Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Beden Eğitimi Öğretmenlerinin “Telafide Ben de Varım” Programına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl 2025, Cilt: 20 Sayı: 1, 93 - 113
https://doi.org/10.33459/cbubesbd.1504228

Öz

Bu araştırmada amaç; Covid-19’dan dolayı oluşan öğrenme kayıplarını telafi etmek için uygulamaya konulan “Telafide ben de varım” programı ile ilgili beden eğitimi öğretmenlerinin görüşlerini incelemektir. Çalışma nitel araştırma yaklaşımı içerisinde bulunan fenomenoloji metoduna göre desenlenmiştir. Veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Çalışmada ölçüt örneklem seçme yöntemi kullanılarak en az bir defa “Telafide ben de varım programını” uygulayan beden eğitimi öğretmenleri arasından 10 katılımcı seçilmiştir. Araştırmacılar katılımcılarla yüz yüze görüşme gerçekleştirmiştir. Veriler içerik analiz yöntemi ile NVivo paket programı kullanılarak yorumlanmıştır. Buna göre beden eğitimi öğretmenlerinin ifadelerinden “Telafide ben de varım” programı uygulaması sonucunda; öğrencilerin okula, sınıfa adaptasyonuna yardımcı olduğu, çoğunlukla sportif etkinliklerin ve okul dışında yapılabilecek etkinliklerin (gezi vb.) seçildiği, akademik yönden eksik konuların kazandırılmasını desteklediği, öğrencilerin arkadaşları ile iletişim kurarak sosyalleşmesine yardımcı olduğu, öğrencilerde pandemi nedeni ile oluşan psikolojik etkileri azalttığı, öğrencilerin mutlu olduğu, eğlendiği, ders sırasında çoğunlukla öğrenci merkezli etkinliklerin seçildiği, öğretmenlerin etkinlikleri öğrencilerle birlikte seçtikleri ortaya çıkmıştır. Buna karşın beden eğitimi öğretmenleri “Telafide ben de varım programı” uygulamasının yapıldığı mevsimin yaz mevsimi olmasından dolayı öğrencilerin sıcaktan rahatsız olduğu, bu nedenle bazı öğrencilerin okula gelmediği ve sayı 12’den aşağı düştüğü için etkinliğin sonlandırıldığı ve diğer öğrencilerin bu duruma üzüldüğü ortaya çıkmıştır. Bu sonuçlar ışığında öğrencilerin teknoloji bağımlılığını azaltacak geleneksel çocuk oyunları ile ilgili bir proje başlatılabileceği gibi çeşitli önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Arslan, K., Görgülü-Arı, A., ve Hayır-Kanat, M. (2021). COVID-19 pandemi sürecinde verilen uzaktan eğitim hakkında veli görüşleri. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 57, 192- 206. https://doi.org/10.7816/ulakbilge-09-57-03
  • Balaman, F., ve Hanbay-Tiryaki, S . (2021). Corona virüs (COVID-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10 (1), 52-84. https://doi.org/10.15869/itobiad.769798
  • Baz, B. (2021). COVID-19 salgını sürecinde öğrencilerin olası öğrenme kayıpları üzerine bir değerlendirme. Temel Eğitim, 3(1), 25-35. https://doi.org/10.52105/temelegitim.3.1.3
  • Cao, W., Fang, Z., Hou, G., Han, M., Xu, X., Dong, J., & Zheng, J. (2020). The Psychological impact of the COVID-19 epidemic on college students in China. Psychiatry Research, 287, Article 112934. https://doi.org/10.1016/j.psychres.2020.112934
  • Creswell, J. W. (2009). Research design (3.Edition). SAGE Publication.
  • Creswell, J. W. (2014). Research design (4.Edition). SAGE Publication.
  • Çiçek, İ., Tanhan, A., ve Tanrıverdi, S. (2020). COVID 19 ve eğitim. Milli Eğitim, 49(1), 1091-1104. https://doi.org/10.37669/milliegitim.787736
  • Dorn, E., Hancock, B., Sarakatsannis, J., & Viruleg, E. (2020). COVID-19 and student learning in the United States: The Hurt could last a lifetime. McKinsey & Company (1), 1-9.
  • Erdoğan, M. (2015). Soğuk ortamda egzersiz ve fiziksel aktivite. Kara Harp Okulu Bilim Dergisi, 25(1), 63-72.
  • Huang, R. (2020). Webinar: UNESCO learning cities respond to COVID-19: What happened and what we done in Beijing and Wuhan? https://uil.unesco.org/system/files/gnlc_webinar_beijing_wuhan.pdf Erişim tarihi: 16.02.2022.
