Culture, which is defined as 'the way of doing business' simply, refers to the practices that cover people's way of life, beliefs, traditions and customs in general, and that change from society to society, from geography to geography. Culture is sustainable and transmitted from generation to generation thanks to communication. In this context, the forms of communication become both a part of the culture and the carrier/transmitter of the culture. Public relations activities may differ strategically according to cultural characteristics due to the international and global scale business areas of the companies. Public relations considers different cultures as an important function of companies' effective communication with their internal and external stakeholders. Public relations activities are shaped within the framework of the values, beliefs and norms of the stakeholders, can be reduced to local dimensions. This study reveals the relationship between public relations and culture and examines the culture of Erzurum in the example of local culture.
Özlüce ‘iş yapış biçimi’ olarak tanımlanan kültür, genel anlamda insanların yaşayış şeklini, inançlarını, gelenek ve göreneklerini kapsayan, toplumdan topluma, coğrafyadan coğrafyaya değişen pratikleri ifade eder. Kültür, iletişim sayesinde sürdürülebilir olmakta ve kuşaktan kuşağa aktarılmaktadır. Bu bağlamda iletişim kurma biçimleri hem kültürün bir parçası haline gelmekte hem de kültürün taşıyıcısı/aktarıcısı olmaktadır. Halkla ilişkiler faaliyetleri, firmaların uluslararası ve küresel ölçekli iş alanları nedeniyle kültürel özelliklere göre stratejik olarak farklılık gösterebilmektedir. Halkla ilişkiler, firmaların iç ve dış paydaşlarıyla etkin iletişim kurmalarının önemli bir fonksiyonu olarak farklı kültürleri göz önünde bulundurmaktadır. Halkla ilişkiler faaliyetleri, paydaşların değer, inanç ve normları çerçevesinde şekillenmekte, yerel boyutlara indirgenebilmektedir. Bu çalışma, halkla ilişkiler ve kültür ilişkini ortaya koymakta ve yerel kültür örneğinde Erzurum kültürünü incelemektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Public Relations |
Journal Section | Reviews |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 2 Issue: 1 |
Contemporary Issues of Communication is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0).