The concept of education, which is important for every society, has been affected by developments and comparative education research has gained importance. In this study, a series had been analysed which can be considered as one of the first examples of comparative education studies were carried out in Turkey. The document review method was used in the study designed as qualitative research. 7 works that can be reached in the series consisting of 11 works published between 1927-28 were examined. In order to increase the quality of the study, the credibility, transferability and verifiability criteria were taken into consideration. In the studies examined, it was observed that the subjects such as the history of the American education system, and public education were discussed. As a result of the analysis, it was concluded that the works were addressed in all aspects of the American education system and that the aim was to give an idea to the newly established republic during the establishment of the education system. It is thought that the study will contribute to both comparative education studies and Turkish education history studies.
Comparative Education Early Republican Period American Education System History of Turkish Education
Bilimsel ve teknolojik gelişmelerdeki hızlı artış toplumlar arası etkileşimlerin de hızlanmasına imkan sağlamıştır. Her toplum için önemli olan eğitim kavramı da bu gelişmelerden etkilenmiş ve karşılaştırmalı eğitim araştırmaları önem kazanmıştır. Bu çalışmada karşılaştırmalı eğitim çalışmalarının Türkiye’deki ilk örneklerinden biri olarak kabul edilebilecek bir serinin analizi gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırma olarak tasarlanan çalışmada doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. 1927-28 yıllarında yayınlanan 11 eserden oluşan seride ulaşılabilen 7 eser incelenmiştir. Osmanlıca olan orijinal metinlerin günümüz Türkçesine transkripsiyonları yapılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın niteliğinin arttırılması için inanılırlık, nakledilebilirlik ve doğrulanabilirlik kriterleri dikkate alınmıştır. İncelenen eserlerde Amerika eğitim sisteminin tarihi, ilk, orta ve mesleki eğitim, halk eğitimi gibi konuların ele alındığı görülmüştür. Eserlerde, Amerikan eğitim sisteminin tüm yönleriyle ele alındığı ve yeni kurulan cumhuriyete eğitim sistemini oluşturması sırasında bir fikir verilmesi amacının güdüldüğü sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmanın hem karşılaştırmalı eğitim hem de Türk eğitim tarihi çalışmalarına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Karşılaştırmalı Eğitim Erken Cumhuriyet Dönemi Amerikan Eğitim Sistemi Türk Eğitim Tarihi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 20 Sayı: 1 |