  • Jiao, W. Y., Wang, L. N., Liu, J., Fang, S. F., Jiao, F. Y., Pettoello-Mantovani, M., & Somekh, E. (2020). Behavioral and emotional disorders in children during the COVID-19 epidemic. Journal of Pediatrics, 221, 264-266.e1. https://doi.org/10.1016/j.jpeds.2020.03.013
  • Karbeyaz, A., ve Kurt, M. (2020). COVID-19 sürecinde eğitim bilişim ağı (EBA) ile ilgili öğretmen tutumları: Bir karma yöntem çalışması. EKEV Akademi Dergisi, 24(84), 39-66.
  • Karbeyaz, A., ve Karamustafaoğlu, O. (2020). Okul dışı öğrenme ortamlarının öğretime katkısı hakkında sınıf öğretmenlerinin görüşleri üzerine bir inceleme. İstanbul Journal of Science, 29, 1-20.
  • MEB. (2021a). Milli Eğitim Bakanlığı “Telafide ben de varım” programının uygulamasına ilişkin usul ve esaslar. https://cdn.eba.gov.tr/telafi/PDFler/2_uygulama_esaslari.pdf Erişim tarihi:04.12.2022.
  • MEB. (2021b). “Telafide ben de varım” programı. https://cdn.eba.gov.tr/telafi/PDFler/1_resmi_yazi.pdf Erişim tarihi:04.12.2022.
  • Power, S., Taylor, C., Rees, G., & Jones, K. (2009). Out‐of‐school learning: Variations in provision and participation in secondary schools. Research Papers in Education, 24(4), 439-460.
  • Saygı, H. (2021). Covid-19 pandemi uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(2), 109-129. https://doi.org/10.51948/auad.84163
  • Schmoll, S. E. (2013). Toward a framework for integrating planetarium and classroom learning. Doktora Tezi, Michigan University, Michigan.
  • Seven, M. A., ve Engin, A. O. (2008). Öğrenmeyi etkileyen faktörler. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2), 189-212.
  • Tuncel, S., ve Kaya, B. (2019). Spor yapan ve yapmayan üniversite öğrencilerinin sosyalleşme düzeylerinin incelenmesi. Spor Eğitim Dergisi, 3(3), 20-31.
  • Türk Eğitim Sendikası. (2022). Sınıf yönetimi. https://tesakademi.net/wp-content/uploads/2018/11/1-S%C4%B1n%C4%B1f-Y%C3%B6netimi-Konu-Anlat%C4%B1m%C4%B1.pdf Erişim tarihi: 20.02.2022.
  • UNESCO. (2021). Education; from disruption to recovery. https://en.unesco.org/COVID19/educationresponse#schoolclosures Erişim tarihi:30.10.2022.
  • UNESCO. (2022). How is Chile facing the COVID19 education emergency? UNESCO talks with Raul Figueroa, Minister of Education of Chile. https://en.unesco.org/fieldoffice/santiago/articles/minister-education-Chile-COVID-19 Erişim tarihi: 20.02.2022.
  • UNICEF. (2021). Learning losses from COVID-19. https://www.unicef.org/press-releases/learning-losses-COVID-19-could-cost-generation-students-close-17-trillion-lifetime Erişim tarihi:13.11.2022.
  • UNICEF. (2022a). COVID-19: Are children able to continue learning during school closures?. https://data.unicef.org/resources/remote-learning-reachability-factsheet/
  • UNICEF. (2022b). Education and COVID-19. https://data.unicef.org/topic/education/COVID-19/ Erişim tarihi: 19.02.2022.
  • USDOE. (2022). Department of education announces American rescue plan funds for all 50 states, Puerto Rico, and the district of Columbia to help schools reopen. https://www.ed.gov/news/pressreleases/department-education-announces-american-rescue-plan-funds-all-50-states-puerto-ricoand-district-columbia-help-schools-reopen Erişim tarihi: 20.02.2022.
  • Xiao, C. (2020). A Novel approach of consultation on 2019 novel coronavirus (COVID-19) related psychological and mental problems: Structured letter therapy. Psychiatry Investigation, 17, 175-176. https://doi.org/10.30773/pi.2020.0047
  • Yaman, B. (2021). Covid-19 pandemisi sürecinde Türkiye ve Çin’de uzaktan eğitim süreç ve uygulamalarının incelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17, 3298-3308. https://doi.org/10.26466/opus.857131
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10. Basım). Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, H., ve Sünbül, A. M. (2003). Öğretimde planlama ve değerlendirme, Mikro Yayıncılık.

