Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECT OF PERCEIVED QUALITY ON BRAND EQUITY, BRAND LOVE AND BRAND TRUST IN A101 DOOR APPLICATION

Yıl 2024, Cilt: 5 Sayı: 9, 175 - 186, 31.12.2024
https://doi.org/10.62356/cihansumul.1566805

Öz

Companies try to gain a competitive advantage by investing in technology developing various strategies against rival companies, and striving to make their own brands more reliable and valuable than others. In this study, the effect of perceived quality on brand equity, brand love and brand trust in the A101 Kapıda application was examined. For this purpose, surveys were delivered to A101 Kapıda application users via platforms such as WhatsApp, Instagram, and Facebook. Structural equation modeling was used to analyze the data and the target audience was reached by snowball sampling method. According to the results, perceived quality was found to have a positive effect on brand love and brand trust. However, perceived quality did not have a significant effect on brand equity. Additionally, it was determined that brand trust does not have a significant effect on brand equity, and brand love does not significantly affect brand equity. Accordingly, the quality perception of applications such as A101 Kapıda by customers will lead to great gains for companies. In this respect, increasing the quality of such applications in customer perceptions is important for companies, depending on market research and in parallel with technological developments.

Kaynakça

  • Aaker, D. A. (1991). Managing Brand Equity: Capitalizing On The Value Of A Brand Name. The Free Press.
  • Akgözlü, E. (2020). Marka Deneyimi, Marka Aşkı ve Marka Değeri Arasındaki İlişkiler Üzerine Bir Araştırma (Yüksek Lisans Tezi). Hitit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı.
  • Aydın, İ. (2022). Marka Güveninin; Algılanan Kalite, Marka Değeri Ve Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisinin Araştırılması. 5. Uluslararası İzmir İktisat Kongresi, 165-176.
  • Aytaç, M., & Öngen, B. (2012). Doğrulayıcı Faktör Analizi İle Yeni Çevresel Paradigma Ölçeğinin Yapı Geçerliliğinin İncelenmesi. İstatistikçiler Dergisi: İstatistik ve Aktüerya, 5(1), 14-22.
  • Bagozzi, R. P., Yi, Y., & Phillips, L. W. (1991). Assessing Construct Validity İn Organizational Research. Administrative Science Quarterly, 36(3), 421-458.
  • Bulgur, B. S. (2020). The Interplay Between Marketing Mix, Brand Equity, Repurchase Intention And Consumer Confusion Within The Air Conditioning Market (Master Thesis). Bahcesehır Unıversity, Institute of Social Sciences.
  • Carroll, B. A., & Ahuvia, A .C. (2006). Some Antecedentsand Outcomes of Brandlove. Marketing Letters, 17(2), 79-89.
  • Chaudhuri, A., & Holbrook B. M. (2002). Product-Class Effects on Brand Commitment and Brand Outcomes: The Role of Brand Trust and Brand Affect. Journal of Brand Management, 10(1), 33-58.
  • Coelho, A., Bairrada, C., & Peres F. (2019). Brand communities’ relational outcomes, through Brand Love. Journal of Product and Brand Management, 28(2), 154-165.
  • Çelikkol, Ş. (2017). Marka Değeri ve Marka Güveni İlişkisini Ölçmeye Yönelik Bir Havayolu Şirketi Müşterileri Üzerinde Araştırma. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (12), 271-301.
  • Delgado‐Ballester, E., & Munuera‐Alemán, J. L. (2005). Does Brand Trust Matter To Brand Equity?. Journal Of Product & Brand Management, 14(3), 187-196.
