BibTex RIS Kaynak Göster

Bibliyoterapi

Yıl 2007, Cilt: 1 Sayı: 7, 133 - 150, 01.08.2007

Öz

Kaynakça

  • Brett,D., (1992) More Annie Stories. Therapeutic Magination Press. New York.
  • Exupery,A.S.,(2000) Küçük Prens. Mavibulut Yayıncılık. İstanbul.
  • Forgan,J,W.,(2002) “Using Bibliotherapy to Teach Problem Solving.” Intervention in School and Cli- nic. Vol.38 number 2 pp.75-82.
  • Gladding,S.T and Gladding,C.,(1991) “The ABCS of Bibliotherapy for School Councellors.” School
  • Counselor, Sep.91, vol.39 Issue 1, pp.5-7. Hall, C.S., and Lindzey, G., (1985) Introduction to Theories of Personality. John Wiley and Sons, Inc., New York.
  • Ivey, A.E., and Ivey, M. B., and Downing, L.S., (1987) Counseling and Psychotherapy. Interpreting
  • Skills, Theory and Practice. Prentice-Hall International,Inc. New Jersey. Öner,U .,(1987) “Bibliotherapy.” A.Ü. EBF Dergisi cilt:20 pp. 1-7.
  • Öner, U. ve Yeşilyaprak, B. (2006). Bibliyoterapi: Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programlarında
  • Çocuk Edebiyatından Yararlanma. II. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu Bildiriler Kitabı (Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi), Yayın No: 203, Anka- ra, s: 559-565
  • Pardeck, J.T(1994) “Using Literature to Help Adolescents Cope With Problems.” Adolescent, vol.29. pp 421-427.
  • Pardeck, J.A., and Pardeck, J.T., (1985) “Bibliotherapy Using: A Neo-Freudian Approach for Child- ren of Divorced Parents.” The School Counselor. Vol.33 no:3 pp 313-317.
  • Philpot, J.G.,(1997) Bibliotherapy for Classroom Use. Incentive Publications,Inc.Nasshville, Tennes- see.
  • Porter,E.,(2005) Polyanna. Birey Yayıncılık: İstanbul.
  • Proschaska, J.O., and Norcross, J.C., (2003) Systems of Psychotherapy: A Transtheoratical Analysis Thomson, USA.
  • Rainfield,C.,(2003) Books Can Help You Heal. Online Sources.
  • Rıza,M.,(1997) “A Parent’s Guide to Helping Children: Using Bibliotherapy at Home.” TheNational
  • Research Center on the Gifted and Talented 1997 Winter Newsletter.
  • Riordan,R.J., and Wilson,L.S.,(1989) “Bibliotherapy.” Journal of Counseling and Development Vol.67 No:9 May.

Bibliyoterapi

Yıl 2007, Cilt: 1 Sayı: 7, 133 - 150, 01.08.2007

Öz

Bibliyoterapi, doğru zamanda, doğru bireyle, doğru kitabı buluşturmak olarak tanımlanabilir. Kitapların
psikolojik danışma sürecinde kullanılması oldukça eski bir geçmişe dayanır. Öyküyle okuyucunun
kişiliği arasında dinamik bir ilişki kurulması ile başlayan bu süreç 3 evrede gerçekleşir. (1) Özdeşim
ve yansıtma, (2) Arınma (katarsis), (3) içgörü ve bütünleşme. Bu evreler öncesinde uygulayıcılar için hazırlık ve kitap seçimi aşamaları yer alır. Kolay bir yöntem gibi algılanmasına karşın, bu yöntemi
uygulayacak psikolojik danışman ve öğretmenlerin bazı yeterliklere sahip olması, hangi amaçlarla
nasıl uygulanacağını iyi bilmesi, sınırlılıkları dikkate alması gereklidir.
Bu makalede, bibliyoterapi yönteminin kullanımı ile öykülerin insan yaşamındaki yeri ve önemi
sunulmuştur.

