BibTex RIS Kaynak Göster

ÇOCUKLARDA NEVROTİK SORUN DÜZEYLERİ VE BADMİNTON EĞİTİMİ İLİŞKİSİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2010, Cilt: 4 Sayı: 2, 137 - 145, 01.08.2010

Öz

Bu araştırmada, çocukların nevrotik eğilimlerine 12 haftalık düzenli olarak uygulanan badminton eğitiminin etkili olup olmadığı incelenmiştir. Araştırma grubunu Ankara ili Altındağ ilçesinde bulunan Nihat Başakar İlköğretim Okulu ve Kütükçü Ali Bey İlköğretim Okulu’nun öğrencilerinden tesadüfi örneklem yöntemiyle seçilen 26 erkek + 14 kız 40 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma öntest-sontest kontrol gruplu deneme modelinde desenlenmiştir. Grupları belirleme ölçüsü birbirine en yakın özellikleri taşıyan ve sayısal olarak birbirine denk iki grup oluşturmaktır. Çocukların annelerine uygulanan veri toplama aracının [Hacettepe Ruhsal Uyum Ölçeği HRUÖ ] öntest sonuçları değerlendirilerek, yansız atama yöntemiyle 20 şer kişilik 2 grup ele alınmıştır. Uygulama grubuna ders saatleri dışında 12 hafta boyunca, haftada 4 gün 2 saatlik düzenli badminton eğitim programı uygulanmıştır. Kontrol grubu normal şartlarda okuldaki eğitimlerine devam etmiştir. İki gruba da program öncesi ve sonrası uygulan HRUÖ verilerinin istatistiğinde SPSS 11.0 programından yararlanılmış, karşılaştırmalarda bağımlı ve bağımsız t testine başvurularak, 0,05 ve 0,01 anlamlılık düzeylerinde test edilmiştir. Eğitim programına başlamadan önce, uygulama ve kontrol grupları nevrotik sorunlar puan ortalamaları, uygulama grubunun 3,05±1,87, kontrol grubunun ise 3,25±0,96 olarak bulunmuştur. Öntest nevrotik sorun düzeyleri bakımından gruplar arası anlamlı farklılık olmadığı görülmüştür. Badminton eğitim programı uygulandıktan sonra, uygulama ve kontrol grupları nevrotik sorunlar puan ortalamaları, uygulama grubunun 1,8±1,3611, kontrol grubunun ise 2,7±0,9234 olarak bulunmuştur. Sontest nevrotik sorun düzeyleri bakımından gruplar arası anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Sonuç olarak nevrotik sorun düzeyleri bakımından uygulama grubuyla, kontrol grubu arasında oluşan ve uygulama grubunun lehine olan anlamlı farkın, düzenli olarak uygulanan badminton eğitimi ve spor eğitiminin doğasında var olan olumlu psişik etkenlerden kaynaklandığı düşünülmektedir .

