Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GÖÇMEN ÖĞRENCİLERİN SANATLA ENTEGRASYONUNUN SAĞLANMASI

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 26 - 29, 01.01.2018

Öz

Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği verilerine göre 2012’de başlayan Suriye Sivil Savaşıyla 12 milyon insan yer değiştirmiştir. Yer değiştirenlerin 3 milyondan fazlası Türkiye’nin açık-kapı politikasıyla ülkeye girmiştir. Göç İdaresi Genel Müdürlüğü'nün 2016 Türkiye Göç Raporuna göre bu göçmenlerin yaklaşık yarısı eğitim çağındadır. Göçmenlerin eğitimi topluma ve okula kabulü gelecekteki iş gücü katılımını, ekonomik hareketliliği, sosyal refahı ve toplumun gelişimini etkileyecek bir durumdur. Okulumuzdaki göçmen öğrencilerin rehberlik servisine bireysel başvuruları sonucunda yalnızlık çektikleri, göçmen olmayanlarla iyi anlaşamadıkları beraber oyun oynamadıkları ve küçük gruplar kurarak kavga ettikleri gözlenmiştir. Çoğunluğu travma geçirmiş, ailesinden birini kaybetmiş ya da depresyon belirtileri gösteren bu öğrencilerin okul iklimine uyum sağlayabilmeleri için bir dizi ortak aktivitede bulunmak onlarda iyi etkiler bırakacaktır. Makalenin amacı; eğitim sürecinde göçmen çocukların yeteneklerini keşfederek okul ortamına uyum sağlamalarının önemini vurgulamaktır. Sanatın birleştirici gücü problemleri çözmede yol gösterici bir ışık olacaktır. Çünkü sanat, karşılıklı işbirliği içinde eşitlikçi, barışçıl bir atmosferde, anlayışlı ve empatik bir çevre yaratır. Sanat; dil, toplumsal kimlik, yaş, sınıf ve diğer bütün kültürel farklılıkların ötesinde göçmen ve göçmen olmayan öğrenciler arasındaki iletişimi sağlar. Aynı zamanda, karşılıklı kültürel saygı stratejisi içinde duygusal bir bağın oluşmasına katkıda bulunur.

Kaynakça

  • Anonim. 2012. Unicef and Save the Children; Education Rapid Needs Asseement for Displaced Syrian Children in Schools, Community, and Safe Spaces. Beırut: UNİCEF and Save the Children, http://data.unhcr.org/syrianrefugees/download.php?id=535 (Erişim tarihi: 15.09.2017)
  • Anonim. 2016. Sığınmacılar ve Göçmenlerle Dayanışma Derneği (SGDD)
  • Anonim. 2017a. Avrupa Komisyonu, Avrupa Sivil Koruma ve İnsani Yardım Genel Müdürlüğü (ECHO); Suriye Crisis.
  • Anonim. 2017b. İçişleri bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğü, İçişleri Bakanlığı, http://www.goc.gov.tr/icerik6/2016-turkiye-goc-raporu-yayinlandi_363_377_10625_icerik, (Erişim tarihi: 19.06.2017)
  • Ekinci Y. 2015. Suriyeli Sığınmacılar ve Sosyal Dışlanma, Birikim, No: 311, İstanbul. http://sgdd.org.tr/gaziantep-baris-ve-sanat-merkezi (Erişim tarihi: 01.09.2016).
  • Kutlu, Z. 2015. Suriyeli Mülteciler- Bekleme Odasından Oturma Odasına; Suriyeli Mültecilere Yönelik Çalışma Yürüten Sivil Toplum Kuruluşlarına Dair Kısa bir Değerlendirme. Anadolu Kültür Vakfı, http://www.anadolukultur.org/images/UserFiles/Documents/Editor/Bekleme_Odasindan_Oturma_Odasina.pdf (Erişim tarihi: 07.10.2017)
  • Özdemir M. 2010. Nitel Veri Analizi: Sosyal Bilimlerde Yöntembilim Sorunsalı Üzerine Bir Çalışma. Eskişehir OGÜ Sos Bil Derg, 11(1): 323-343.
  • Özer S, Şirin S, Oppedal B. 2013. Bahçeşehir Study of Syrian Refugee Children in Turkey. Oslo, Norway: Folkehelseinstituttet,https://www.fhi.no/globalassets/dokumenterfiler/moba/pdf/bahcesehir-study-report.pdf (Erişim tarihi: 15.09.2017).

Social inclusion of Immigrant students through Art

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 26 - 29, 01.01.2018

Öz

According to the data of United Nations High
Commissioner for Refugees, 12 million people have displaced after the Syrian
civil war began in 2012. Over 3 million of these people migrated to Turkey with
Turkey's "open-door" policy. Approximately half of these refugees are
at the age of education. The education of these people, their inclusion to the
society and school affect the development of labor force participation,
economic mobility, social welfare and development of the society in the future.
In consequence of the observation of 63 immigrant students by students'
individual application to our counseling service, it was observed that
immigrant students suffer from loneliness, cannot get on well with
non-immigrants, they do not play games with each other and fight by forming
groups. For their adaptation to school climate, conducting a series of common
activities will do well to the immigrant students who were mostly traumatized,
lost someone from family or show depression symptoms. The aim of our article is
to emphasize the importance of the integration and discovery of immigrant
children's abilities/talents within the education process. Art's unifying power
will be a guiding light to solve these problems. Because Art creates
equalitarian and peaceful atmosphere in mutual collaboration, understanding and
empathy environment. Art will make immigrant and non-immigrant students
communicate beyond the language, gender, age, class and all other cultural
barriers. It also contributes to form emotional connection with a respectful
cultural strategy
.

