Bu araştırmada, çocukların nevrotik eğilimlerine 12 haftalık düzenli olarak uygulanan badminton eğitiminin etkili olup olmadığı incelenmiştir. Araştırma grubunu Ankara ili Altındağ ilçesinde bulunan Nihat Başakar İlköğretim Okulu ve Kütükçü Ali Bey İlköğretim Okulu’nun öğrencilerinden tesadüfi örneklem yöntemiyle seçilen 26 erkek + 14 kız 40 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma öntest-sontest kontrol gruplu deneme modelinde desenlenmiştir. Grupları belirleme ölçüsü birbirine en yakın özellikleri taşıyan ve sayısal olarak birbirine denk iki grup oluşturmaktır. Çocukların annelerine uygulanan veri toplama aracının [Hacettepe Ruhsal Uyum Ölçeği HRUÖ ] öntest sonuçları değerlendirilerek, yansız atama yöntemiyle 20 şer kişilik 2 grup ele alınmıştır. Uygulama grubuna ders saatleri dışında 12 hafta boyunca, haftada 4 gün 2 saatlik düzenli badminton eğitim programı uygulanmıştır. Kontrol grubu normal şartlarda okuldaki eğitimlerine devam etmiştir. İki gruba da program öncesi ve sonrası uygulan HRUÖ verilerinin istatistiğinde SPSS 11.0 programından yararlanılmış, karşılaştırmalarda bağımlı ve bağımsız t testine başvurularak, 0,05 ve 0,01 anlamlılık düzeylerinde test edilmiştir. Eğitim programına başlamadan önce, uygulama ve kontrol grupları nevrotik sorunlar puan ortalamaları, uygulama grubunun 3,05±1,87, kontrol grubunun ise 3,25±0,96 olarak bulunmuştur. Öntest nevrotik sorun düzeyleri bakımından gruplar arası anlamlı farklılık olmadığı görülmüştür. Badminton eğitim programı uygulandıktan sonra, uygulama ve kontrol grupları nevrotik sorunlar puan ortalamaları, uygulama grubunun 1,8±1,3611, kontrol grubunun ise 2,7±0,9234 olarak bulunmuştur. Sontest nevrotik sorun düzeyleri bakımından gruplar arası anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Sonuç olarak nevrotik sorun düzeyleri bakımından uygulama grubuyla, kontrol grubu arasında oluşan ve uygulama grubunun lehine olan anlamlı farkın, düzenli olarak uygulanan badminton eğitimi ve spor eğitiminin doğasında var olan olumlu psişik etkenlerden kaynaklandığı düşünülmektedir .
In this research, it was examined whether regular badminton training programs during 12 weeks have an effect on level of neurotic problems in first-step primary school children. Research group consists of 40 students 26 male, 14 female that were selected by random sampling method from Kutukçu Ali Bey primary school and Nihat Basakar primary school in Altindag in Ankara. The research was figured by an experimental type with preliminary test-final test control group. Groups were determined closely according to numerical values and characterisric values. After applying Hacettepe Emotional Adjustment Scale HEAC to children’s mothers, pre-test results were evaluated and two 2 groups created randomly consisting of 20 persons each. Experimental group was trained regularly 4 days a week and 2 hours each day during 12 weeks. Control group was not trained. Both groups were applied HEAC before and after the program. SPSS11.0 analyze program and independent samples t test, dependent samples t test techniques were used while analyzing data. As the results of our research; there are no significant differences between groups according the pre-test level of neurotic problems t=0,24, p>0,05 . There are significant differences between pre-test and post-test points in practice group t=2,447, p
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 4 Sayı: 2 |