The exquisitely decorated Chigi Vase, made around 640 BC, is one of the best known of all Greek painted pots, and with its three intricate friezes with human figures it is certainly among the most ambitious ever produced at Corinth. Found in Etruria, it is not clear for whom it was originally made. It is easier to describe what it shows than to make firm statements about what it was intended to convey; most earlier discussions usually very brief have concluded that no linkage between the scenes was intended. Two more recent analyses, however, see an over-arching ‘programme’ at work, concerned with the paideia and training of Greek youths. The present discussion concentrates on the possible connections between the Judgement of Paris painted under the handle, and the other scenes, at the same time taking the remaining works of the Chigi Painter into consideration, and argues that the pot has more to do with Paris than previously thought.
M.Ö. 640 civarında yapılan zarifçe süslenmiş Chigi Vazosu, tüm Hellen boyalı vazolarının en iyi bilinen örneklerinden biridir ve insan figürlü üç grift friziyle, kuşkusuz Korinthos’ta şimdiye kadar üretilen en iddialı vazolar arasında yer almaktadır. Etruria’da bulunan bu vazonun kim için yapıldığı belirli değildir. Neyi iletmek istediği hakkında kesin yargılar üretmekten ziyade vazonun neyi gösterdiğini tanımlamak daha kolaydır. En erken tartışmalar genellikle çok kısa sahneler arası bağlantı bulunmadığı yönündedir. Zira daha sonraki iki analiz, Hellen gençliğinin paideia ve bedensel eğitimle ilişkili olan eserde kapsayıcı bir program olduğunu gösterir. Bu çalışmada ise, kulbun altında resmedilen Paris’in karar sahnesiyle Chigi ressamının kalan eserleri dikkate alınarak incelenmekte, diğer sahneler arasındaki muhtemel bağlantılar üzerinde durmakta ve kabın önceden düşünülenden ziyade daha çok Paris’le ilişkili olduğu ileri sürülmektedir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 |
İlgili yılın sayısında en fazla 25 makale yayımlanır ve makale kabul tarihleri 15 Ekim ile 1 Mayıs arasındadır. 2024 yılı Ekim ayı itibariyle Cedrus sadece yabancı dilde makale kabul edecektir.