Bu çalışmanın amacı, çocukların ders dışı sportif etkinliklere katılımlarına yönelik ebeveyn tutumlarını ölçen geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. Bu çalışma Kırıkkale il ve ilçelerdeki liselerde öğrenim gören 9., 10., 11. ve 12. sınıf öğrencilerinin velileri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya 113 %45,8 ’ü anne, 134 %54,2 ’ü baba olmak üzere toplam 247 ebeveyn katılmıştır. Bu çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Ölçeğin geçerliğini test etmek amacıyla uzman görüşü ve literatür taraması neticesinde oluşan 46 madde üzerinde açımlayıcı faktör analizi ve 17 madde üzerinde doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Faktör analizi sonucunda ölçek 3 alt boyut ve 17 maddeden oluşmuştur. Bu boyutlar, literatür taraması ve ilişkili faktörlerde toplanan maddelerin içerikleri dikkate alınarak “Kişisel Gelişim”, “Akademik Algı” ve “Sosyal Destek” olarak isimlendirilmiştir. Ölçekteki madde yük değerleri 0,570 ile 0,914 arasında değişmektedir. Ölçeğin güvenirliğini test etmek amacıyla Croanbach Alfa güvenirlik kat sayısı hesaplanmış, bu değer 0,91 olarak bulunmuştur. Sonuç olarak, ders dışı sportif etkinliklere yönelik ebeveynlerin tutumlarını ölçmek için hazırlanan ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları neticesinde kullanılabilir bir ölçme aracı olduğu tespit edilmiştir.
The aim of this study is to development a tool valid and reliable that maesure parents’ attitude towards participation to extracurricular sport activity of their children. This study was carried out parents of childrens who took part high schools in Kırıkkale. 247 parents, namely 113 %45,8 mother and 134 %54,2 father, whose children took part 9th, 10th, 11th and 12th grades, participated into the study. This study was used survey method. It was carried out that exploratory and confirmatory factor analysis concerning 46 items formed by means of consideration of expert opinion and literature review in order to examine validity of scale. It was determined that the scale is 3 subfactor and the number of items is 17. These dimensions were titled as “Personality Development”, “Academic Perception” and “Social Support”. The item loads value change between 0, 570 and 0, 914. Croanbach Alfa was calculated in order to review scale’s reliability and this value was found as 0,91. As a consequennce; it was determined as utilizable measurement tool in the outcome of scales’ reliabity and validity the studies prepared in order to measure attitudes toward extracurricular sport activity.
Extracurricular Sport Activity Adolescent Development Parents Attitude
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 9 Sayı: 2 |