Bu araştırmada mindfulness temelli beden eğitimi ve oyun derslerinin ilkokul öğrencilerinin mindfulness ile duygusal ve psikolojik iyi oluş düzeyleri üzerine etkileri incelenmiştir. Bu araştırmanın çalışma grubunu, 2020-2021 güz döneminde Niğde ODTÜ Geliştirme Vakfı Okul‘unda öğrenim görmekte olan 30 öğrenci oluşturmuştur. 15 öğrenci deney grubunu 15 öğrenci de kontrol grubunu oluşturacak şekilde basit tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılarak düzenlenmiştir. Araştırma, kontrol gruplu ön test-son test modelinin kullanıldığı tam deneysel bir çalışmadır. Deney grubuna araştırmacı tarafından geliştirilen beden eğitimi ve oyun derslerinde mindfulness uygulamalarını kullanabilmeleri için 8 haftalık bir program uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak BAU Çocuklar İçin Mindfulness Ölçeği (BAU-ÇMÖ) ve Stirling Çocuklar İçin Duygusal ve Psikolojik İyi Oluş Ölçeği (SCDPİÖ) kullanılmıştır. Bu çalışmada elde edilen veriler Mann-Whitney U ve Wilcoxon İşaretli Sıra testi kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak 8 haftalık mindfulness temelli beden eğitimi ve oyun derslerinin ilkokul öğrencilerinin mindfulness ile duygusal ve psikolojik iyi oluşları üzerinde anlamlı bir etkisi olmadığı tespit edilmiştir. Deney grubu öğrencilerinin BAU-ÇMÖ tutum alt boyutuna ilişkin son test puan ortalamaları (x̄= 24,40), farkındalık alt boyutuna ilişkin son test ortalama puanları (x̄= 19,33), SCDPİÖ’den aldıkları son test puan ortalamaları (x̄= 51,27) olarak bulunmuştur.
The purpose of this study was examine effects of mindfulness based physical education and game lessons on primary students' mindfulness, emotional and psychological well being levels. The study group of this research consisted of 30 students (15 students in the experimental group and 15 students in control group) who are studying primary school in Niğde in 2020-2021 fall semester. The research is an experimental study using the pretest-post-test model with control group. The mindfulness-based education program designed by the researcher used in physical educationand game lessons was applied to the experimental group for 8 weeks. In this study BAU-ÇMÖ and SCDPİÖ were used as data collection instruments. The Mann-Whitney U and The Wilcoxon Signed Ranks test were used to analyze data. As a result, it was determined that 8 week mindfulness based physical education and game lessons have not a significant effect on mindfulness, emotional and psychological wellbeing of primary school students‘. Post-test mean scores of the experimental group students on the BAU-ÇMÖ attitude sub-dimension (x̄ = 24,40), the awareness sub-dimension (x̄ = 19,33), the post-test mean scores they got from the SCDPİÖ were found to be (x̄ = 51.27).
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ağustos 2022 |
Gönderilme Tarihi | 15 Haziran 2022 |
Kabul Tarihi | 19 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 16 Sayı: 2 |