Bu araştırmada, önceki eğitim sisteminde Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenleri tarafından yürütülen 4.Sınıf öğrencilerinin Beden Eğitimi derslerini artık kendi sınıf öğretmenlerinin yürütmeye başlaması sonucu, yeni sistemde ortaokul sayılan 5.Sınıf öğrencileri ile aralarında ortaya çıkan Beden Eğitimi dersine yönelik tutum ve özyeterlik farklılıklarının karşılaştırılması ve bazı değişkenler açısından da incelenmesi amaçlanmıştır. TBMM (Türkiye Büyük Millet Meclisi) Milli Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu tarafından 30 Mart 2012’de kabul edilen, 6287 No’lu kanunun 11 Nisan 2012’de Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmesi ile Milli Eğitimde zorunlu eğitim sistemi 8 yıldan 12 yıla çıkartılmış ve eğitim sistemi 4+4+4 şeklinde kademelendirilmiştir (URL-1). Araştırma evrenini Rize ve Trabzon illerinde öğrenim gören, ilkokul 4.Sınıf ve ortaokul 5.Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile belirlenen Rize ve Trabzon illeri merkez, ilçe ve köylerinde öğrenim görmekte olan 424 ilkokul 4.Sınıf, 329 ortaokul 5. sınıf toplam 753 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formunun yanında Hilland ve ark. (2009) tarafından geliştirilen ve Öncü, Gürbüz, Küçükkılıç ve Keskin (2015) tarafından geçerlik ve güvenirlikleri yapılarak Türkçeye uyarlanan ve 11 maddeden oluşan “Beden Eğitimi Yatkınlık Ölçeği (BEYÖ)” kullanılmıştır. Elde edilen veriler IBM SPSS istatistik paket programı ile analiz edilmiştir. Ortaya çıkan bazı bulgularda; ilkokul 4. ve ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin tutum alt boyutu puanı ortalamalarının anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği bağımsız gruplar için t testi ile incelenmiş; 4. ve 5. Sınıf öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumları istatistiki olarak anlamlı farklılık gösterdiği (t= -3,095; p< 0.05) ortalama puanları dikkate alındığında da 5. sınıf öğrencilerin 4. sınıf öğrencilere göre beden eğitimi dersine daha olumlu bir tutum içerisinde oldukları belirlenmiştir. İlkokul 4. ve ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin özyeterlik alt boyutu puanı ortalamalarının anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği bağımsız gruplar için t testi ile incelenmiş; 4. ve 5. Sınıf öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik özyeterlik algıları istatistiki olarak anlamlı bir farklılık göstermediği (t= -1,728; p> 0.05) gibi bulgulara ulaşılmıştır.
In this study, it was purposed to determine differences in self-efficacy and attitude towards physical education course of 5th grade students who are counted as middle school students in new education system and 4th grade students whose physical education courses are maintained by their classroom teachers with regard to some changes while they would be given by physical education teachers in the previous education systems. Law No. 6287 was issued by the Turkish Grand National Assembly National Education Culture Youth and Sports Commission on March 30, 2012 and put in the practice on April 11, 2012. It enforced compulsory education system from 8 years to 12 years and graded the education system as 4 + 4 + 4 years (URL-1). The population of the research consists of 5th grade students from middle schools and 4th grade students from primary schools in Rize and Trabzon provinces. The sample of the research consists of a total of 753 students; 329 are from 5th grade middle school students and 424 are from 4th grade primary school students who study in districts and villages of Trabzon and Rize provinces through simple random sampling method. In addition to the Personal Information Form, “Physical Education Susceptibility Scale” (PESS) developed by Hilland et al. (2009) and adapted to Turkish by Öncü, Gürbüz, Küçükkılıç and Keskin (2015) checking its validity and reliability as a data collection tool covering 11 items was used. The obtained data were analyzed by IBM SPSS statistics package program. Whether averages of attitude scores of 4th and 5th graders show a significant difference was investigated with t test for independent groups. The emerging findings indicate that attitudes of 4th and 5th graders towards physical education course show a significant difference (t= -3,095; p< 0.05) and when their average scores are considered; 5th graders have more positive attitudes towards physical education course than 4th graders. T test was used for independent groups to decide whether self-efficacy sub-dimension score averages of 4th and 5th graders show a significant difference or not. Also, it was determined that 4th and 5th graders’ self-efficacy perceptions towards physical education course have no statistically differences (t= -1,728; p> 0.05)
Physical Education Primary School Middle School Attitudes Self-Efficacy
Diğer ID | JA77PH27FR |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 11 Sayı: 2 |