Bu araştırmanın temel amacı, ortaokul matematik
öğretim programının cebir ve denklemler konusuyla ilgili yer alan kazanımları
doğrultusunda; ortaokul 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin cebirsel sözel problemleri çözme stratejileri ve yaptıkları hataların belirlenmesidir. Tarama
modeline göre desenlenmiş bu araştırmanın çalışma grubunu Adana ili merkez ilçelerine
bağlı (Çukurova, Sarıçam, Seyhan ve Yüreğir) orta sosya ekonomik düzeyde
öğrenim gören 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinden toplam 1017 öğrenci
oluşturmaktadır. Çalışmada, veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından
geliştirilen “Öğrencilerin Cebirsel Sözel Problemleri Çözme Stratejilerini ve
Hatalarını Belirleme Formu” uygulanmıştır. Öğrencilerin bu formda verdikleri
yanıtlar Lee ve Chang (2012) tarafından oluşturulan Stratejilere Göre Cebirsel
Problem Çözmede Akıl Yürütme Kategorilerine göre analiz edilmiştir.
Araştırmanın sonucunda ortaokul öğrencilerinin cebirsel sözel problemlerin
çözümünde özellikle sistematik dağıtma, ters işlem, bölme sonrası düzenleme,
deneme yanılma ve denklem kurma stratejilerini kullandıkları ancak şekil
çizerek sayma, grafik (tablo) yoluyla kontrol etme, görselleştirme yoluyla
yapıyı yakalama, orantısal akıl yürütme, sayısal akıl yürütme, genel çözüm
arama gibi stratejileri ise çok az kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Diğer
taraftan araştırmada; öğrencilerin cebirsel sözel problemlerin çözüm sürecinde
en çok mantık ve işlem hataları yaptıkları ortaya konmuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 26 Sayı: 3 |