İngiliz Dili Eğitimi (ELT) alanındaki literatür hacminin küresel olarak artmasıyla birlikte Türkiye, dil öğretim uygulamalarını geliştirmek için aktif olarak çalışmaktadır. Bu nedenle, çeşitli ELT bağlamlarını inceleyen birçok çalışma bu konuya odaklanmıştır. Eğitim fakültesi dergilerindeki son ELT araştırma eğilimlerini aydınlatmak amacıyla, bu keşfedici tanımlayıcı araştırma, Türkiye'de ELT alanında yapılan çalışmaları analiz etmiştir. 2020-2023 yılları arasında TR Dizin'de indekslenen Türk üniversitelerindeki eğitim fakültesi dergileri filtrelenerek, 23 dergi ve bu dergilerde yayımlanan 122 ELT çalışması incelenmiştir. Makaleler belge analizi yolu kullanılarak incelenmiş ve araştırma türü, anahtar kelime, metodoloji, örneklem özellikleri, veri toplama araçları ve makalelerde kullanılan dil dağılımlarını belirlemek için nitel içerik analizi uygulanmıştır. Sonuçlar, alandaki mevcut yayın eğilimlerine ışık tutmuş ve gelecekteki çalışmalar için olası araştırma boşluklarını vurgulamıştır.
eğitim fakültesi dergileri İngiliz dili eğitimi sistematik analiz
With the increasing volume of literature on English Language Teaching (ELT) globally, Türkiye is actively working to enhance its language teaching practices. Therefore, a significant number of studies have focused on this issue by examining various ELT contexts. To shed light on the recent ELT research trends in education faculty journals, this exploratory descriptive research provided an analysis of studies conducted in the field of ELT in Türkiye. By filtering the education faculty journals of Turkish universities indexed by the TR Index published between 2020 and 2023, the analysis listed 23 journals and 122 ELT studies they published. The articles were analyzed using document analysis, and qualitative content analysis was employed to determine the type of research, keyword trends, methodology, sample features, data collection tools, and language used in the articles. The results shed light on current publication trends in the field and highlighted possible research gaps for future studies.
education faculty journals English language teaching systematic analysis
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | İkinci Bir Dil Olarak İngilizce, Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer) |
| Bölüm | Derleme |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 12 Kasım 2024 |
| Kabul Tarihi | 14 Nisan 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 42 Sayı: 1 |
Aksi belirtilmedikçe bu sitedeki tüm içerik Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) kapsamında lisanslanmıştır.