Bu araştırmada amaç; Covid-19’dan dolayı oluşan öğrenme kayıplarını telafi etmek için uygulamaya konulan “Telafide ben de varım” programı ile ilgili beden eğitimi öğretmenlerinin görüşlerini incelemektir. Çalışma nitel araştırma yaklaşımı içerisinde bulunan fenomenoloji metoduna göre desenlenmiştir. Veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Çalışmada ölçüt örneklem seçme yöntemi kullanılarak en az bir defa “Telafide ben de varım programını” uygulayan beden eğitimi öğretmenleri arasından 10 katılımcı seçilmiştir. Araştırmacılar katılımcılarla yüz yüze görüşme gerçekleştirmiştir. Veriler içerik analiz yöntemi ile NVivo paket programı kullanılarak yorumlanmıştır. Buna göre beden eğitimi öğretmenlerinin ifadelerinden “Telafide ben de varım” programı uygulaması sonucunda; öğrencilerin okula, sınıfa adaptasyonuna yardımcı olduğu, çoğunlukla sportif etkinliklerin ve okul dışında yapılabilecek etkinliklerin (gezi vb.) seçildiği, akademik yönden eksik konuların kazandırılmasını desteklediği, öğrencilerin arkadaşları ile iletişim kurarak sosyalleşmesine yardımcı olduğu, öğrencilerde pandemi nedeni ile oluşan psikolojik etkileri azalttığı, öğrencilerin mutlu olduğu, eğlendiği, ders sırasında çoğunlukla öğrenci merkezli etkinliklerin seçildiği, öğretmenlerin etkinlikleri öğrencilerle birlikte seçtikleri ortaya çıkmıştır. Buna karşın beden eğitimi öğretmenleri “Telafide ben de varım programı” uygulamasının yapıldığı mevsimin yaz mevsimi olmasından dolayı öğrencilerin sıcaktan rahatsız olduğu, bu nedenle bazı öğrencilerin okula gelmediği ve sayı 12’den aşağı düştüğü için etkinliğin sonlandırıldığı ve diğer öğrencilerin bu duruma üzüldüğü ortaya çıkmıştır. Bu sonuçlar ışığında öğrencilerin teknoloji bağımlılığını azaltacak geleneksel çocuk oyunları ile ilgili bir proje başlatılabileceği gibi çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Telafi programı Yüz yüze eğitim Covid-19 Beden eğitimi öğretmenleri
The aim of this study is to examine the opinions of physical education teachers about the “I am also in the compensation program”, which was put into practice to compensate for learning losses due to COVID 19. The study was designed according to the phenomenology method within the qualitative research approach. A semi-structured interview form developed by the researchers was used as a data collection tool. In the study, 10 participants were selected from among the physical education teachers who have implemented the "I am also in the compensation program" at least once by using the criterion sampling method. The researchers conducted face-to-face interviews with the participants. The data were interpreted using content analysis method and NVivo package program. Accordingly, from the statements of the physical education teachers, it was revealed that the "I am also in the Compensation Program" helps students adapt to the school and the classroom, mostly sports activities and activities (tour etc.) that can be done outside the school are selected, supports the acquisition of academically deficient subjects, students are happy, teachers choose the activities together with the students. On the other hand, physical education teachers found out that the students were uncomfortable with the heat due to the summer season in which the “I am also in the compensation program” was held, so some students did not come to school and the activity was terminated because the number is less than 12 and other students were upset about this situation. In the light of these results, various suggestions were made such as a project on traditional children’ games that would decrease students’ technology addiction.
Compensation program Face to face education Covid 19 Physical education teachers.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi, Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 6 Ocak 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 24 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 19 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 20 Sayı: 1 |