Amaç: Bu çalışmanın amacı akut ağrı şikayeti ile sağlık ofisine başvuran Türk okul çocuklarında ağrının özelliklerini, cinsiyet göre farkını ve günlük yaşam aktiviteleri üzerine etkisini değerlendirmektir.
Yöntem: Bu çalışma İstanbul’daki bir devlet ilköğretim okulunda 467 (302 kız, 165 erkek) okul çocuğu üzerinde tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Veriler Eylül 2007- Haziran 2008 tarihleri arasında Ağrı Değerlendirme Formu ve Sayısal Ağrı Ölçeği ile toplanmıştır. Ağrı Değerlendirme Formu ağrının yeri, şiddeti, kalitesi, ağrıya eşlik eden semptomlar, ağrının günlük yaşam aktiviteleri üzerine etkisi ve sosyo-demografik özelliklere ilişkin sorulardan oluşturulmuştur.
Bulgular: 1200 okul çocuğundan 467’si (%39) ağrı şikâyeti ile sağlık ofisine başvurdu. Ağrı şikâyeti dördüncü, altıncı sınıflarda ve toplamda kızlarda erkeklere göre daha yüksek bulundu. Ağrı yeri olarak en çok baş ve karın bölgesi bildirildi. Ortalama ağrı şiddeti 5.8 (±2.2) bulundu. Okul çocukları ağrının konsantrasyonlarını, sosyal ilişkilerini, fiziksel aktivitelerini ve uykularını olumsuz yönde etkilediğini bildirdiler.
Sonuç: Çalışmamız okulda ağrı yönetimi programlarının geliştirilmesine yönelik olarak ağrının okul çocukları üzerine etkisini, etiyolojisini, özelliklerini ve insidansını incelemeyi amaçlayan ileriki çalışmalara bir temel oluşturabilir.
Anahtar Kelimeler: Ağrı, okul çocuğu, sayısal ağrı ölçeği
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2014 |
Submission Date | November 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 1 Issue: 1 |