BibTex RIS Kaynak Göster

Banka Çalışanlarının Mesleki Eğitiminin Performanslarına Olan Etkisi Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2011, Cilt: 20 Sayı: 1, 1 - 24, 01.03.2011

Öz

With this work the relationship between professional training and the performance of the executives and employees of certain public and private banks in the region of Thrace and the contribution of their training to their performance has been studied The research was made with the contribution of 391 bank employees in the cities of Edirne and Kırklareli As a result of the analysis of the numerical data obtained from the surveys conducted; thirty five sub dimensions out of forty sub dimensions did the employees seem to have concluded that their performance was positively affected by the training they received As regards the subject of our thesis; it is possible to say that training is a process that there are certain main factors that contribute to the effectiveness and productivity of this process such as talent attitude motivation adequacy experience and awareness of the need for training that there is a constant interaction between these factors that training develops a person as a result of this interaction and thus performance is absolutely improved whether little or much It is considered that performance can be increased if feedback is provided in a timely effective and appropriate manner before any malfunction or failure takes place Keywords: Performance Training Employees Commercial bank Ability

Kaynakça

  • Açıkalın, Aytaç,(1994) Çağdaş Örgütlerde İnsan Kaynağının Yönetimi, Ankara: Pegem Yayınları No:7.
  • Aldemir, C., Ataol, A. ve Solakoğlu, G.B. (1993), Personel Yönetimi, İzmir: Barış Yayınları..
  • Arulampalam, W., Booth A., Elias, P. (1997). ‘Modelling Work-Related Training and Training Effects Using Count Data Techniques,’. CEPR Discussion Papers 1582, CEPR.
  • Bandura, A. (1981), Self-referent tought: A developmental analysis of self-efficacy. In J.H. Flavell & L.Ross (Eds.), Social cognitive development: Frontiers and possible futures, Cambridge,UK: Cambridge University Press.
  • Blundell, R., Dearden, L., Meghir, C. (1999), Work-Related Training and Earnings, Institute for Fiscal Studies.
  • Booth, A. L. ve Zoega, G. (2000), ‘Why Do Firms Invest in General Training? “Good” Firms and “Bad” Firms as a Source of Monopsony Power’, CEPR Discussion Papers 2536, Centre for Economic Policy Research.
  • Campbell, J.P. (1990), Modeling the performance prediction problem in industrial and organizational psychology. In M.D. Dunnette & L.M. Hough (Eds.), Handbook of industrial and organizational psychology Palo Alto, CA: Consulting Psychologists Press. 2nd ed., Vol:1, s.687-732.
  • Cascio, F. W., (1995), Whither Industrial and Organizational Psychology in a Changing World Of Work ?, American Psychologist (November) s. 928- 939.
  • Çalık, T. ve Sezgin, F. (2005), Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim. Kastamonu Eğitim Dergisi. 13(1), 55-66.
  • Çetin, C., Akın, B., ve Erol, V., (1998),Toplam Kalite Yönetimi ve ISO 9000 Kalite Güvence Sistemi, İstanbul: Beta Yayınları.
  • Darling, P. (1993), Training for Profit: A Guide to the Integration of Training in an Organization’s Success, McGraw Hill Book Company.
  • Dicle, Ü., (1982), Yönetsel Başarının Değerlendirilmesi Türkiye Uygulaması, Ankara: ODTÜ İdari Bilimler Fakültesi, Yayın No: 43.
  • Erdoğan, İ., (1991), İşletmelerde Davranış, İstanbul: İ.Ü. İşletme Fakültesi Yayınları.
  • Fleishman,E.A.,(1975), Toward a Taxonomy of Human Performance,
  • American Psychologist, Descember, s.1127-1147).
  • Fındıkçı, İ., (2000), İnsan Kaynakları Yönetimi, İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Genç, S. Z. & Eryaman, M. Y. (2007), Değişen Değerler ve Yeni Eğitim Paradigması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9, s.89-102.
  • Geylan R., (2002), İnsan Kaynakları Yönetimi 4, Ünite 1-13, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi Ünite 6, s.101.
  • Humphry, H., & Wong, Y. H., (2007), The relationship between employer endorsement of continuing education and training and work and study performance: a Hong Kong case study, Blackwell Publishing Ltd.
  • Lengnıck-Hall L. Mark, Lengnıck-Hall C. A.,(2004), Bilgi Ekonomisinde İnsan
  • Kaynakları Yönetimi, İstanbul:Dışbank Kitapları.
  • Özgen, H., Öztürk, A., Yalçın, A. (2002, 2005), İnsan Kaynakları Yönetimi, Adana: Nobel Kitabevi.
  • Palmer, M. J., (1993), Performans Değerlendirmeleri, Çev.:Doğan Şahiner, İstanbul: Rota Yayınları.
  • Palmer, M.K.T.,Wınters (1993), İnsan Kaynakları, Çev.:Doğan Şahiner, İstanbul: Rota Yayınları, s.122.
  • Sabuncuoğlu, Z., (1994), İnsan Kaynakları Yönetimi, Bursa: Ezgi Kitapevi.
  • Şencan, H., Erdoğmuş N., (2001), İşletmelerde Eğitim İhtiyaç Analizi, Beta Yayım Dağıtım..
  • Tamkin, P.(2005), Measuring the Contribution of Skills to Business Performance A Summary for Employers: The evidence on skills and business benefit (p. 9- 11). Institute for Employment Studies.
  • Toffler, A., (1981), Üçüncü Dalga, İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi.
  • Yıldız, S. ve diğerleri, (2002), Yeni Ekonomide Bilgi Birikimi Yönetimi. Mayıs. http://İnsanKaynaklarıYönetimi/.htm.www.questia.com.(2004). Resource Management. Human
  • Yüksel, Ö., (1999), Uluslar arası İşletme Yönetimi ve Türkiye Uygulamaları, Ankara: Gazi Kitapevi. Yüksel Ö., (2004). İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara:Gazi Kitapevi.