Kaynakça

  • Aracı, H., Okullarda Beden Eğitimi. Ankara: Bağırgan Yayınevi, 1999.
  • Asher, S.R., Paquette, J.A., Loneliness and peer relations in childhood. Current Directions Psychological Science, 12(3), 75-78, 2003.
  • Başaran, İ. E., Eğitim Psikolojisi. Ankara: Yargıcı Matbaası, 1996.
  • Beck, A.T., Freeman, A., Davis, D.D., Cognitive Therapy of Personality Disorders. New York, The Guilford Press, s.70, 2004.
  • Binbaşıoğlu, C., Eğitim Psikolojisi. Ankara: Yargıcı Matbaası, 1995.
  • Ekeland, E., Heian, F.,Hagen, K.B., Can exercise improve self esteem in children and young people? A systematic review of randomised controlled trials. British Journal of Sports Medicine, 39, 792-798, 2005.
  • Geçtan, E., Çağdaş Yaşam ve Normal Dışı Davranışlar, Evrim Matbaacılık, İstanbul. 175-180, 1989.
  • Gökler, B., Öktem, F., Bir Gecekondu İlkokulu Öğrencilerinde Ruhsal Uyum Taraması. Toplum ve Hekim, 36: , 1985.
  • Hasırcı, S., Sporda Denetim Odağı. Ankara: Bağırgan Yayımevi, 2000. http://www.aof.anadolu.edu.tr/kitap/IOLTP/1267/unite06.pdf. 2009.
  • Kapıkıran, S., İçten ve Dıştan Denetimliliğe Sahip Ergenlerin Atılganlık Düzeyinin Saptanması, Yayımlanmamıs Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir,1993.
  • Karakaya, I., Coşkun, A., Ağaoğlu, B., Yüzücülerin Depresyon, Benlik Saygısı ve Kaygı Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 7, 162-166, 2006.
  • Karasar, N., Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Sanem Matbaacılık, 1998.
  • Kartal, G., Çocuklarda Davranış ve Uyum Bozuklukları, 2004. http://www.egitimciyiz.com/v2/modules/news/article.php?storyid=153.
  • Kaya, A., Çocuklar İçin Yalnızlık Ölçeğinin Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Eğitim Araştırmaları, 19, 220-237, 2005.
  • McKenney, A., Dattilo, J, Effects of an intervention within a sport context on the prosocial behavior and antisocial behavior of adolescents with disruptive behavior disorders. Therapeutic Recreation Journal, 35, 123- , 2001
  • Mc.Mahon, D.J., The psychological basic of exercise and the treatment of delinquent adolescents, Sports Medicine, 9(6) p.344-351,1990.
  • Medora, N., Woodward, J., Larson, J., Adolescent loneliness: A cross-cultural comparison of Americans and Asian Indians. International Journal of Comparative Sociology, 28, 204-210, 1987.
  • Özoğlu, S.Ç., Spor Psikolojisi ve Gelişmeler. I. Uluslararası Spor Psikolojisi Sempozyumu. Ankara: Bağırgan Yayımevi, 1997.
  • Perls, F., Hefferline, R.F., Goodman, P., Gestalt Therapy, Exicetement and Growth in the Human Personality. London, Souvenir Pres Ltd, ss..375 – 460,1951.
  • Rippe, J.M., Ward, A., Porcari, J.P;Freedson, P.S., Walking for health and fitness, Journal of the American Medical Association, 259, 2720-2724,1998.
  • Renshaw, P.D., Brown, P.J., Loneliness in middle childhood: Concurrent and longitudinal predictors. Child Development, 64, 1271-1284, 1993.
  • Rokach,A., Surviving and coping with loneliness.Journalo Psychology,124(1),39-54, 1989.
  • Sharf, S.R., Theories of Psychotherapy and Counseling Concepts an Cases. USA, Brooks/Cole, s.12, 2000.
  • Simith, A.L., Peer relationships in physical activity context: a road less travelled in youth sport and Exercise psychology research, Psychology of sport and Exercise 4, Purdue University, p.25-39, 2003.
  • Sullivan, H.S., Interpersonal theory of personality.New York: Norton Company Inc., 1953.
  • Suveren, S., Sporu Teşvik Eden Ekonomik ve Sosyal Faktörler, Gazi Eğitim Fakultesi Dergisi, Beden Eğitimi Spor Özel Sayısı: 7:1:191-199, 1991.
  • Sürücü, Ö., Anababa - Öğretmen El Kitabı. İstanbul: YA-PA Yayınları, 2003.
  • Şenduran, F., Sporcu Olan ve Sporcu Olmayan Ortaöğretim Öğrencilerinin Uyum Becerileri, 10. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi. Sözel Bildiriler Kitabı, Bolu, 189-191, 2008.
  • Taylor C.B, Sallis, J.F., Needle, R., The relation of physical activity and exercise to mental health. Public Health Reports, 100, 195-202, 1985.
  • Tudor-Locke, C., Neff, L. J., Aınsworth, B. E., Addy, C. L., Popkın, B. M., Ommision of Active Commuting to School and the Prevalence of Children’s Health-Related Physical Activity Levels: The Russian Longitudinal Monitoring Study, Child: Care, Health & Development, 28(6), 507-512, 2002.
  • Twenge, J. M., Catanese, K. R., Baumeister, R. F., Social Exclusion Causes Self-Defeating Behavior. Journal of Personality and Social Psychology, 83, 606, 2003.
  • Wılde, B. E., Corbın, C. B., Le Masurıer, G. C., Free-Living Pedometer Step Counts of High School Students, Pediatric Exercise Science, 16, 44-53, 2004.
  • Yanbastı, G., Kişilik Kuramları., Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları, No:53, İzmir, 1990.
  • Yavuzer, H., Çocuk Psikolojisi, 14. Basım, s.54), Remzi Kitabevi, İstanbul, 1997.

