In this case study, it is aimed to design an instructional design including Arduino applications developed for first year engineering students, implement it with a flipped classroom model, and evaluate it in terms of perceived engagement and programming self-efficacy. The online part of the eight-week instructional design, which was developed by considering the difficulties in learning programming, includes interactive videos consisting of screen shots of circuit designs developed in Tinkercad. The face-to-face laboratory activities were designed to include high-level learning objectives based on the online content. Twenty-one volunteers consisting of first-year students from the Department of Software Engineering at Kırklareli University completed the teaching. Focus group discussions and one-on-one interviews were conducted with 10 students selected from among the participants by convenience sampling method. In addition, log records of the participants' interactions with the learning management system were collected. The data obtained from the interviews were analyzed by content analysis and the log records were analyzed by frequency analysis. Within the scope of this study, it was concluded that Arduino programming instruction with the flipped classroom model supported positive development in terms of students' engagement and programming self-efficacy perception.
arduino engagement flipped classroom programming self-efficacy tinkercad
Bu durum çalışmasında, mühendislik birinci sınıf öğrencileri için geliştirilen Arduino uygulamalarını içeren öğretimin tasarlanması, ters yüz sınıf modeli ile uygulanması, algılanan bağlılık ve programlama öz yeterliliği açısından değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Programlamayı öğrenmedeki zorluklar dikkate alınarak geliştirilen sekiz haftalık öğretim tasarımının çevrimiçi bölümünde, Tinkercad'de geliştirilen devre tasarımlarının ekran çekiminden oluşan etkileşimli videolar yer almaktadır. Yüz yüze laboratuvarda yapılan etkinlikler çevrimiçi içeriği temel alan üst düzey öğrenme hedeflerini içerecek şekilde tasarlanmaya çalışılmıştır. Kırklareli Üniversitesi Yazılım Mühendisliği Bölümünde eğitim alan 1. sınıf öğrencilerinden oluşan 21 gönüllü öğretimi tamamlamıştır. Katılımcılar arasından elverişli örneklem yöntemiyle seçilen 10 öğrenciyle odak grup görüşmeleri ve bire bir görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Buna ek olarak katılımcıların öğretim yönetim sistemiyle etkileşimlerinden oluşan log kayıtları toplanmıştır. Yapılan görüşmelerden elde edilen veriler içerik analizi, log kayıtları frekans analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Bu araştırma kapsamında ters yüz sınıf modeliyle gerçekleştirilen Arduino programlama öğretiminin öğrencilerin bağlılık ve programlama öz-yeterlik algısı açısından olumlu yönde gelişmeyi desteklediği sonucuna ulaşılmıştır.
arduino bağlılık öz-yeterlik algısı programlama ters yüz sınıf tinkercad
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Kabul Tarihi | 13 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.