Bu araştırma, uzaktan eğitimle yürütülen cerrahi hastalıkları hemşireliği dersinde öğrencilerin siber aylaklık ve dijital bağımlılık düzeylerinin ders başarısına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Kesitsel ve korelasyonel türde olan bu araştırmanın örneklemini hemşirelik fakültesi ikinci sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında “siber aylaklık ölçeği” ve “dijital bağımlılık ölçeği” kullanılmıştır. Öğrencilerin yaş ortalaması 20,98 ± 1,50, %58,5’i kadın ve %51,7’sinde orta dereceli internet kullanım becerisi olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin siber aylaklık puan ortalaması 61,30 ± 26,58, dijital bağımlılık puan ortalaması 64,13 ± 13,08 ve teorik ders başarı puan ortalaması 73,91 ± 12,27 olarak belirlenmiştir. Siber aylaklık alt boyutu oyun-bahis sitelerini kullanma ve dijital bağımlılık alt boyutu aşırı kullanma ile ders başarı puan ortalaması arasında çok zayıf düzeyde, negatif yönlü ilişki saptanmıştır. Ders sırasında internet kullanımı, internet ilgisinin, fakülteye isteyerek gelmenin ve cinsiyetin siber aylaklık ve dijital bağımlılık düzeylerini etkilediği bulundu. Sonuç olarak, öğrencilerin siber aylaklık ve dijital bağımlılık düzeylerinin orta olduğu ve ders başarısını olumsuz etkilediği saptanmıştır.
Siberaylaklık Dijital bağımlılık Cerrahi hastalıkları hemşireliği dersi öğrenci
Bu çalışma, Dokuz Eylül Üniversitesi Girişimsel Olmayan Araştırmalar Etik Kurulunun 30/06/2021 tarihli ve 2021/20-02 sayılı kararı ile etik açıdan uygun bulunmuştur.
This study was conducted to examine the effect of students' cyberloafing and digital addiction levels on course success in the surgical diseases nursing course conducted by distance education. The sample of this cross-sectional and correlational study consisted of second year nursing faculty students. “Cyberloafing scale” and “digital addiction scale” were used to collect the data. The mean age of the students was 20.98 ± 1.50, 58.5% were female, and 51.7% had moderate internet usage skills. The mean score of cyberloafing was 61.30 ± 26.58, the mean score of digital addiction was 64.13 ± 13.08 and the mean score of theoretical course success was 73.91 ± 12.27. There was a very weak, negative correlation between cyberloafing sub-dimension using game-betting sites and digital addiction sub-dimension overuse and mean course achievement score. It was found that internet use during the course, internet interest, coming to the faculty willingly and gender affected the levels of cyberloafing and digital addiction. As a result, it was found that students' cyberloafing and digital addiction levels were moderate and negatively affected course success.
Cyberloafing Digital addiction Surgical Nursing COurse Student
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Mayıs 2024 |
Gönderilme Tarihi | 7 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
Dergide aşağıdaki alanlara giren nitelikli çalışmalar yayımlanabilir;
Sağlık yönetimi, hemşirelik, sosyal hizmet, ebelik, çocuk gelişimi, ergoterapi, ortez ve protez, dil ve konuşma terapisi, odyoloji,
fizyoterapi ve rehabilitasyon, beslenme ve diyetetik, sağlık bilimlerini kapsayan diğer multidisipliner çalışmalar.