A RESEARC ON RELATIONSHIP BETWEEN NEUROTIC TENDENCIES AND BADMINTON TRAINING IN CHILDREN

Yıl 2010, Cilt: 4 Sayı: 2, 137 - 145, 01.08.2010

Öz

In this research, it was examined whether regular badminton training programs during 12 weeks have an effect on level of neurotic problems in first-step primary school children. Research group consists of 40 students 26 male, 14 female that were selected by random sampling method from Kutukçu Ali Bey primary school and Nihat Basakar primary school in Altindag in Ankara. The research was figured by an experimental type with preliminary test-final test control group. Groups were determined closely according to numerical values and characterisric values. After applying Hacettepe Emotional Adjustment Scale HEAC to children’s mothers, pre-test results were evaluated and two 2 groups created randomly consisting of 20 persons each. Experimental group was trained regularly 4 days a week and 2 hours each day during 12 weeks. Control group was not trained. Both groups were applied HEAC before and after the program. SPSS11.0 analyze program and independent samples t test, dependent samples t test techniques were used while analyzing data. As the results of our research; there are no significant differences between groups according the pre-test level of neurotic problems t=0,24, p>0,05 . There are significant differences between pre-test and post-test points in practice group t=2,447, p

Kaynakça

  • Aracı, H., Okullarda Beden Eğitimi. Ankara: Bağırgan Yayınevi, 1999.
  • Asher, S.R., Paquette, J.A., Loneliness and peer relations in childhood. Current Directions Psychological Science, 12(3), 75-78, 2003.
  • Başaran, İ. E., Eğitim Psikolojisi. Ankara: Yargıcı Matbaası, 1996.
  • Beck, A.T., Freeman, A., Davis, D.D., Cognitive Therapy of Personality Disorders. New York, The Guilford Press, s.70, 2004.
  • Binbaşıoğlu, C., Eğitim Psikolojisi. Ankara: Yargıcı Matbaası, 1995.
  • Ekeland, E., Heian, F.,Hagen, K.B., Can exercise improve self esteem in children and young people? A systematic review of randomised controlled trials. British Journal of Sports Medicine, 39, 792-798, 2005.
  • Geçtan, E., Çağdaş Yaşam ve Normal Dışı Davranışlar, Evrim Matbaacılık, İstanbul. 175-180, 1989.
  • Gökler, B., Öktem, F., Bir Gecekondu İlkokulu Öğrencilerinde Ruhsal Uyum Taraması. Toplum ve Hekim, 36: , 1985.
  • Hasırcı, S., Sporda Denetim Odağı. Ankara: Bağırgan Yayımevi, 2000. http://www.aof.anadolu.edu.tr/kitap/IOLTP/1267/unite06.pdf. 2009.
  • Kapıkıran, S., İçten ve Dıştan Denetimliliğe Sahip Ergenlerin Atılganlık Düzeyinin Saptanması, Yayımlanmamıs Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir,1993.
  • Karakaya, I., Coşkun, A., Ağaoğlu, B., Yüzücülerin Depresyon, Benlik Saygısı ve Kaygı Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 7, 162-166, 2006.
  • Karasar, N., Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Sanem Matbaacılık, 1998.
  • Kartal, G., Çocuklarda Davranış ve Uyum Bozuklukları, 2004. http://www.egitimciyiz.com/v2/modules/news/article.php?storyid=153.
  • Kaya, A., Çocuklar İçin Yalnızlık Ölçeğinin Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Eğitim Araştırmaları, 19, 220-237, 2005.
