Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İŞVEREN MARKASININ ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Yıl 2024, Cilt: 2 Sayı: 1, 1 - 7, 30.06.2024

Öz

İşveren markası, herhangi bir kuruluşun ya da işletmenin işveren olarak kimliğinin yaratılması ve kurumsal imajının oluşturulması anlamına gelir. İş memnuniyeti ise 1920’li yıllarda keşfedilen ve kişisel verimliliği artıran bir faktördür. İş memnuniyeti, çalışanların işlerine karşı geliştirdikleri tutumu ifade eder. İşinde mutlu olan bireylerin katkısı işletmenin dış çevrede nasıl algılandığına da yansımaktadır. Bu araştırma işveren markasının iş memnuniyeti üzerindeki etkisini araştırmaktadır. Araştırma Ordu ilinde faaliyet gösteren bir ağız ve diş sağlığı merkezinde görev alan 49 çalışan üzerinde yapılmıştır. Araştırmada 2 farklı ölçek kullanılmıştır. Veri derleme için anket yöntemine başvurulmuştur. Araştırmada ortaya koyulan hipotezler şu şekildedir. H1.1: İşveren markasının çalışan iş memnuniyeti üzerinde anlamlı bir etkisi bulunur. H1.2: İşveren markasının kadın ve erkek çalışan iş memnuniyeti üzerindeki etkisi aynıdır. H1.3: İşveren markasının farklı medeni durumlar bakımından çalışan iş memnuniyeti üzerindeki etkisi aynıdır. H1.4: İşveren markasının farklı yaş gruplarındaki çalışan iş memnuniyeti üzerindeki etkisi aynıdır. Veriler SPSS 27 programında analize tabi tutulmuştur. Demografik özelliklere göre işveren markası ve iş memnuniyeti arasındaki ilişki analiz edildiğinde anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. İşveren markası ile çalışan iş memnuniyeti arasında %82 oranında anlamlı pozitif yönde ve güçlü bir ilişki tespit edilmiştir. Araştırma sonuçları, bu iki değişken arasındaki korelasyonu yüksek düzeyde olduğunu göstermektedir. Bu durum işveren markasının önemini ve güçlü işveren markasının çalışan memnuniyeti üzerinde etkili olduğunu göstermektedir.

Kaynakça

  • Ambler, T. Barrow S. (1996). Theemploy er brand. The Journal of Brand Management. Vol. 4, No. 3, 185-206. Backhaus K. Tikoo, Conceptualizing and Researching Employer Branding. Career Development International, Vol. 9, No 5, 501.
  • Cheung, C., Kong, H., Song, H. (2014). How to Influence Hospitality Employee Perceptions on Hotel Brand Performance? International Journal of Contemporary Hospitality Management Vol. 26, No 8, 1162-1178.
  • Chunyan Xie vd. TheImpact Of Reputation And Identity Congruence On Employer Brand Attractiveness, Marketing Intelligence and Planning, Volume 33, No 2, page 124.
  • Fernandez-Lores vd. Affective Commitment To The Employer Brand : Development and Validation Of A Scale, BRQ Business Research Quarterly, 2016, Volum 19, Issue 1, s. 40.
  • Kuzu, L. (2019). İşveren Markasının Çalışanların İş Memnuniyetine Etkisi: Kobilerde Bir Araştırma. Doktora Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi, İstanbul.
  • Tansel, A.Gazîo'lu, ).(2014). Management-employee Relations, Firm size and Job Satisfaction. International Journal of Manpower, Vol.35, No. 8, 1260-1275.
  • Roy ,S. K. (2008). Identifying the Dimensions of Attractiveness of an Employer Brand in the Indian context. South Asian Journal of Management, Vol. 15, No. 4, 110-130.
  • Weiss DJ, Davis RV, England GW, Lofquist LH. Minnesota studies in vocational rehabilitation. Manual for the Minnesota Satisfaction Questionnaire. Industrial Relations Center, Minneapolis, University of Minnesota 1967.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Yönetimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Gamze Topkaya 0009-0006-9570-807X

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 15 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 6 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Topkaya, G. (2024). İŞVEREN MARKASININ ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Güncel Sağlık Yönetimi, 2(1), 1-7.