BibTex RIS Kaynak Göster

İki Dilli Çocukların Çözümleme Yöntemiyle Okuma Yazma Öğrenirken Karşılaştıkları Güçlükler

Yıl 2002, Cilt: 9 Sayı: 9, - , 01.03.2002

Öz

The purpose of this qualitative study is to identify the problems which bilingual children face while learning basic reading and writing with analysis method In this study the problems which children face in the preparation sentence word syllable voice and free reading stages of analysis method were identified separately from each other This study has been done trough interviewing 57 teachers of first grade who work in low socio economic level primary schools located in Adana in the educational year of 1999 – 2000 In the analyses of data number percentage calculations and qualitative descriptive analyses were used Teachers working at the school bilingual students attend indicated the difficulties which their students faced as low attention pronunciation disorders apathy to lesson deficiency of materials not understand from reading or listening can’t answer the questions and can’t express himself The other group of teachers indicated that their students face this problems too but they cope with these problems in a short time Teachers who work at the schools bilingual students attend said that although they spent time and effort they couldn’t solve these problems and the stages of analyses method fasted 15 – 20 days longer than that fast normally Key Words : Basic reading and writing instruction mother tongue bilingual education analysis method interview

İki Dilli Çocukların Çözümleme Yöntemiyle Okuma Yazma Öğrenirken Karşılaştıkları Güçlükler

Yıl 2002, Cilt: 9 Sayı: 9, - , 01.03.2002

Öz

Bu araştırma iki dilli çocukların çözümleme yöntemiyle okuma – yazma öğrenirken karşılaştıkları güçlükleri belirlemek amacıyla yapılmış niteliksel bir çalışmadır Araştırmada çocukların karşılaştıkları güçlükler çözümleme yönteminin hazırlık cümle kelime hece ses ve serbest okuma – yazma devreleri için ayrı ayrı ele alınmış ve hangi devrede hangi güçlüklerle karşılaştıkları belirlenmeye çalışılmıştır Araştırma 1999 2000 Eğitim – Öğretim yılında Adana il sınırları içinde yer alan alt sosyo ekonomik düzeydeki ilköğretim okullarında görev yapan 57 birinci sınıf öğretmeni ile görüşmeler yapılarak yürütülmüştür Verilerin çözümlenmesinde sayı ve yüzde hesapları ile betimsel analiz kullanılmıştır İki dilli çocukların devam ettiği okullarda çalışan öğretmenler öğrencilerinin karşılaştıkları güçlükleri dikkat yetersizliği telaffuz bozuklukları derse karşı ilgisizlik araç–gereç eksikliği okuduğunu veya dinlediğini anlamama sorulan sorulara cevap verememe kendini ifade edememe olarak sıralamışlardır Ana dili Türkçe olan çocukların devam ettiği okuldaki öğretmenler bu sorunlarla karşılaştıklarını ancak öğrencilerinin bu sorunları kısa sürede aştıklarını belirtirlerken iki dilli çocukların devam ettiği okuldaki öğretmenler bu problemleri aşmak için fazla zaman ve emek harcadıklarını buna rağmen bir çok öğrencilerinin bu sorunların üstesinden gelemediğini bu nedenle de çözümleme yöntemi devrelerinin normalden yaklaşık 15 – 20 gün fazla sürdüğünü dile getirmişlerdir Anahtar Sözcükler : İlkokuma – yazma öğretimi Ana dili İki dilli Çözümleme Yöntemi Görüşme

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Arş. Gör. Mediha Sarı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2002
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 9 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Sarı, A. G. M. (2002). İki Dilli Çocukların Çözümleme Yöntemiyle Okuma Yazma Öğrenirken Karşılaştıkları Güçlükler. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(9).