Examining the Opinions of Physical Education Teachers on the “I am also in the Compensation Program”

Yıl 2025, Cilt: 20 Sayı: 1, 93 - 113
https://doi.org/10.33459/cbubesbd.1504228

Öz

The aim of this study is to examine the opinions of physical education teachers about the “I am also in the compensation program”, which was put into practice to compensate for learning losses due to COVID 19. The study was designed according to the phenomenology method within the qualitative research approach. A semi-structured interview form developed by the researchers was used as a data collection tool. In the study, 10 participants were selected from among the physical education teachers who have implemented the "I am also in the compensation program" at least once by using the criterion sampling method. The researchers conducted face-to-face interviews with the participants. The data were interpreted using content analysis method and NVivo package program. Accordingly, from the statements of the physical education teachers, it was revealed that the "I am also in the Compensation Program" helps students adapt to the school and the classroom, mostly sports activities and activities (tour etc.) that can be done outside the school are selected, supports the acquisition of academically deficient subjects, students are happy, teachers choose the activities together with the students. On the other hand, physical education teachers found out that the students were uncomfortable with the heat due to the summer season in which the “I am also in the compensation program” was held, so some students did not come to school and the activity was terminated because the number is less than 12 and other students were upset about this situation. In the light of these results, various suggestions were made such as a project on traditional children’ games that would decrease students’ technology addiction.

