Bu çalışma, ortaokul öğrencilerinde okula aidiyet duygusu ve arkadaşlara bağlılık düzeyinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın katılımcıları, Adana ili merkez ilçelerindeki ortaokulların altıncı, yedinci ve sekizinci sınıflarına devam eden 608 öğrencidir. Veriler “Okula Aidiyet Duygusu Ölçeği” (OADÖ) ve “Arkadaş Bağlılığı Ölçeği” (ABÖ) kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler incelenmiştir. Ayrıca bağımsız gruplar t testi, tek yönlü varyans analizi ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Bu analizler sonucunda elde edilen bulgulara göre öğrencilerin okula aidiyet duyguları ve arkadaşlara bağlılık düzeyleri ortalamanın üzerindedir. Araştırmada, ortaokul öğrencilerinin okula aidiyet duyguları ve arkadaşlara bağlılıkları arasında anlamlı ilişkiler olduğu belirlenmiştir.
Okula aidiyet duygusu Arkadaşlara bağlılık Ortaokul öğrencileri
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2016 |
Gönderilme Tarihi | 15 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 25 Sayı: 3 |