  • Durmuş, I., & Yıldız, S. (2020). Tüketicilerin Web-Sitelerine Yönelik Algılanan Fayda, Algılanan Kalite, Tutum Ve Çevrimiçi Satınalma Davranışları: Teknolojik Ürünler Örneği. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 20(40), 201-216.
  • Hair, J. F., Jr., Black, W. C., Babin, B. J., & Anderson, R. E. (2009). Multivariate Data Analysis. Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall.
  • Halis, M. (2000). Paradigmadan Uygulamaya Toplam Kalite Yönetimi ve ISO–9000 Kalite Güvence Sistemleri ve ISO–9002 Kalite Belgesi Çalışmaları. Beta Yayınları.
  • İslamoğlu, A. H. (2009). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş, İzmit.
  • Ismail, A. R., & Spinelli, G. (2012). Effects Of Brand Love, Personality And Image On Word Of Mouth: The Case Of Fashion Brands Among Young Consumers. Journal Of Fashion Marketing And Management,16(4), 386-398.
  • Işık, O. (2016). Algılanan Kalitenin Hastane Marka Değerine Etkisi. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 19(1), 57-72.
  • Liao, Y. K. (2015). The Role Of Trust On Brand Loyalty And Brand Equity. In Joint International Conference (pp. 603-612).
  • Machado, J. C., Vacas-De-Carvalho, L., Azar, S., André, A. R., & dos Santos, B. P. (2019). Brand Gender and Consumer Based Brand Equity on Facebook: The Mediating Role of Consumer-Brand Engagement and Brand Love. Journal of Business Research, 96, 376-385.
  • Papatya, N., Papatya, G., & Hamşıoğlu, B. A. (2015). Sürdürülebilir Rekabet Yönetiminde Marka Değeri Ve Marka Güveni: Süleyman Demirel Üniversitesinde Bir Uygulama. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20 (3), 35-54.
  • Süer, S. (2022). Marka Güveni, Marka İmajı Ve Marka Değerinin Marka Evangelizmi Üzerindeki Etkisi: E-Ticaret Markaları Üzerine Ampirik Bir Araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 4(6), 253-280.
  • Topçu, C. (2017). Elektronik Ticaretin Marka Değeri Üzerindeki Etkisi. Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (4), 223-252.
  • Ural, T., & Perk, G. H., (2012). Tüketici Temelli Marka Değerinin Kişisel Bilgisayar Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi: Antakya’da Bir Çalışma. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11-25.
  • Verma, P. (2021). The Effect Of Brand Engagement And Brand Love Upon Overall Brand Equity And Purchase İntention: A Moderated–Mediated Model. Journal of Promotion Management, 27(1), 103-132.
  • Vural, Z. (2013). Determinants Of Brand Equity Dimensions: A Consumer Based Model İncorporating Product Value, Brand Trust-Affect, Risk Aversion, Country İmage And İnvolvement (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İşletme Mühendisliği Ana Bilim Dalı.
  • Yalçıntekin, T. (2020). Marka Aşkının Öncülleri Ve Sonuçları Üzerine Bir Araştırma: Hazır Giyim Ve Teknolojik Ürün Kategorilerinin Karşılaştırılması (Doktora Tezi). Sakarya Üniversitesi, İşletme Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı.
  • Yaşlıoğlu, M. M. (2017). Sosyal Bilimlerde Faktör Analizi Ve Geçerlilik: Keşfedici Ve Doğrulayıcı Faktör Analizlerinin Kullanılması. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 46, 74-85.
  • Yıldız, E., & Günaydın, R. (2019). Marka Aşkının Öncülleri ve Sonuçları: Doğu Karadeniz Bölgesinde Bir Uygulama. Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 6(2), 323-338.
  • Yoo, B., & Donthu, N. (2001). Developing and Validating a Multidimensional Consumer-Based Brand Equity Scale. Journal of Business Research, 52, 1-14.

A101 KAPIDA UYGULAMASINDA ALGILANAN KALİTENİN MARKA DEĞERİ, MARKA AŞKI VE MARKA GÜVENİNE ETKİSİ

Yıl 2024, Cilt: 5 Sayı: 9, 175 - 186, 31.12.2024
https://doi.org/10.62356/cihansumul.1566805

