değişkenlere parametrik, sağlamayan değişkenlere ise non-parametrik testler uygulanmıştır. Aday öğretmenlerin verdiği cevaplardan yola çıkarak yapılan analizlerde; anne ve baba eğitim düzeyi ile aday öğretmenlerin yaş değişkenine ilişkin sonuçlarda anlamlı bir farklılık bulunmadığı, cinsiyet, öğrenim düzeyi ve öğrenim gördükleri üniversite değişkenlerine göre ise anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür. Sonuç olarak; öğretmen adaylarının cinsiyet değişkenine göre erkek adayların mesleki kaygılarının daha fazla olduğu, dördüncü sınıf öğrencilerinin ise ölçek alt faktörlerinden ‘’ Kişisel Merkezli Kaygı’’ düzeylerinin üçüncü sınıf öğrencilerine göre yüksek olduğu tespit edilmiştir.
The aim of this research is to examine the occupational anxiety of the students at the departments of physical education and sports teaching of Adıyaman and Gazi universities during 2016-2017 educational period. The research is carried on 177 students in total from the third and fourth classes of whom 57 are female, 120 are male. In the research designed according to the qualitative research technique, descriptive survey model is used. The personal information form and “Occupational Anxiety Scale for Prospective Teachers SPT ” developed by Cabı and Yalçınalp 2013 , consisting of 45 items with 8 sub-factorial structures were applied for data collection. SPSS 22 package program was applied data analysis and the distribution of data was examined with Kolmogorov-Smirnov and Shapiro Wilk tests. Parametric tests were applied to the variables that provided normality assumption while nonparametric tests were applied to the variables that did not provide normality assumption. No significant difference was found to be between the educational level of the parents and the age of the prospective teachers. However, considering gender, level of education, and the university variables, a significant difference was observed. In terms of gender variable, male prospective teachers were found to have higher occupational anxiety. Also when compared to the third-year students, fourth-year students were found to have a higher levelanxiety
Occupatıonal Anxıety Physıcal Educatıon and Sport Prospective Teachers
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 12 Sayı: 1 |