Banka Çalışanlarının Mesleki Eğitiminin Performanslarına Olan Etkisi Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2011, Cilt: 20 Sayı: 1, 1 - 24, 01.03.2011

Öz

Bu çalışma ile Trakya bölgesindeki bazı kamu ve özel bankaların yönetici ve çalışanlarının performanslarının mesleki eğitimle olan ilişkisi eğitimlerinin performanslarına olan katkısı incelenmiştir Araştırma Edirne ve Kırklareli illerinde bulunan ticari bankalarda çalışan 391 banka çalışanının katılımıyla gerçekleştirilmiştir Yapılan anketlerden elde edilen sayısal verilerin analizi sonucunda; kırk alt boyuttan otuz beş alt boyutta çalışanların aldıkları eğitimin performanslarını olumlu yönde etkilediği kanaatinde oldukları görülmüştür Tez konumuzla ilgili olarak; eğitimin bir süreç olduğu ve bu sürecin etkin ve verimli olmasına katkıda bulunan yetenek tutum motivasyon yeterlilik deneyim eğitim ihtiyacının farkında olma gibi başlıca faktörler olduğunu bu faktörler arasında sürekli bir etkileşim olduğunu bu etkileşim sonucunda eğitimin kişiyi geliştirdiğini böylece performansın az veya çok ama mutlaka geliştiğini söylemek mümkündür Süreçte bir aksaklık veya başarısızlık söz konusu olmadan önce geri bildirimin zamanında etkin olarak ve uygun şekilde yapılması ile performansın artırılabileceği değerlendirilmektedir Anahtar Kelimeler: Performans Eğitim Çalışanlar Ticari banka Yetenek A Research About The Role Of Education On Development Of The Performance Of Bank Employees

