Diğer
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2017, Cilt: 41 Sayı: 1, 73 - 99, 30.06.2017

Öz

Kaynakça

  • Arpacı, Mücahit ve Cemil Yıldırım. İmam Hatip Lisesi Öğrencilerinin “İmam hatip Lisesi” Kavramına Yönelik Görüşlerinin Metafor analizi Yoluyla İncelenmesi (Diyarbakır Örneği), 100. Yılında İmam Hatip Liseleri. İstanbul: DEM yayınları, 2015. s. (359-372).
  • Aydın, Mehmet Zeki. “Arapçayı Nasıl Öğretelim”, s.18, http://www.mehmetzekiaydin.com/alimalarim/ 2011%20de%20arapca%20ogretmek%2022.12.2011.pdf (Erişim tarihi:15.09.2015).
  • Başaran, İbrahim Ethem. Eğitim Psikolojisi. Ankara: Gül Yayınları, 1992.
  • Cüceloğlu, Doğan. Başarıya Götüren Aile. İstanbul: Remzi Kitabevi, 2005.
  • Cüceloğlu, Doğan ve İrfan Erdoğan. Öğretmen Olmak Bir Can’a Dokunmak. İstanbul:Final Yayınları, 2014.
  • Çekin Abdulkadir. “İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri Öğretmenlerini Profesyonelliği Üzerine Bir Araştırma”, JASS, The Jurnal Of Akademic Social Science Studies, N:37, 2015. s. (85-100) http://www.jasstudies.com/ Makaleler/1084390007_7-Yrd.%20Do%C3%A7.%20Dr.%20Abdulkadir%20%C3%87ekin.pdf (Erişim tarihi: 15.09.2015)
  • Demirel Özcan. Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem Akademi Yayınları, 2011.
  • Hökelekli,Hayati. Din psikolojisi. Ankara: TDV Yayınevi, 2005.
  • Kaymakcan, Recep. “İmam Hatip Liselerinde Dinler Tarihi Öğretimi”, İmam Hatip Liselerinde Eğitim ve Öğretim, Yayına Haz. Mahmut Zengin. İstanbul: DEM Yayınları, 2005.
  • Kıncal, Remzi Y. Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Nobel Yayın, 2009.

ÖĞRENCİLERİN GÖZÜYLE İMAM HATİP LİSESİ MESLEK DERSLERİ VE MESLEK DERSLERİ ÖĞRETMENLERİ (SİVAS İLİ ÖRNEĞİ)

Yıl 2017, Cilt: 41 Sayı: 1, 73 - 99, 30.06.2017

Öz




Bu makale İmam Hatip Lisesi
öğrencilerinin Meslek derslerini öğrenirken bu dersleri ve ders öğretmenlerini
nasıl algıladıklarını kendi bakış açılarından değerlendirmeyi konu edinmiştir.
Meslek derslerini sevip sevmemeleri, seçmeli olması durumunda nasıl
davranacaklarını, ders içeriğinden ne oranda yararlandıklarını, derslerin duygu
ve düşüncelerine yansıması, öte yandan meslek dersleri öğretmenlerinin tutum,
davranış ve ders işleme yöntemlerini nasıl değerlendirdikleri, meslek dersleri
öğretmenlerini ne oranda örnek aldıkları anket uygulaması yoluyla ortaya
konulmuştur.
Öğrencilerin bakış açı ve değerlendirmelerine göre, okudukları meslek
dersleri, onların duygu, düşünce ve davranışlarına yeterli düzeyde etkili
olmamıştır. Öğrencinin okula aidiyeti, okulu benimseme anlayışı
değiştirilmelidir.




Kaynakça

  • Arpacı, Mücahit ve Cemil Yıldırım. İmam Hatip Lisesi Öğrencilerinin “İmam hatip Lisesi” Kavramına Yönelik Görüşlerinin Metafor analizi Yoluyla İncelenmesi (Diyarbakır Örneği), 100. Yılında İmam Hatip Liseleri. İstanbul: DEM yayınları, 2015. s. (359-372).
  • Aydın, Mehmet Zeki. “Arapçayı Nasıl Öğretelim”, s.18, http://www.mehmetzekiaydin.com/alimalarim/ 2011%20de%20arapca%20ogretmek%2022.12.2011.pdf (Erişim tarihi:15.09.2015).
  • Başaran, İbrahim Ethem. Eğitim Psikolojisi. Ankara: Gül Yayınları, 1992.
  • Cüceloğlu, Doğan. Başarıya Götüren Aile. İstanbul: Remzi Kitabevi, 2005.
  • Cüceloğlu, Doğan ve İrfan Erdoğan. Öğretmen Olmak Bir Can’a Dokunmak. İstanbul:Final Yayınları, 2014.
  • Çekin Abdulkadir. “İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri Öğretmenlerini Profesyonelliği Üzerine Bir Araştırma”, JASS, The Jurnal Of Akademic Social Science Studies, N:37, 2015. s. (85-100) http://www.jasstudies.com/ Makaleler/1084390007_7-Yrd.%20Do%C3%A7.%20Dr.%20Abdulkadir%20%C3%87ekin.pdf (Erişim tarihi: 15.09.2015)
  • Demirel Özcan. Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem Akademi Yayınları, 2011.
  • Hökelekli,Hayati. Din psikolojisi. Ankara: TDV Yayınevi, 2005.
  • Kaymakcan, Recep. “İmam Hatip Liselerinde Dinler Tarihi Öğretimi”, İmam Hatip Liselerinde Eğitim ve Öğretim, Yayına Haz. Mahmut Zengin. İstanbul: DEM Yayınları, 2005.
  • Kıncal, Remzi Y. Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Nobel Yayın, 2009.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Articles
Yazarlar

Mustafa Mücahit

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017Cilt: 41 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Mücahit, M. (2017). ÖĞRENCİLERİN GÖZÜYLE İMAM HATİP LİSESİ MESLEK DERSLERİ VE MESLEK DERSLERİ ÖĞRETMENLERİ (SİVAS İLİ ÖRNEĞİ). Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 41(1), 73-99.