Kaynakça

  • Arslan, K., Görgülü-Arı, A., ve Hayır-Kanat, M. (2021). COVID-19 pandemi sürecinde verilen uzaktan eğitim hakkında veli görüşleri. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 57, 192- 206. https://doi.org/10.7816/ulakbilge-09-57-03
  • Balaman, F., ve Hanbay-Tiryaki, S . (2021). Corona virüs (COVID-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10 (1), 52-84. https://doi.org/10.15869/itobiad.769798
  • Baz, B. (2021). COVID-19 salgını sürecinde öğrencilerin olası öğrenme kayıpları üzerine bir değerlendirme. Temel Eğitim, 3(1), 25-35. https://doi.org/10.52105/temelegitim.3.1.3
  • Cao, W., Fang, Z., Hou, G., Han, M., Xu, X., Dong, J., & Zheng, J. (2020). The Psychological impact of the COVID-19 epidemic on college students in China. Psychiatry Research, 287, Article 112934. https://doi.org/10.1016/j.psychres.2020.112934
  • Creswell, J. W. (2009). Research design (3.Edition). SAGE Publication.
  • Creswell, J. W. (2014). Research design (4.Edition). SAGE Publication.
  • Çiçek, İ., Tanhan, A., ve Tanrıverdi, S. (2020). COVID 19 ve eğitim. Milli Eğitim, 49(1), 1091-1104. https://doi.org/10.37669/milliegitim.787736
  • Dorn, E., Hancock, B., Sarakatsannis, J., & Viruleg, E. (2020). COVID-19 and student learning in the United States: The Hurt could last a lifetime. McKinsey & Company (1), 1-9.
  • Erdoğan, M. (2015). Soğuk ortamda egzersiz ve fiziksel aktivite. Kara Harp Okulu Bilim Dergisi, 25(1), 63-72.
  • Huang, R. (2020). Webinar: UNESCO learning cities respond to COVID-19: What happened and what we done in Beijing and Wuhan? https://uil.unesco.org/system/files/gnlc_webinar_beijing_wuhan.pdf Erişim tarihi: 16.02.2022.
  • Jiao, W. Y., Wang, L. N., Liu, J., Fang, S. F., Jiao, F. Y., Pettoello-Mantovani, M., & Somekh, E. (2020). Behavioral and emotional disorders in children during the COVID-19 epidemic. Journal of Pediatrics, 221, 264-266.e1. https://doi.org/10.1016/j.jpeds.2020.03.013
  • Karbeyaz, A., ve Kurt, M. (2020). COVID-19 sürecinde eğitim bilişim ağı (EBA) ile ilgili öğretmen tutumları: Bir karma yöntem çalışması. EKEV Akademi Dergisi, 24(84), 39-66.
  • Karbeyaz, A., ve Karamustafaoğlu, O. (2020). Okul dışı öğrenme ortamlarının öğretime katkısı hakkında sınıf öğretmenlerinin görüşleri üzerine bir inceleme. İstanbul Journal of Science, 29, 1-20.
  • MEB. (2021a). Milli Eğitim Bakanlığı “Telafide ben de varım” programının uygulamasına ilişkin usul ve esaslar. https://cdn.eba.gov.tr/telafi/PDFler/2_uygulama_esaslari.pdf Erişim tarihi:04.12.2022.
  • MEB. (2021b). “Telafide ben de varım” programı. https://cdn.eba.gov.tr/telafi/PDFler/1_resmi_yazi.pdf Erişim tarihi:04.12.2022.
  • Power, S., Taylor, C., Rees, G., & Jones, K. (2009). Out‐of‐school learning: Variations in provision and participation in secondary schools. Research Papers in Education, 24(4), 439-460.
  • Saygı, H. (2021). Covid-19 pandemi uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(2), 109-129. https://doi.org/10.51948/auad.84163
  • Schmoll, S. E. (2013). Toward a framework for integrating planetarium and classroom learning. Doktora Tezi, Michigan University, Michigan.
  • Seven, M. A., ve Engin, A. O. (2008). Öğrenmeyi etkileyen faktörler. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2), 189-212.
  • Tuncel, S., ve Kaya, B. (2019). Spor yapan ve yapmayan üniversite öğrencilerinin sosyalleşme düzeylerinin incelenmesi. Spor Eğitim Dergisi, 3(3), 20-31.
  • Türk Eğitim Sendikası. (2022). Sınıf yönetimi. https://tesakademi.net/wp-content/uploads/2018/11/1-S%C4%B1n%C4%B1f-Y%C3%B6netimi-Konu-Anlat%C4%B1m%C4%B1.pdf Erişim tarihi: 20.02.2022.
  • UNESCO. (2021). Education; from disruption to recovery. https://en.unesco.org/COVID19/educationresponse#schoolclosures Erişim tarihi:30.10.2022.
  • UNESCO. (2022). How is Chile facing the COVID19 education emergency? UNESCO talks with Raul Figueroa, Minister of Education of Chile. https://en.unesco.org/fieldoffice/santiago/articles/minister-education-Chile-COVID-19 Erişim tarihi: 20.02.2022.
  • UNICEF. (2021). Learning losses from COVID-19. https://www.unicef.org/press-releases/learning-losses-COVID-19-could-cost-generation-students-close-17-trillion-lifetime Erişim tarihi:13.11.2022.
  • UNICEF. (2022a). COVID-19: Are children able to continue learning during school closures?. https://data.unicef.org/resources/remote-learning-reachability-factsheet/
  • UNICEF. (2022b). Education and COVID-19. https://data.unicef.org/topic/education/COVID-19/ Erişim tarihi: 19.02.2022.
  • USDOE. (2022). Department of education announces American rescue plan funds for all 50 states, Puerto Rico, and the district of Columbia to help schools reopen. https://www.ed.gov/news/pressreleases/department-education-announces-american-rescue-plan-funds-all-50-states-puerto-ricoand-district-columbia-help-schools-reopen Erişim tarihi: 20.02.2022.
  • Xiao, C. (2020). A Novel approach of consultation on 2019 novel coronavirus (COVID-19) related psychological and mental problems: Structured letter therapy. Psychiatry Investigation, 17, 175-176. https://doi.org/10.30773/pi.2020.0047
  • Yaman, B. (2021). Covid-19 pandemisi sürecinde Türkiye ve Çin’de uzaktan eğitim süreç ve uygulamalarının incelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17, 3298-3308. https://doi.org/10.26466/opus.857131
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10. Basım). Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, H., ve Sünbül, A. M. (2003). Öğretimde planlama ve değerlendirme, Mikro Yayıncılık.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi, Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Düzgünce 0000-0003-2603-5554

