Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖZLEM ÜNALAN, YEDİDEN YETMİŞE BAYBURT'TA OYUN/ Kültürel Değişim Ekseninde Çocuk, Genç, Yetişkin Oyunları ve Halk Tiyatrosu, Bursa: Emin Yayınları, 2024, ISBN: 978- 625-6563-67-1

Yıl 2025, Sayı: 9, 93 - 96, 21.10.2025
https://doi.org/10.62425/culture.1696974

Öz

Oyun, yaş gözetmeksizin her bireyin hayatında önemli bir yer tutar. Yetişkinler için
genellikle eğlenme, dinlenme ve boş zamanı keyifli bir şekilde değerlendirme aracı olan
oyun; çocuklar için sosyal, bilişsel ve duyuşsal gelişimi destekleyen aynı zamanda kültürel
belleğin korunarak gelecek nesillere aktarılmasında önemli rol oynayan bir faaliyettir.
Çocuklar, oyun aracılığıyla dünyayı tanır, anlamlandırır ve toplumsal normlar ile değer
yargılarını öğrenirler. Oyun, çocukların gizil öğrenme yöntemlerinden biridir.
Halk bilimi, antropoloji ve psikoloji gibi disiplinler, oyunun çocuk eğitiminde ve bilişsel
gelişimde güçlü bir faktör olduğu görüşünde birleşmişlerdir. Geleneksel çocuk oyunları,
bireyin dil becerilerini geliştirmesine, motor kabiliyetlerinin güçlenmesine ve kimlik
oluşumuna katkı sağlar.
Çocuk oyunları, yaşayan bir kültürün parçası olarak nesilden nesile aktarılan kültürel bir
mirastır. Oyunlar, toplumların sosyo-kültürel yapısını, ekonomik koşullarını ve coğrafi
özelliklerini özgün bir biçimde yansıtır.
Bu bağlamda, Doç. Dr. Özlem Ünalan’ın kaleme aldığı Yediden Yetmişe Bayburt'ta Oyun
adlı eser, Bayburt yöresine ait unutulmaya yüz tutmuş oyunları edebiyat dünyasına taşıyarak
kültürel mirasın korunmasına katkı sağlamaktadır. Söz konusu eserde Bayburt'taki oyunların
kültürel işlevleri, pedagojik değerleri ve tarihsel kökenleri ele alınmaktadır.

Kaynakça

  • Ünalan, Ö. (2024). Yediden yetmişe Bayburt’ta oyun. Emin Yayınları.

Ünalan, Ö. (2024). From seven to seventy: Play in Bayburt – Children's, youth and adult games and folk theatre in the context of cultural change, Emin Publishing,2024, ISBN: 978- 625-6563-67-1

Yıl 2025, Sayı: 9, 93 - 96, 21.10.2025
https://doi.org/10.62425/culture.1696974

Öz

Play holds a significant place in the lives of individuals, regardless of age. While for adults it
often serves as a means of entertainment, relaxation, and making leisure time more enjoyable,
for children it supports social, cognitive, and emotional development, and plays a crucial role
in preserving cultural memory and transmitting it to future generations. Through play,
children explore and make sense of the world, and learn societal norms and values. Play is
one of the implicit learning methods for children.
Disciplines such as folklore, anthropology, and psychology agree that play is a powerful
factor in child education and cognitive development. Traditional children's games contribute
to the development of language skills, the strengthening of motor abilities, and the formation
of identity.
As a living element of culture, children's games carry the torch of transmission from
generation to generation. They reflect the socio-cultural structure, economic conditions, and
geographical characteristics of societies in a unique manner.
In this context, Doç. Dr. Özlem Ünalan’s work titled From Seven to Seventy: Play in Bayburt
contributes to the preservation of cultural heritage by bringing the almost- forgotten games of
the Bayburt region into the literary world. The work examines the cultural functions,
pedagogical values, and historical origins of these traditional games.

Kaynakça

  • Ünalan, Ö. (2024). Yediden yetmişe Bayburt’ta oyun. Emin Yayınları.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Türkiye Sahası Türk Halk Bilimi
Bölüm Kitap Tanıtımları
Yazarlar

Şeyma Arıkan Güllü 0009-0001-2160-7421

Yayımlanma Tarihi 21 Ekim 2025
Gönderilme Tarihi 11 Mayıs 2025
Kabul Tarihi 11 Ekim 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Arıkan Güllü, Ş. (2025). ÖZLEM ÜNALAN, YEDİDEN YETMİŞE BAYBURT’TA OYUN/ Kültürel Değişim Ekseninde Çocuk, Genç, Yetişkin Oyunları ve Halk Tiyatrosu, Bursa: Emin Yayınları, 2024, ISBN: 978- 625-6563-67-1. Culture and Civilization(9), 93-96. https://doi.org/10.62425/culture.1696974

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License

29929