Rekabetin yoğun yaşandığı pazarlarda rekabet avantajı sağlamak için işletmelerin sorumlulukları nicel ve de nitel olarak artmaktadır. Bu sorumluluklardan biri de hiç kuşkusuz sosyal sorumluluk projeleridir. Mevcut müşterinin, potansiyel müşteriden daha önemli olduğu günümüzde örgütlerin müşteri sadakati ile ilgili çalışmalara önem vermesi kaçınılmazdır. Çalışmada kurumsal sosyal sorumluluk, marka ve marka sadakatinin önemi incelendikten sonra örgütlerin sosyal sorumluluk çerçevesinde gerçekleştirdikleri uygulamaların otomotiv sektöründeki tüketicilerin marka sadakatleri üzerinde nasıl bir etki yaptığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya yönelik hazırlanan anket, Şanlıurfa'da yaşayan ve aynı marka otomobil sahipliği olan 400 kişiye uygulandı ve anketler gözden geçirildikten sonra kalan 329 anket analize tabi tutulmuştur. Frekans dağılımları, faktör analizi, güvenirlilik analizi, t-testi analizi, anova testi ve regresyon analizi yapılmıştır Yapılan analizler sonucunda otomotiv sektöründe uygulanan kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin tüketicilerin marka sadakati üzerinde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 14 Sayı: 2 |