Kaynakça

  • Brett,D., (1992) More Annie Stories. Therapeutic Magination Press. New York.
  • Exupery,A.S.,(2000) Küçük Prens. Mavibulut Yayıncılık. İstanbul.
  • Forgan,J,W.,(2002) “Using Bibliotherapy to Teach Problem Solving.” Intervention in School and Cli- nic. Vol.38 number 2 pp.75-82.
  • Gladding,S.T and Gladding,C.,(1991) “The ABCS of Bibliotherapy for School Councellors.” School
  • Counselor, Sep.91, vol.39 Issue 1, pp.5-7. Hall, C.S., and Lindzey, G., (1985) Introduction to Theories of Personality. John Wiley and Sons, Inc., New York.
  • Ivey, A.E., and Ivey, M. B., and Downing, L.S., (1987) Counseling and Psychotherapy. Interpreting
  • Skills, Theory and Practice. Prentice-Hall International,Inc. New Jersey. Öner,U .,(1987) “Bibliotherapy.” A.Ü. EBF Dergisi cilt:20 pp. 1-7.
  • Öner, U. ve Yeşilyaprak, B. (2006). Bibliyoterapi: Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programlarında
  • Çocuk Edebiyatından Yararlanma. II. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu Bildiriler Kitabı (Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi), Yayın No: 203, Anka- ra, s: 559-565
  • Pardeck, J.T(1994) “Using Literature to Help Adolescents Cope With Problems.” Adolescent, vol.29. pp 421-427.
  • Pardeck, J.A., and Pardeck, J.T., (1985) “Bibliotherapy Using: A Neo-Freudian Approach for Child- ren of Divorced Parents.” The School Counselor. Vol.33 no:3 pp 313-317.
  • Philpot, J.G.,(1997) Bibliotherapy for Classroom Use. Incentive Publications,Inc.Nasshville, Tennes- see.
  • Porter,E.,(2005) Polyanna. Birey Yayıncılık: İstanbul.
  • Proschaska, J.O., and Norcross, J.C., (2003) Systems of Psychotherapy: A Transtheoratical Analysis Thomson, USA.
  • Rainfield,C.,(2003) Books Can Help You Heal. Online Sources.
  • Rıza,M.,(1997) “A Parent’s Guide to Helping Children: Using Bibliotherapy at Home.” TheNational
  • Research Center on the Gifted and Talented 1997 Winter Newsletter.
  • Riordan,R.J., and Wilson,L.S.,(1989) “Bibliotherapy.” Journal of Counseling and Development Vol.67 No:9 May.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Uğur Öner Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 1 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Öner, U. . (2007). Bibliyoterapi. Cankaya University Journal of Arts and Sciences, 1(7), 133-150.
AMA Öner U. Bibliyoterapi. Cankaya University Journal of Arts and Sciences. Ağustos 2007;1(7):133-150.
Chicago Öner, Uğur. “Bibliyoterapi”. Cankaya University Journal of Arts and Sciences 1, sy. 7 (Ağustos 2007): 133-50.
EndNote Öner U (01 Ağustos 2007) Bibliyoterapi. Cankaya University Journal of Arts and Sciences 1 7 133–150.
IEEE U. . Öner, “Bibliyoterapi”, Cankaya University Journal of Arts and Sciences, c. 1, sy. 7, ss. 133–150, 2007.
ISNAD Öner, Uğur. “Bibliyoterapi”. Cankaya University Journal of Arts and Sciences 1/7 (Ağustos 2007), 133-150.
JAMA Öner U. Bibliyoterapi. Cankaya University Journal of Arts and Sciences. 2007;1:133–150.
MLA Öner, Uğur. “Bibliyoterapi”. Cankaya University Journal of Arts and Sciences, c. 1, sy. 7, 2007, ss. 133-50.
Vancouver Öner U. Bibliyoterapi. Cankaya University Journal of Arts and Sciences. 2007;1(7):133-50.