Halkla ilişkiler uygulamalarında kullanılan araçlar içinde hızla yerini alan internet, özündeki etkile- şim kavramıyla geleneksel medyalardan farklı olarak örgütlerin paydaşları ve kamularıyla iki yönlü ileti- şimi hızlandırarak iletişim uygulamalarına yeni bir boyut kazandırmıştır. İnternet bu özelliği ile örgütlerin paydaşları ve kamuları üzerindeki değişimi daha hızlı takip edebilmeyi de sağlamıştır. Bu araştırma ku- rumsal itibarı güçlü örgütlerin simetrik iletişimi internet üzerinden uygulayıp uygulamadıklarına, internet sitelerinde simetrik iletişimin hangi özelliklere yer verdiklerine cevap arayacaktır. Araştırma kapsamında Capital dergisinin “Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri” araştırmasındaki 2008 yılı verileri tam sayım yöntemiyle araştırmaya dahil edilmiş ve veriler iki yönlü simetrik model olarak tanımlanan halkla ilişkiler modelinin özellikleri ile eşleşen kodlar kullanılarak içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Analiz son- rasında internet sitelerinden toplanan verilerinin analizinde istatistik paket programı SPSS 11.0 kullanıl- mıştır
ANAHTAR KELİMELERhalkla İlişkiler simetrik iletişim kurumsal itibar internet
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 8 Sayı: 1 |
Çankaya University Journal of Humanities and Social Sciences
İletişim | Communication: e-mail: mkirca@gmail.com | mkirca@cankaya.edu.tr
http://cujhss.cankaya.edu.tr/about-the-journal
Çankaya University Journal of Humanities and Social Sciences Dergisi ulusal ve uluslararası
araştırma ve derleme makalelerini yayımlayan uluslararası süreli bir yayındır. Yılda iki
kez elektronik olarak yayımlanır (Haziran ve Aralık). Derginin yayın dili İngilizcedir.
CUJHSS, ISSN 1309-6761
cujhss.cankaya.edu.tr