BibTex RIS Kaynak Göster

Etrafını Kuşatan Heykeller: Richard Serra

Yıl 2011, Cilt: 20 Sayı: 2, 63 - 76, 01.06.2011

Öz

-

Etrafını Kuşatan Heykeller: Richard Serra

Yıl 2011, Cilt: 20 Sayı: 2, 63 - 76, 01.06.2011

Öz

1960’larda çoğu heykeltraş olan bir grup sanatçı ve düşün adamı gerçek mekan gerçek renk ve gerçek malzemenin gücüne ve niteliklerine vurgu yapan bir anlayışı dile getirirler Daha sonraları minimalizm diye adlandırılan bu anlayışa göre sanat doğaya ait bir şeyi betimlemek ya da yansıtmak yerine sadece kendini temsil etmelidir Serra’nın yapıtı salt kendi gerçekliği içerisinde var etmeye çalışan ve onu başka bir şeymiş gibi sunmaktan kaçınarak doğrudan sanat nesnesinin algılanmasına yönelen çabası işte bu 60’lı yılların sonunda oluşturduğu ilk minimalist heykellerinde kendisini gösterir Ağırlık denge yerçekimi boşluk ve mekan gibi kavramlar Serra’nın çalışmaları aracılığıyla sorguladığı kavramlardır Heykellerinde yarattığı yön farklılıkları aykırı eğimler gerilimli yüzeyler ve dikey yer değiştirmelerle yerçekimi ağırlık ve denge unsurlarını kullanarak görüntünün optik açısını yok etmek ve izleyiciyi başka bir biçimde düşünmeye sevk etmek ister Yapıtlarında aralarında dolaşmaya uygun boşluklar yaratarak oluşturduğu tüneller koridorlar labirentler gibi fragmanlarla izleyiciyi seyirci rolünden çıkararak kullanıcı olmaya davet eder Anahtar Kelimeler: heykel mekan boşluk ağırlık denge Absract In the 1960s a group of artists most of whom are sculptors and scholars put forward an understanding which focuses on the power and qualities of real places real colours and real materials According to this view later known as Minimalism art instead of reflecting or describing something belonging to the nature should merely represent itself Serra’s efforts into how a piece of work can exist in its own reality and can be perceived as an artistic object rather than being presented as something different bear fruit in his minimalist works in the late 60’s Serra in his works questions the concepts like weight balance gravity void and place Different directions diverging slopes surface tension and horizontal replacements aim to lead the audience to a different way of thinking and erase optical angle by making use of the concepts of gravity weight and balance He encourages the audience to take an active role by means of creating gaps in his works like tunnels corridors and mazes which enable the viewer to stroll in them Key Words: sculpture place balance weight void

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Doç. Suat Karaaslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2011
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 20 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karaaslan, D. S. (2011). Etrafını Kuşatan Heykeller: Richard Serra. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(2), 63-76.