Sözlü edebiyat ürünleri, dolayısıyla masallar, bir
toplumun kültürünün, tarihinin ve dilinin nesilden nesile aktarılmasında önemli bir yere
sahiptir. Anlatıcılar, aktarılan ürüne anlatıldığı dönemin ve ortamın
koşullarına göre eklemeler ya da çıkarmalar yapabilir. Kém Köslö masalında da anlatıcı
içinde bulunduğu dönemin şartlarına göre, masalın sonunda dinleyicilere,
özellikle de genç çocuklara, okumanın, aklın ve bilimin önemini hatırlatmasının
yanında vatanın her şeyden güçlü ve üstün olduğunu belirtir. Çalışmada
incelenen masal, hem verdiği mesajlar hem de içerisinde tespit edilen motifler
ve söz sanatları açısından çözümlenmiştir.
Spoken literary
texts, namely tales, have significant places in transmitting the culture,
history and language of a society from one generation to the other. Narrators
may add new features or subtract some others from the narrated texts in accord
with the conditions of their context and time. As in Kém
Köslö tale, congruent with his time and conditions, narrator tells his
audience, especially the little kids, that the homeland is by far the strongest
and the most superior of all. Besides, he reminds the importance of education,
reason and science. The tale investigated in this study is analyzed in terms of
its enlightening messages and motives and figures of speech identified in it.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 30 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Çeşm-i Cihan: Tarih Kültür ve Sanat Araştırmaları E-Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Dergimiz aşağıdaki indeksler tarafından taranmaktadır: