The study was conducted
with 72 students studying in high school to investigate the effect of peer
mediation on the level of social skills of high school students.
Social Skills Inventory was applied to students. 35 volunteers participated in
conflict resolution programs organized by peer mediation students who were
raised before. At the end of the programs, 35 students in the experimental
group and 37 students in the control group were applied again to the Social
Skill Inventory. The results of the study show that the social skills levels of
the students participating in the peer mediation program increased
significantly. High school students have increased social skills levels in
their conflict resolution programs as part of peer mediation activities.
Araştırma akran
arabuluculuğunun lise öğrencilerinin sosyal beceri düzeylerine etkisini
incelemek amacıyla lisede öğrenim gören 72 öğrenciyle yapılmıştır. Öğrencilere
Sosyal Beceri Envanteri uygulanmıştır. Gönüllü olan 35 öğrenci daha önce
yetiştirilen akran arabulucu öğrencilerin düzenlediği çatışma çözme
programlarına katılmışlardır. Programların sonunda deney grubundaki 35 öğrenci
ve kontrol grubundaki 37 öğrenciye tekrar Sosyal Beceri Envanteri
uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçları akran arabuluculuğu programına katılan
öğrencilerin sosyal beceri seviyelerinin anlamlı bir biçimde arttığını ortaya
koymaktadır. Lise öğrencileri akran arabuluculuğu etkinlikleri kapsamında,
katıldıkları çatışma çözme programlarında, sosyal beceri seviyelerini
artırmışlardır.
Konular | Psikoloji |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 16 Şubat 2017 |
Kabul Tarihi | 14 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1 |