Öz

Firmalar teknolojiye yatırım yaparak ve rakip firmalara karşı çeşitli stratejiler geliştirerek rekabet avantajı elde etmeye çalışmakta, kendi markalarını diğerlerinden daha güvenilir ve değerli kılmak için çaba sarf etmektedir. Bu çalışmanın amacı, A101 Kapıda uygulaması için algılanan kalitenin marka aşkı, marka değeri ve marka güvenine etkisinin incelenmesidir. Bu amaca bağlı olarak çeşitli sosyal medya platformlarından A101 Kapıda uygulaması kullanıcılarına anketler ulaştırılmıştır. Verilerin analizinde yapısal eşitlik modellemesi (YEM) kullanılmış ve hedef kitleye kartopu örnekleme yöntemiyle ulaşılmıştır. Sonuçlara göre, algılanan kalite marka aşkı ve marka güvenini olumlu bir şekilde etkilemektedir. Ancak algılanan kalite marka değerini anlamlı bir şekilde etkilememektedir. Ayrıca, marka güveninin marka değeri üzerinde anlamlı etkisinin olmadığı ve marka aşkının da marka değerini anlamlı bir şekilde etkilemediği belirlenmiştir. Buna göre müşterilerin A101 Kapıda gibi uygulamaları kaliteli algılamasının işletmeler bakımından önemli kazanımlara neden olacağı düşünülmektedir. Bu açıdan bakıldığında teknolojik gelişmelere paralel ve yapılan pazar araştırmalarına bağlı olarak bu ve buna benzer uygulamalar için müşterilerin algısındaki kalitenin yükseltilmesi işletmeler açısından önemlidir.