Kaynakça

  • Açıkalın, Aytaç,(1994) Çağdaş Örgütlerde İnsan Kaynağının Yönetimi, Ankara: Pegem Yayınları No:7.
  • Aldemir, C., Ataol, A. ve Solakoğlu, G.B. (1993), Personel Yönetimi, İzmir: Barış Yayınları..
  • Arulampalam, W., Booth A., Elias, P. (1997). ‘Modelling Work-Related Training and Training Effects Using Count Data Techniques,’. CEPR Discussion Papers 1582, CEPR.
  • Bandura, A. (1981), Self-referent tought: A developmental analysis of self-efficacy. In J.H. Flavell & L.Ross (Eds.), Social cognitive development: Frontiers and possible futures, Cambridge,UK: Cambridge University Press.
  • Blundell, R., Dearden, L., Meghir, C. (1999), Work-Related Training and Earnings, Institute for Fiscal Studies.
  • Booth, A. L. ve Zoega, G. (2000), ‘Why Do Firms Invest in General Training? “Good” Firms and “Bad” Firms as a Source of Monopsony Power’, CEPR Discussion Papers 2536, Centre for Economic Policy Research.
  • Campbell, J.P. (1990), Modeling the performance prediction problem in industrial and organizational psychology. In M.D. Dunnette & L.M. Hough (Eds.), Handbook of industrial and organizational psychology Palo Alto, CA: Consulting Psychologists Press. 2nd ed., Vol:1, s.687-732.
  • Cascio, F. W., (1995), Whither Industrial and Organizational Psychology in a Changing World Of Work ?, American Psychologist (November) s. 928- 939.
  • Çalık, T. ve Sezgin, F. (2005), Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim. Kastamonu Eğitim Dergisi. 13(1), 55-66.
  • Çetin, C., Akın, B., ve Erol, V., (1998),Toplam Kalite Yönetimi ve ISO 9000 Kalite Güvence Sistemi, İstanbul: Beta Yayınları.
  • Darling, P. (1993), Training for Profit: A Guide to the Integration of Training in an Organization’s Success, McGraw Hill Book Company.
  • Dicle, Ü., (1982), Yönetsel Başarının Değerlendirilmesi Türkiye Uygulaması, Ankara: ODTÜ İdari Bilimler Fakültesi, Yayın No: 43.
  • Erdoğan, İ., (1991), İşletmelerde Davranış, İstanbul: İ.Ü. İşletme Fakültesi Yayınları.
  • Fleishman,E.A.,(1975), Toward a Taxonomy of Human Performance,
  • American Psychologist, Descember, s.1127-1147).
  • Fındıkçı, İ., (2000), İnsan Kaynakları Yönetimi, İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Genç, S. Z. & Eryaman, M. Y. (2007), Değişen Değerler ve Yeni Eğitim Paradigması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9, s.89-102.
  • Geylan R., (2002), İnsan Kaynakları Yönetimi 4, Ünite 1-13, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi Ünite 6, s.101.
  • Humphry, H., & Wong, Y. H., (2007), The relationship between employer endorsement of continuing education and training and work and study performance: a Hong Kong case study, Blackwell Publishing Ltd.
  • Lengnıck-Hall L. Mark, Lengnıck-Hall C. A.,(2004), Bilgi Ekonomisinde İnsan
  • Kaynakları Yönetimi, İstanbul:Dışbank Kitapları.
  • Özgen, H., Öztürk, A., Yalçın, A. (2002, 2005), İnsan Kaynakları Yönetimi, Adana: Nobel Kitabevi.
  • Palmer, M. J., (1993), Performans Değerlendirmeleri, Çev.:Doğan Şahiner, İstanbul: Rota Yayınları.
  • Palmer, M.K.T.,Wınters (1993), İnsan Kaynakları, Çev.:Doğan Şahiner, İstanbul: Rota Yayınları, s.122.
  • Sabuncuoğlu, Z., (1994), İnsan Kaynakları Yönetimi, Bursa: Ezgi Kitapevi.
  • Şencan, H., Erdoğmuş N., (2001), İşletmelerde Eğitim İhtiyaç Analizi, Beta Yayım Dağıtım..
  • Tamkin, P.(2005), Measuring the Contribution of Skills to Business Performance A Summary for Employers: The evidence on skills and business benefit (p. 9- 11). Institute for Employment Studies.
  • Toffler, A., (1981), Üçüncü Dalga, İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi.
  • Yıldız, S. ve diğerleri, (2002), Yeni Ekonomide Bilgi Birikimi Yönetimi. Mayıs. http://İnsanKaynaklarıYönetimi/.htm.www.questia.com.(2004). Resource Management. Human
  • Yüksel, Ö., (1999), Uluslar arası İşletme Yönetimi ve Türkiye Uygulamaları, Ankara: Gazi Kitapevi. Yüksel Ö., (2004). İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara:Gazi Kitapevi.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dr. Paşa Özen Bu kişi benim

Prof. Dr. Hüseyin Özgen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2011
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 20 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özen, D. P., & Özgen, P. D. H. (2011). Banka Çalışanlarının Mesleki Eğitiminin Performanslarına Olan Etkisi Üzerine Bir Araştırma. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(1), 1-24.