BibTex RIS Kaynak Göster

Eylem Araştırması: Eğitimde Değişimin Yaratılmasında Öğretmenin Gücü

Yıl 2011, Cilt: 9 Sayı: 2, 481 - 486, 01.06.2011

Öz

Kaynakça

  • ALTRİCTHER, H., POSCH, P., & SOMEKH, B. (2000). Teachers investigate their work: An introduction to methods of action research. Routledge: New York.
  • ALTRİCHTER, H., KEMMİS S., MCTAGGART, R. ve Zuber-Skerritt, O. (2002) The concept of action research. The Learning Organization, 9 (3). 125-131.
  • CARR, W., & KEMMİS, S. (1986). Becoming critical: education knowledge and action research. Routledge-Falmer: London.
  • COSTELLO, P.J.M. (2007). Action research. Continuum Books: London. ERDOĞAN, İ. (2010). Milli eğitime dair. Nobel Yayın Dağıtım: Ankara. ERDOĞAN, İ. (2002). Eğitimde değişim yönetimi. PegemA Yayıncılık: Ankara.
  • GERGEN, K. J. (2001).Constructionism and realism: a necessary collision?. In Gergen, KJ (ed.). Social construction in context. London: Sage.
  • GERGEN, K. J. (2004). Sosyal inşa: Batının kendi kendisine konuşmasından karşılıklı küresel konuşmaya. Arkonaç, S.A. (ed) Doğunun ve batının yerelliği: bireylik bilgisine dair. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • GERGEN, K. J. & WORTHAM, S.(2001). Social construction and pedagogical practice. In K. J. Gergen, Social construction in context (pp. 115- 136). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • GUTEK, G. L. (2001). Eğitimde Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Ütopya Yayınevi: Ankara.
  • MASTERS, J. (1995). The history of action research. In I. Hughes (ed) Action Research Electronic Reader, The University of Sydney, on-line http://www.behs.cchs.usyd.edu.au/arow/Reader/rmasters.htm,
  • tarihinde alınmıştır.
  • 12.2008 MERTLER, C.A. & CHARLES, C.M., (2008). Introduction to education research. Allyn & Bacon: Boston, Mass.
  • NORTON, L.S. (2009). Action research in teaching and learning: a practical guide to conducting pedagogical research in universities. Routledge: London.
  • OZMON, H. A., & CRAVER, S. M. (2008). Philosophical Foundations of Education. Perason: USA.
  • REASON, P., & BRADBURY, H. (Eds.). (2001). Handbook of action research: Participative inquiry and practice. London: Sage Publications.
  • SAGOR, R. (2000). Guiding school improvement with action research. Virginia: ASCD.
  • SOMEKH, B. (1995) The contribution of action research to development in social endeavours: a position paper on action research methodology. British Educational Research Journal, 21 (3), 339–55.
  • YILDIRIM, A. & ŞİMŞEK, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Eylem Araştırması: Eğitimde Değişimin Yaratılmasında Öğretmenin Gücü

Yıl 2011, Cilt: 9 Sayı: 2, 481 - 486, 01.06.2011

Öz

Bu çalışma, güncel eğitim paradigması dahilinde, eğitim öğretim sürecindemerkeze taşınması gerekenin öğretmen-öğrenci etkileşimi olduğunu vurgulayan birgörüşe dayanmaktadır. Yine bu minvalde, eğitim-öğretim sürecinin öğretmenin değişimiyaratma ve yönetme gücü çerçevesinde anlaşılabileceği üzerinde durmaktadır. Böyle birodak noktası, eylem araştırması yöntemini öğretmenin değişimi yaratma ve yönetmegücünü sağlayan ve izleyen bir çerçeve olarak öne çıkarmaktadır. Bu çalışmada, eylemaraştırması, öğretmenin değişen rolü dahilinde incelenmektedir

Kaynakça

  • ALTRİCTHER, H., POSCH, P., & SOMEKH, B. (2000). Teachers investigate their work: An introduction to methods of action research. Routledge: New York.
  • ALTRİCHTER, H., KEMMİS S., MCTAGGART, R. ve Zuber-Skerritt, O. (2002) The concept of action research. The Learning Organization, 9 (3). 125-131.
  • CARR, W., & KEMMİS, S. (1986). Becoming critical: education knowledge and action research. Routledge-Falmer: London.
  • COSTELLO, P.J.M. (2007). Action research. Continuum Books: London. ERDOĞAN, İ. (2010). Milli eğitime dair. Nobel Yayın Dağıtım: Ankara. ERDOĞAN, İ. (2002). Eğitimde değişim yönetimi. PegemA Yayıncılık: Ankara.
  • GERGEN, K. J. (2001).Constructionism and realism: a necessary collision?. In Gergen, KJ (ed.). Social construction in context. London: Sage.
  • GERGEN, K. J. (2004). Sosyal inşa: Batının kendi kendisine konuşmasından karşılıklı küresel konuşmaya. Arkonaç, S.A. (ed) Doğunun ve batının yerelliği: bireylik bilgisine dair. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • GERGEN, K. J. & WORTHAM, S.(2001). Social construction and pedagogical practice. In K. J. Gergen, Social construction in context (pp. 115- 136). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • GUTEK, G. L. (2001). Eğitimde Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Ütopya Yayınevi: Ankara.
  • MASTERS, J. (1995). The history of action research. In I. Hughes (ed) Action Research Electronic Reader, The University of Sydney, on-line http://www.behs.cchs.usyd.edu.au/arow/Reader/rmasters.htm,
  • tarihinde alınmıştır.
  • 12.2008 MERTLER, C.A. & CHARLES, C.M., (2008). Introduction to education research. Allyn & Bacon: Boston, Mass.
  • NORTON, L.S. (2009). Action research in teaching and learning: a practical guide to conducting pedagogical research in universities. Routledge: London.
  • OZMON, H. A., & CRAVER, S. M. (2008). Philosophical Foundations of Education. Perason: USA.
  • REASON, P., & BRADBURY, H. (Eds.). (2001). Handbook of action research: Participative inquiry and practice. London: Sage Publications.
  • SAGOR, R. (2000). Guiding school improvement with action research. Virginia: ASCD.
  • SOMEKH, B. (1995) The contribution of action research to development in social endeavours: a position paper on action research methodology. British Educational Research Journal, 21 (3), 339–55.
  • YILDIRIM, A. & ŞİMŞEK, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Araş. Gör. Dr. Gamze İnan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA İnan, A. G. D. G. (2011). Eylem Araştırması: Eğitimde Değişimin Yaratılmasında Öğretmenin Gücü. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 481-486.