  • McKenney, A., Dattilo, J, Effects of an intervention within a sport context on the prosocial behavior and antisocial behavior of adolescents with disruptive behavior disorders. Therapeutic Recreation Journal, 35, 123- , 2001
  • Mc.Mahon, D.J., The psychological basic of exercise and the treatment of delinquent adolescents, Sports Medicine, 9(6) p.344-351,1990.
  • Medora, N., Woodward, J., Larson, J., Adolescent loneliness: A cross-cultural comparison of Americans and Asian Indians. International Journal of Comparative Sociology, 28, 204-210, 1987.
  • Özoğlu, S.Ç., Spor Psikolojisi ve Gelişmeler. I. Uluslararası Spor Psikolojisi Sempozyumu. Ankara: Bağırgan Yayımevi, 1997.
  • Perls, F., Hefferline, R.F., Goodman, P., Gestalt Therapy, Exicetement and Growth in the Human Personality. London, Souvenir Pres Ltd, ss..375 – 460,1951.
  • Rippe, J.M., Ward, A., Porcari, J.P;Freedson, P.S., Walking for health and fitness, Journal of the American Medical Association, 259, 2720-2724,1998.
  • Renshaw, P.D., Brown, P.J., Loneliness in middle childhood: Concurrent and longitudinal predictors. Child Development, 64, 1271-1284, 1993.
  • Rokach,A., Surviving and coping with loneliness.Journalo Psychology,124(1),39-54, 1989.
  • Sharf, S.R., Theories of Psychotherapy and Counseling Concepts an Cases. USA, Brooks/Cole, s.12, 2000.
  • Simith, A.L., Peer relationships in physical activity context: a road less travelled in youth sport and Exercise psychology research, Psychology of sport and Exercise 4, Purdue University, p.25-39, 2003.
  • Sullivan, H.S., Interpersonal theory of personality.New York: Norton Company Inc., 1953.
  • Suveren, S., Sporu Teşvik Eden Ekonomik ve Sosyal Faktörler, Gazi Eğitim Fakultesi Dergisi, Beden Eğitimi Spor Özel Sayısı: 7:1:191-199, 1991.
  • Sürücü, Ö., Anababa - Öğretmen El Kitabı. İstanbul: YA-PA Yayınları, 2003.
  • Şenduran, F., Sporcu Olan ve Sporcu Olmayan Ortaöğretim Öğrencilerinin Uyum Becerileri, 10. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi. Sözel Bildiriler Kitabı, Bolu, 189-191, 2008.
  • Taylor C.B, Sallis, J.F., Needle, R., The relation of physical activity and exercise to mental health. Public Health Reports, 100, 195-202, 1985.
  • Tudor-Locke, C., Neff, L. J., Aınsworth, B. E., Addy, C. L., Popkın, B. M., Ommision of Active Commuting to School and the Prevalence of Children’s Health-Related Physical Activity Levels: The Russian Longitudinal Monitoring Study, Child: Care, Health & Development, 28(6), 507-512, 2002.
  • Twenge, J. M., Catanese, K. R., Baumeister, R. F., Social Exclusion Causes Self-Defeating Behavior. Journal of Personality and Social Psychology, 83, 606, 2003.
  • Wılde, B. E., Corbın, C. B., Le Masurıer, G. C., Free-Living Pedometer Step Counts of High School Students, Pediatric Exercise Science, 16, 44-53, 2004.
  • Yanbastı, G., Kişilik Kuramları., Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları, No:53, İzmir, 1990.
  • Yavuzer, H., Çocuk Psikolojisi, 14. Basım, s.54), Remzi Kitabevi, İstanbul, 1997.
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Levent İlhan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA İlhan, L. (2010). ÇOCUKLARDA NEVROTİK SORUN DÜZEYLERİ VE BADMİNTON EĞİTİMİ İLİŞKİSİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(2), 137-145.

16227

16228

16229

16230