Bu çalışmanın amacı, okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 48-72 ay grubundaki çocuklara uygulanan Aile Destekli Matematik Eğitimi Programı’nın çocukların erken matematik becerisine etkisini incelemektir. Deneysel desen kullanılarak yapılan araştırmanın çalışma grubunu 2012-2013 eğitim öğretim yılında Ankara ili ilçelerinden birinde MEB’e bağlı resmi anasınıflarına devam eden çocuklar (deney grubu 18, kontrol grubu 14 toplam 32 çocuk) oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında “Genel Bilgi Formu” ve “Erken Matematik Yeteneği Testi-3” kullanılmıştır. Aile Destekli Matematik Eğitimi Programı, deney grubundaki çocuklarla 10 hafta süreyle uygulanmıştır. Araştırma verilerinin analizi sonucunda, deney ve kontrol gruplarındaki çocukların uygulama öncesi erken matematik yeteneklerinin denk olduğu görülmüştür. Deney grubundaki çocuklarla yürütülen “Aile Destekli Matematik Eğitimi Programı” uygulamaları sonrası, deney ve kontrol grupları, “Erken Matematik Yeteneği Testi-3” son test uygulaması yönünden anlamlı bir farklılık göstermektedir (t= 2.077, p= .046< .05). Sonuç olarak deney grubuna uygulanan “Aile Destekli Matematik Eğitimi Programı” nın çocukların erken matematik yetenekleri üzerinde olumlu etkisinin olduğu, programa katılmayan kontrol grubundaki çocukların ise, erken matematik yeteneklerinde anlamlı bir değişiklik olmadığı görülmektedir.
Aile katılımı Aile katılımı Erken matematik yeteneği Okul öncesi
The aim of this study is to explore the effect of Family Supported Mathematics Education Program (FSMEP) on mathematics ability of the 48-72 months’ children. The sample of the study is (18 children were included in Experiment Group, 14 children were included in Control Group) 32 children in total kindergartens tied to government located Ankara in 2012-2013. “General Information Form” and “Test of Early Mathematics Ability-3” (TEMA-3) were used to gather research data. Family Supported Mathematics Education Program was implemented with the children in the experimental group for 10 weeks. In this study, it is seen that both groups have equal mathematics skills before the study, however, after FSMEP has been applied to experiment group, a significant difference has been observed with TEMA-3 method (t= 2.077, p= .046< .05). Consequently, it is seen that there is a positive change in early mathematics skills of children in experiment group which were supported by FSMEP and no change in control group which were not supported by FSMEP.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 2 |
calessjournal@gmail.com https://dergipark.org.tr/en/pub/caless