BibTex RIS Kaynak Göster

Hayat Bilgisi Dersinde Bazı Sosyal Becerilerin Kazandırılmasında Yaratıcı Drama Yönteminin Etkisi

Yıl 2000, Cilt: 6 Sayı: 6, - , 01.06.2000

Öz

The purpose of this experimental study was to investigate the effect of creative drama method on developing greeting care for environment sharing cooperation social skills in Our Village unit of 3rd grade social studies class This research was designed according to one experimental and two control groups modeling 19 students who attends the third grade of primary school were assigned to experimental group First control group was consisted of 17 and second control was consisted of 15 students Creative drama activities were used to develop social skills of students as a treatment for the experimental group The treatment consisted of 16 hours 40 minutes sessions that equal a class hour in school that 4 hours in a week First control group was treated traditional teaching method by investigator Second control group had been taught by classroom teacher as the way he she does traditionally Social Skills Observation Form SSOF developed by the researcher was used to measure variables of the study Data were processed by using covariance analysis Findings indicated that creative drama method has significant effect on sharing cooperation and greeting but not significant effect on care for environment social skill Key Words: Creative Drama in Education Teaching Methods Social Skills Social Skills Instruction

Hayat Bilgisi Dersinde Bazı Sosyal Becerilerin Kazandırılmasında Yaratıcı Drama Yönteminin Etkisi

Yıl 2000, Cilt: 6 Sayı: 6, - , 01.06.2000

Öz

Bu çalışma Hayat Bilgisi dersi kapsamındaki ‘Köyü Tanıyalım’ ünitesinde selam verme çevreyi koruma ve paylaşma işbirliği sosyal becerilerinin kazandırılmasında yaratıcı drama yönteminin etkisini araştırmak amacıyla gerçekleştirilmiştir Araştırma bir deney iki kontrol grubu modeline göre desenlenmiştir Çalışma Adana ili Seyhan İlçesinde bulunan Özel Bilfen Okulunun İlköğretim üçüncü sınıflarında okuyan toplam 50 öğrenci ile yürütülmüştür Deney grubuna program haftada 4 gün günde birer ders saati olmak üzere toplam 16 ders saatinde uygulanmıştır Sosyal becerilerin ölçümünde araştırmacı tarafından hazırlanan ve geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılan Sosyal Beceriler Gözlem Formu SBGF kullanılmıştır Ayrıca çalışma grubunun kişisel özelliklerini belirlemek için Kişisel Bilgi Formu KBF dağıtılmıştır Ön ölçüm ve son ölçümden elde edilen veriler üzerinde kovaryans analizi uygulanmıştır Sonuçta Hayat Bilgisi dersi’nde selam verme ve paylaşma işbirliği sosyal becerilerini kazandırmada yaratıcı drama yönteminin etkili olduğu çevreyi koruma sosyal becerisini kazandırmada ise etki olmadığı bulunmuştur Anahtar Sözcükler: Eğitimde Yaratıcı Drama Öğretim Yöntemleri Sosyal Beceriler Sosyal Beceriler Öğretimi

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Öğr. Gör. Özlem Kaf Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2000
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2000 Cilt: 6 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Kaf, Ö. G. Ö. (2000). Hayat Bilgisi Dersinde Bazı Sosyal Becerilerin Kazandırılmasında Yaratıcı Drama Yönteminin Etkisi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(6).