Mehmet Ertuğrul Öztürk 0000-0002-4801-7632

Erken Görünüm Tarihi 6 Ocak 2025
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 24 Haziran 2024
Kabul Tarihi 19 Eylül 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 20 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Düzgünce, A., & Öztürk, M. E. (2025). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin “Telafide Ben de Varım” Programına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 20(1), 93-113. https://doi.org/10.33459/cbubesbd.1504228
AMA Düzgünce A, Öztürk ME. Beden Eğitimi Öğretmenlerinin “Telafide Ben de Varım” Programına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. CBÜ BESBD. Ocak 2025;20(1):93-113. doi:10.33459/cbubesbd.1504228
Chicago Düzgünce, Ahmet, ve Mehmet Ertuğrul Öztürk. “Beden Eğitimi Öğretmenlerinin ‘Telafide Ben De Varım’ Programına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi”. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi 20, sy. 1 (Ocak 2025): 93-113. https://doi.org/10.33459/cbubesbd.1504228.
EndNote Düzgünce A, Öztürk ME (01 Ocak 2025) Beden Eğitimi Öğretmenlerinin “Telafide Ben de Varım” Programına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 20 1 93–113.
IEEE A. Düzgünce ve M. E. Öztürk, “Beden Eğitimi Öğretmenlerinin ‘Telafide Ben de Varım’ Programına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi”, CBÜ BESBD, c. 20, sy. 1, ss. 93–113, 2025, doi: 10.33459/cbubesbd.1504228.
ISNAD Düzgünce, Ahmet - Öztürk, Mehmet Ertuğrul. “Beden Eğitimi Öğretmenlerinin ‘Telafide Ben De Varım’ Programına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi”. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 20/1 (Ocak 2025), 93-113. https://doi.org/10.33459/cbubesbd.1504228.
JAMA Düzgünce A, Öztürk ME. Beden Eğitimi Öğretmenlerinin “Telafide Ben de Varım” Programına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. CBÜ BESBD. 2025;20:93–113.
MLA Düzgünce, Ahmet ve Mehmet Ertuğrul Öztürk. “Beden Eğitimi Öğretmenlerinin ‘Telafide Ben De Varım’ Programına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi”. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, c. 20, sy. 1, 2025, ss. 93-113, doi:10.33459/cbubesbd.1504228.
Vancouver Düzgünce A, Öztürk ME. Beden Eğitimi Öğretmenlerinin “Telafide Ben de Varım” Programına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. CBÜ BESBD. 2025;20(1):93-113.