Kaynakça

  • Aaker, D. A. (1991). Managing Brand Equity: Capitalizing On The Value Of A Brand Name. The Free Press.
  • Akgözlü, E. (2020). Marka Deneyimi, Marka Aşkı ve Marka Değeri Arasındaki İlişkiler Üzerine Bir Araştırma (Yüksek Lisans Tezi). Hitit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı.
  • Aydın, İ. (2022). Marka Güveninin; Algılanan Kalite, Marka Değeri Ve Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisinin Araştırılması. 5. Uluslararası İzmir İktisat Kongresi, 165-176.
  • Aytaç, M., & Öngen, B. (2012). Doğrulayıcı Faktör Analizi İle Yeni Çevresel Paradigma Ölçeğinin Yapı Geçerliliğinin İncelenmesi. İstatistikçiler Dergisi: İstatistik ve Aktüerya, 5(1), 14-22.
  • Bagozzi, R. P., Yi, Y., & Phillips, L. W. (1991). Assessing Construct Validity İn Organizational Research. Administrative Science Quarterly, 36(3), 421-458.
  • Bulgur, B. S. (2020). The Interplay Between Marketing Mix, Brand Equity, Repurchase Intention And Consumer Confusion Within The Air Conditioning Market (Master Thesis). Bahcesehır Unıversity, Institute of Social Sciences.
  • Carroll, B. A., & Ahuvia, A .C. (2006). Some Antecedentsand Outcomes of Brandlove. Marketing Letters, 17(2), 79-89.
  • Chaudhuri, A., & Holbrook B. M. (2002). Product-Class Effects on Brand Commitment and Brand Outcomes: The Role of Brand Trust and Brand Affect. Journal of Brand Management, 10(1), 33-58.
  • Coelho, A., Bairrada, C., & Peres F. (2019). Brand communities’ relational outcomes, through Brand Love. Journal of Product and Brand Management, 28(2), 154-165.
  • Çelikkol, Ş. (2017). Marka Değeri ve Marka Güveni İlişkisini Ölçmeye Yönelik Bir Havayolu Şirketi Müşterileri Üzerinde Araştırma. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (12), 271-301.
  • Delgado‐Ballester, E., & Munuera‐Alemán, J. L. (2005). Does Brand Trust Matter To Brand Equity?. Journal Of Product & Brand Management, 14(3), 187-196.
  • Durmuş, I., & Yıldız, S. (2020). Tüketicilerin Web-Sitelerine Yönelik Algılanan Fayda, Algılanan Kalite, Tutum Ve Çevrimiçi Satınalma Davranışları: Teknolojik Ürünler Örneği. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 20(40), 201-216.
  • Hair, J. F., Jr., Black, W. C., Babin, B. J., & Anderson, R. E. (2009). Multivariate Data Analysis. Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall.
  • Halis, M. (2000). Paradigmadan Uygulamaya Toplam Kalite Yönetimi ve ISO–9000 Kalite Güvence Sistemleri ve ISO–9002 Kalite Belgesi Çalışmaları. Beta Yayınları.
  • İslamoğlu, A. H. (2009). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş, İzmit.
  • Ismail, A. R., & Spinelli, G. (2012). Effects Of Brand Love, Personality And Image On Word Of Mouth: The Case Of Fashion Brands Among Young Consumers. Journal Of Fashion Marketing And Management,16(4), 386-398.
  • Işık, O. (2016). Algılanan Kalitenin Hastane Marka Değerine Etkisi. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 19(1), 57-72.
  • Liao, Y. K. (2015). The Role Of Trust On Brand Loyalty And Brand Equity. In Joint International Conference (pp. 603-612).
  • Machado, J. C., Vacas-De-Carvalho, L., Azar, S., André, A. R., & dos Santos, B. P. (2019). Brand Gender and Consumer Based Brand Equity on Facebook: The Mediating Role of Consumer-Brand Engagement and Brand Love. Journal of Business Research, 96, 376-385.
  • Papatya, N., Papatya, G., & Hamşıoğlu, B. A. (2015). Sürdürülebilir Rekabet Yönetiminde Marka Değeri Ve Marka Güveni: Süleyman Demirel Üniversitesinde Bir Uygulama. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20 (3), 35-54.
  • Süer, S. (2022). Marka Güveni, Marka İmajı Ve Marka Değerinin Marka Evangelizmi Üzerindeki Etkisi: E-Ticaret Markaları Üzerine Ampirik Bir Araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 4(6), 253-280.
  • Topçu, C. (2017). Elektronik Ticaretin Marka Değeri Üzerindeki Etkisi. Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (4), 223-252.
  • Ural, T., & Perk, G. H., (2012). Tüketici Temelli Marka Değerinin Kişisel Bilgisayar Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi: Antakya’da Bir Çalışma. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11-25.
  • Verma, P. (2021). The Effect Of Brand Engagement And Brand Love Upon Overall Brand Equity And Purchase İntention: A Moderated–Mediated Model. Journal of Promotion Management, 27(1), 103-132.
  • Vural, Z. (2013). Determinants Of Brand Equity Dimensions: A Consumer Based Model İncorporating Product Value, Brand Trust-Affect, Risk Aversion, Country İmage And İnvolvement (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İşletme Mühendisliği Ana Bilim Dalı.
  • Yalçıntekin, T. (2020). Marka Aşkının Öncülleri Ve Sonuçları Üzerine Bir Araştırma: Hazır Giyim Ve Teknolojik Ürün Kategorilerinin Karşılaştırılması (Doktora Tezi). Sakarya Üniversitesi, İşletme Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı.
  • Yaşlıoğlu, M. M. (2017). Sosyal Bilimlerde Faktör Analizi Ve Geçerlilik: Keşfedici Ve Doğrulayıcı Faktör Analizlerinin Kullanılması. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 46, 74-85.
  • Yıldız, E., & Günaydın, R. (2019). Marka Aşkının Öncülleri ve Sonuçları: Doğu Karadeniz Bölgesinde Bir Uygulama. Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 6(2), 323-338.
  • Yoo, B., & Donthu, N. (2001). Developing and Validating a Multidimensional Consumer-Based Brand Equity Scale. Journal of Business Research, 52, 1-14.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sigorta Pazarlaması
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Erhan Uçar 0009-0001-3984-6324

İbrahim Aydın 0000-0002-0720-364X

Erken Görünüm Tarihi 30 Aralık 2024
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 14 Ekim 2024
Kabul Tarihi 28 Kasım 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Uçar, E., & Aydın, İ. (2024). A101 KAPIDA UYGULAMASINDA ALGILANAN KALİTENİN MARKA DEĞERİ, MARKA AŞKI VE MARKA GÜVENİNE ETKİSİ. Cihanşümul Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(9), 175-186. https://doi.org/10.62356/cihansumul.1566805

Cihanşümul Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC) ile lisanslanmıştır.