Bu çalışmanın amacı, düzenli olarak uygulanan beden eğitimi ve spor aktivitelerinin çocukların ruhsal uyum düzeylerinde etkili olup olmadığının belirlenmesidir. Araştırma grubu, Ankara Keçiören Hacı Sabancı Ortaokulu’nda öğrenim gören 10-11 yaş aralığındaki 80 öğrenciden oluşturulmuştur. Araştırma, ön test son test kontrol gruplu deneme modelinde desenlenmiştir. Uygulama grubu öğrencileri ile haftada 4 gün, 2 saatlik süre ile 20 hafta boyunca beden eğitimi ve spor aktiviteleri gerçekleştirilmiştir. Veriler, Hacettepe Ruhsal Uyum Ölçeği aracılığıyla araştırmaya katılan çocukların anneleri üzerinden elde edilmiştir. Verilerin istatistiksel değerlendirilmesinde SPSS 15.0 istatistik paket program kullanılmış ve anlamlılık 0,05 ve 0,01 düzeyinde test edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, beden eğitimi ve spor aktivite programı öncesi, uygulama ve kontrol grubu öğrencilerin benzerlik gösteren ruhsal uyum düzeylerinin, 20 haftalık program sonrasında uygulama grubu lehine olumlu yönde anlamlı farklılıklar gösterdiği belirlenmiştir. Elde edilen bulgular ışığında, beden eğitimi ve spor aktivitelerinin çocukların ruhsal uyum düzeyleri üzerinde olumlu bir etkiye sahip olabileceği bu araştırmadan elde edilen önemli bir sonuçtur.
The aim of this research was to determine whether regular application of physical education and sports activities was effective on psychological adaptation levels of children or not. The research group was constituted of 80 students in the range of 10-11 years old who take education in Ankara Keçioren Hacı Sabancı Secondary School. The research was designed as a test-module with pretest-posttest control group. Physical education and sports activities were performed with application group as 2 hours a day, 4 days a week throughout 20 weeks. The data were collected by Hacettepe Psychological Adaptation Scale. For the statistical evaluation of the data, SPSS 15.0 statistical software program was used and significance was tested at levels of 0.05 and 0.01. In accordance with findings of the research, while psychological adaptation levels of application and control groups showed similarity before physical education and sports activity program, significant differences in favour of application group were determined positively after 20-week program. In the light of findings, it can be significantly resulted from this research that physical education and sports activities might have positive effect on psychological adaptation levels of children
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 10 Sayı: 1 |