Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bibliometric Analysis Of Theses Written in The Field Of Folklore in Turkey

Yıl 2025, Sayı: 9, 23 - 42, 21.10.2025
https://doi.org/10.62425/culture.1721889

Öz

This study has been written with the aim of examining postgraduate theses written in the field of folklore in Türkiye. The study employs the bibliometric analysis method, one of the qualitative research techniques, and its sample consists of theses published in the National Thesis Center and written in the field of folklore. According to the research findings, approximately 80% of the theses written in the field of folklore consist of master's theses, while around 20% are doctoral dissertations. In terms of access status, about 96% of the theses are accessible, whereas 4% are restricted. The analysis of the academic titles of the supervisors shows that approximately 45% of the theses were supervised by professors, around 27.9% by associate professors, and about 27% by assistant professors (doctor lecturers). It was also identified that a total of 81 different research techniques were utilized across the examined theses. From a chronological perspective, it is seen that studies in this field have been conducted continuously over the past 43 years, starting from 1982 to the present day. These studies were produced in 119 different universities and within 129 different academic departments.

Etik Beyan

-

Destekleyen Kurum

-

Teşekkür

-

Kaynakça

  • Aslan, E. (2024). Kafkas üniversitesinde hazırlanan folklor konulu lisansüstü tezler (2004-2023) üzerine bir inceleme. Culture and Civilization, (6), 1-12.
  • Boratav, P. N. (2019). 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı - Bütün Eserleri 3. BilgeSu Yayınları.
  • Çobanoğlu, Ö. (2015). Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş. Akçağ Yayınları.
  • Darıcı, M. (2021). Kamu Yönetimi Alanında Stratejik Yönetim Temalı Tezlerin Bibliyometrik Analizi: Ulusal Tez Merkezi Örneği. Stratejik Yönetim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 21-39.
  • Denktaş Ş. G., & Cerit, A. G. (2013). Uluslararası Alan İndekslerinde Türkiye Pazarlama Yazını: Bibliyometrik Analizler ve Nitel Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 27(4), 37-64.
  • Duman, M. (2013). Türkiye’de 2000-2012 yılları arasında halk bilimi alanında hazırlanan doktora tezleri üzerine bir değerlendirme. Milli Folklor, 25(99).
  • Ekmekçioğlu, İ., Bekar, C., & Kaplan, M. (2001). Türk Halk Oyunları. Esin Yayınevi.
  • Eroğlu, E., & Köktan, Y. (2023). Halk Bilimi Araştırma Teknikleri (Ders Notları). Sakarya Yayıncılık.
  • Marshall, C., & Rossman, G. B. (2014). Designing Qualitative Research. Sage Publications.
  • Örnek, S. V. (2022). Türk Halkbilimi - Bütün Eserleri II. BilgeSu Yayınevi.
  • Tan, N. (2000). Folklor (Halkbilimi) Genel Bilgiler. Artmedia Yayınları.

Türkiye’de Halk Bilim Alanında Yazılan Tezlerin Bibliyometrik Analizi

Yıl 2025, Sayı: 9, 23 - 42, 21.10.2025
https://doi.org/10.62425/culture.1721889

Öz

Bu çalışma, Türkiye’de halk bilim alanında yazılmış lisansüstü tezlerin incelenmesi amacıyla kaleme alınmıştır. Nitel araştırma tekniklerinden bibliyometrik analiz yöntemi kullanılan çalışmanın örneklemi, Ulusal Tez Merkezi’nde yayımlanan ve halk bilim alanında kaleme alınan tezlerden oluşmaktadır. Araştırma bulgularına göre halk bilim alanında yazılan tezlerin yaklaşık %80’ninin yüksek lisans; %20’sinin doktora tezlerinden oluştuğu görülmüştür. İzin durumları açısından ise tezlerin yaklaşık %96’sı erişim iznine sahip iken %4’ünün erişim izni bulunmamaktadır. Danışman unvanlarının analiz sonucuna göre toplam tezlerin yaklaşık %45’inin profesör unvanına sahip hocaların danışmanlığında; yaklaşık %27,9’unun doçent unvanına sahip hocaların danışmanlığında; yaklaşık %27’sinin doktor öğretim üyesi unvanına sahip hocaların danışmanlığında yürütüldüğü görülmektedir. İncelenen tezlerde 81 adet farklı analiz tekniğinden yararlanıldığı da tespit edilen hususlardandır. Yıllar açısından değerlendirildiğinde ise 1982 yılından günümüze kadar 43 yıldır ilgili alanda çalışmalar yürütüldüğü görülmektedir. Bu çalışmalar 119 farklı üniversitede ve 129 farklı anabilim dalında üretilmiştir.

Etik Beyan

-

Destekleyen Kurum

-

Teşekkür

-

Kaynakça

  • Aslan, E. (2024). Kafkas üniversitesinde hazırlanan folklor konulu lisansüstü tezler (2004-2023) üzerine bir inceleme. Culture and Civilization, (6), 1-12.
  • Boratav, P. N. (2019). 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı - Bütün Eserleri 3. BilgeSu Yayınları.
  • Çobanoğlu, Ö. (2015). Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş. Akçağ Yayınları.
  • Darıcı, M. (2021). Kamu Yönetimi Alanında Stratejik Yönetim Temalı Tezlerin Bibliyometrik Analizi: Ulusal Tez Merkezi Örneği. Stratejik Yönetim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 21-39.
  • Denktaş Ş. G., & Cerit, A. G. (2013). Uluslararası Alan İndekslerinde Türkiye Pazarlama Yazını: Bibliyometrik Analizler ve Nitel Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 27(4), 37-64.
  • Duman, M. (2013). Türkiye’de 2000-2012 yılları arasında halk bilimi alanında hazırlanan doktora tezleri üzerine bir değerlendirme. Milli Folklor, 25(99).
  • Ekmekçioğlu, İ., Bekar, C., & Kaplan, M. (2001). Türk Halk Oyunları. Esin Yayınevi.
  • Eroğlu, E., & Köktan, Y. (2023). Halk Bilimi Araştırma Teknikleri (Ders Notları). Sakarya Yayıncılık.
  • Marshall, C., & Rossman, G. B. (2014). Designing Qualitative Research. Sage Publications.
  • Örnek, S. V. (2022). Türk Halkbilimi - Bütün Eserleri II. BilgeSu Yayınevi.
  • Tan, N. (2000). Folklor (Halkbilimi) Genel Bilgiler. Artmedia Yayınları.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Türkiye Sahası Türk Halk Bilimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Cemile Mümin Darıcı 0009-0000-3742-9802

Mahmut Delen 0000-0002-7332-6971

Yayımlanma Tarihi 21 Ekim 2025
Gönderilme Tarihi 17 Haziran 2025
Kabul Tarihi 5 Ağustos 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Mümin Darıcı, C., & Delen, M. (2025). Türkiye’de Halk Bilim Alanında Yazılan Tezlerin Bibliyometrik Analizi. Culture and Civilization(9), 23-42. https://doi.org/10.62425/culture.1721889

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License

29929