The aim of this study is to reveal which values the Kız Kulesi Tales broadcasted on TRT Çocuk's channel contain and to evaluate the opinions of students and teacher about watching these tales in primary school 3rd grade lessons. In the study, firstly, 24 episodes of Kız Kulesi Tales were watched and the values they contain were determined. Then, these tales were shown to 3rd grade primary school students and the opinions of both students and teacher about their use in lessons were taken. ‘Value Determination Form’ was used to determine the values and semi-structured interview form was used for interviews. Descriptive and content analysis methods were used to analyse the data. The results showed that Kız Kulesi Tales contain 54 values such as love, benevolence, patience, self-control, friendship, honesty, justice, responsibility, respect and patriotism and that these tales are an effective method for value transfer. The students stated that these tales were motivating, entertaining, instructive, thought-provoking and value transferring. The results of the interview with the teacher show that the tales make important contributions to the individual development of the students and to the teaching in the classroom. In terms of individual development, it was revealed that tales increased students' motivation, stimulated their sense of curiosity, improved their questioning and analysing skills, and supported their role modelling processes. In terms of classroom teaching, the tales provided benefits such as creating a culture of discussion, creating a culture of tales and nursery rhymes, encouraging active participation in lessons and reducing discipline problems. As a result, it was evaluated that the Kız Kulesi Tales are an effective visual and auditory tool in value transfer.
Bu çalışmanın amacı, TRT Çocuk kanalında yayınlanan Kız Kulesi Masalları’nın hangi değerleri içerdiğini ortaya koymak ve bu masalların ilkokul 3. sınıf derslerinde kullanımına ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşlerini değerlendirmektir. Araştırmada, öncelikle 24 bölümlük Kız Kulesi Masalları izlenmiş ve içerdiği değerler belirlenmiştir. Daha sonra bu masallar, ilkokul 3. sınıf öğrencilerine izletilmiş ve derslerde kullanımına ilişkin hem öğrencilerin hem de öğretmenin görüşleri alınmıştır. Değerleri belirlemek için “Değer Belirleme Formu”, görüşmeler için yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel ve içerik analiz yöntemleri kullanılmıştır. Sonuçlar, Kız Kulesi Masalları’nın sevgi, yardımseverlik, sabır, öz denetim, dostluk, dürüstlük, adalet, sorumluluk, saygı ve vatanseverlik gibi 54 değer içerdiğini ve bu masalların değer aktarımı için etkili bir yöntem olduğunu göstermiştir. Öğrenciler, bu masalların motive edici, eğlenceli, ders verici, düşündürücü ve değer aktarıcı olduğunu belirtmişlerdir. Öğretmenle yapılan görüşme sonuçları ise masalların öğrencilerin bireysel gelişimine ve sınıftaki öğretime önemli katkılar sunduğunu göstermektedir. Bireysel gelişim açısından, masalların öğrencilerin motivasyonunu artırdığı, merak duygusunu harekete geçirdiği, soru sorma ve analiz etme becerilerini geliştirdiği, ayrıca rol model alma süreçlerini desteklediği ortaya çıkmıştır. Sınıftaki öğretime ise masallar, tartışma kültürü oluşturma, masal ve tekerleme kültürü kazandırma, derslere aktif katılımı teşvik etme ve disiplin sorunlarını azaltma gibi faydalar sağlamıştır. Sonuç olarak, Kız Kulesi Masalları’nın değer aktarımında etkili bir görsel ve işitsel araç olduğu değerlendirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Değerler Eğitimi, Alan Eğitimleri (Diğer), Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 29 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.