Kaynakça

  • Anonim. 2012. Unicef and Save the Children; Education Rapid Needs Asseement for Displaced Syrian Children in Schools, Community, and Safe Spaces. Beırut: UNİCEF and Save the Children, http://data.unhcr.org/syrianrefugees/download.php?id=535 (Erişim tarihi: 15.09.2017)
  • Anonim. 2016. Sığınmacılar ve Göçmenlerle Dayanışma Derneği (SGDD)
  • Anonim. 2017a. Avrupa Komisyonu, Avrupa Sivil Koruma ve İnsani Yardım Genel Müdürlüğü (ECHO); Suriye Crisis.
  • Anonim. 2017b. İçişleri bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğü, İçişleri Bakanlığı, http://www.goc.gov.tr/icerik6/2016-turkiye-goc-raporu-yayinlandi_363_377_10625_icerik, (Erişim tarihi: 19.06.2017)
  • Ekinci Y. 2015. Suriyeli Sığınmacılar ve Sosyal Dışlanma, Birikim, No: 311, İstanbul. http://sgdd.org.tr/gaziantep-baris-ve-sanat-merkezi (Erişim tarihi: 01.09.2016).
  • Kutlu, Z. 2015. Suriyeli Mülteciler- Bekleme Odasından Oturma Odasına; Suriyeli Mültecilere Yönelik Çalışma Yürüten Sivil Toplum Kuruluşlarına Dair Kısa bir Değerlendirme. Anadolu Kültür Vakfı, http://www.anadolukultur.org/images/UserFiles/Documents/Editor/Bekleme_Odasindan_Oturma_Odasina.pdf (Erişim tarihi: 07.10.2017)
  • Özdemir M. 2010. Nitel Veri Analizi: Sosyal Bilimlerde Yöntembilim Sorunsalı Üzerine Bir Çalışma. Eskişehir OGÜ Sos Bil Derg, 11(1): 323-343.
  • Özer S, Şirin S, Oppedal B. 2013. Bahçeşehir Study of Syrian Refugee Children in Turkey. Oslo, Norway: Folkehelseinstituttet,https://www.fhi.no/globalassets/dokumenterfiler/moba/pdf/bahcesehir-study-report.pdf (Erişim tarihi: 15.09.2017).
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Articles
Yazarlar

Betül Altıntaş Bu kişi benim

Yasemin Tanyıldız Balçık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2018
Gönderilme Tarihi 10 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Altıntaş, B., & Tanyıldız Balçık, Y. (2018). GÖÇMEN ÖĞRENCİLERİN SANATLA ENTEGRASYONUNUN SAĞLANMASI. Black Sea Journal of Public and Social Science, 1(1), 26-29.
AMA Altıntaş B, Tanyıldız Balçık Y. GÖÇMEN ÖĞRENCİLERİN SANATLA ENTEGRASYONUNUN SAĞLANMASI. BSJ Pub. Soc. Sci. Ocak 2018;1(1):26-29.
Chicago Altıntaş, Betül, ve Yasemin Tanyıldız Balçık. “GÖÇMEN ÖĞRENCİLERİN SANATLA ENTEGRASYONUNUN SAĞLANMASI”. Black Sea Journal of Public and Social Science 1, sy. 1 (Ocak 2018): 26-29.
EndNote Altıntaş B, Tanyıldız Balçık Y (01 Ocak 2018) GÖÇMEN ÖĞRENCİLERİN SANATLA ENTEGRASYONUNUN SAĞLANMASI. Black Sea Journal of Public and Social Science 1 1 26–29.
IEEE B. Altıntaş ve Y. Tanyıldız Balçık, “GÖÇMEN ÖĞRENCİLERİN SANATLA ENTEGRASYONUNUN SAĞLANMASI”, BSJ Pub. Soc. Sci., c. 1, sy. 1, ss. 26–29, 2018.
ISNAD Altıntaş, Betül - Tanyıldız Balçık, Yasemin. “GÖÇMEN ÖĞRENCİLERİN SANATLA ENTEGRASYONUNUN SAĞLANMASI”. Black Sea Journal of Public and Social Science 1/1 (Ocak 2018), 26-29.
JAMA Altıntaş B, Tanyıldız Balçık Y. GÖÇMEN ÖĞRENCİLERİN SANATLA ENTEGRASYONUNUN SAĞLANMASI. BSJ Pub. Soc. Sci. 2018;1:26–29.
MLA Altıntaş, Betül ve Yasemin Tanyıldız Balçık. “GÖÇMEN ÖĞRENCİLERİN SANATLA ENTEGRASYONUNUN SAĞLANMASI”. Black Sea Journal of Public and Social Science, c. 1, sy. 1, 2018, ss. 26-29.
Vancouver Altıntaş B, Tanyıldız Balçık Y. GÖÇMEN ÖĞRENCİLERİN SANATLA ENTEGRASYONUNUN SAĞLANMASI. BSJ Pub. Soc. Sci. 2018;1(1):26-9.

                              22964